سرپوشیده‌ترین راز آمریکا فاش شد: بله! منطقه 51 وجود دارد!

با اینکه وجود منطقه 51 آمریکا سرانجام تایید شده است اما این بدین معنا نیست که محتویات و مدارک در مورد داخل این مرکز نیز منتشر شده باشد و هنوز این اسناد دارای کلاس محرمانه و طبقه‌بندی شده هستند و باید صبورتر باشیم تا این اسناد نیز از درجه‌بندی محرمانه خارج شوند و شاید با انتشار این اسناد شناخت بهتری از بیگانگان و شاید بشقاب پرنده‌ها داشته باشیم.

10

این یک روز خوب برای نظریه‌پردازان توطئه است و البته پایان دادن به سال‌ها تکذیب و سکوت! در نهایت دولت آمریکا در یک گزارش سازمان سیا، تحت عنوان U-2 که به تازگی از طبقه‌بندی محرمانه خارج شده، وجود منطقه 51 در آمریکا را پذیرفته است.

 منطقه 51 چیست؟

آرشیو امنیت ملی دانشگاه جورج واشنگتن گزارشی با نام “The Secret History of the U-2” منتشر کرده است که در داخل صفحات آن به منطقه 51 آمریکا به عنوان یک مرکز بسیار مخفی و محرمانه در دوران جنگ سرد در صحرای نوادا نیز اشاره شده است.

منطقه 51 کجاست؟

منطقه 51 کجاست؟

در این گزارش آمده است:

در 12 ماه آوریل سال 1955 ریچارد بیسل و سرهنگ اوسمود ریتلند (افسر ارشد نیروی هوایی آمریکا) به همراه کلی جانسون در یک هواپیمای کوچک آزمایشی بی کرافت لاکهید در حال پرواز بر فراز صحرای نوادا بودند که به یک منطقه باز (منطقه 51) در نزدیکی جنوب مرکز کمسیون انرژی نوادا رسیدند.

بعد از فرود در بستر دریاچه، این گروه به این نتیجه رسید که محل مناسبی برای میزبانی و آزمایش پنهانی خود در مورد بیگانه‌ها و بشقاب پرنده‌ها است که در سری تئوری‌های توطئه بودند. اما نام منطقه 51 (Area 51) که از نقشه تعیین شده مشخص شده بود به طور دقیق پس از تائید رئیس جمهور آیزنهاور به این نام فراخوانده شد و در باره مکان این مرکز چنین گزارش شده است:

خطوط منطقه 51 در نقشه‌های طبقه‌بندی نشده به عنوان یک منطقه کوچک مستطیل شکل در گوشه شمال شرقی دریاچه بزرگ نوادا نشان داده شده است و برای اینکه دیگر حتی کسی کمترین شکی به این منطقه نکند، کلی جانسون به پرورش احشام در آن منطقه پرداخت.

منطقه 51 کجاست؟

با اینکه وجود این مرکز سرانجام تایید شده است اما این بدین معنا نیست که محتویات و مدارک در مورد داخل این مرکز نیز منتشر شده باشد و هنوز این اسناد دارای کلاس محرمانه و طبقه‌بندی شده هستند و باید صبورتر باشیم تا این اسناد نیز از درجه‌بندی محرمانه خارج شوند و شاید با انتشار این اسناد شناخت بهتری از بیگانگان و شاید بشقاب پرنده‌ها داشته باشیم. به هر حال سرانجام وجود این منطقه تائید شد و ما می‌توانیم خوشحال باشیم که تمامی این حدس‌ها و گمان‌ها و البته فیلم‌های هالیوودی در مورد این مرکز به واقعیت تبدیل شده است.

Source:Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

10 نظر برای این مطلب
  1. امیر می‌گوید

    در پاسخ به طرفداران نظریه توطئه ، و همچنین دوستانی که در این مواقع صغری کبری میچینن و فورا میگن حالا چطور شده که دولت آمریکا بعد از این همه سال این اطلاعات رو فاش کرده باید عرض کنم، در مهد دموکراسی همه چیز روی حساب و کتابه، به طور کلی مطابق قانون اساسی آمریکا کلیه مسائل امنیت ملی بعد از گذشت چندین دهه (که فکر میکنم احتمالا 70 سال باشه ) مشمول قانون مرور زمان میشه و این مسائل طبقه بندی محرمانه و بسیار محرمانه به دستور سنا از طبقه بندی خارج و برای افکار عمومی فاش میشود، تاکید میکنم که توسط سنا، یعنی اگر مردم خبر ندارند نمایندگان واقعی و دموکراتیک مردم همیشه خبر دارند ای کاش ما هم در چنین سیستم های رو حساب و کتابی زندگی میکردیم ، که در این مواقع لااقل ذره ای دچار توهم نشیم و این قدر زود عدم درکمون رو از زندگی در یک سیستم آزاد نشون ندیم.

  2. Mortimer می‌گوید

    از دوستان عزیز ممنون واسه اظهار نظر اما…
    اما میشه گفت همه درست میگن چون هیچ کس به چشم ندیده کسی روى ماه راه بره.
    کسایى که میگن رفته با استناد به مدارک موثقه خودشون این حرف رو میزنن و کسانى هم که میگن نرفتن هم همینطور اما سؤال اینجا پیش میاد که چرا ناسا بعد از ساختن فیلم (سفر به ماه) هیچ حرفى براى رد کردن این شایعه (فیلم) نگفت؟
    کسانى که این شایعات یا حتئ اون فیلم رو ساختن با زیر سؤال بردن بزرگترین شرکت هوا-فضایى دنیا بدترین ضربه یا بدترین خسارت رو از نظر سرمایه گذاران و حتئ دانششون و اعتبار در سراسر دنیا رو شاملشون شد
    بله این شرکت جوابى براى این افراد نداد چون: اگر جواب میداد باید در دانشش شک میکردیم بهترین جواب براشون همین بود
    جواب ابلهان خاموشیست

  3. نیما می‌گوید

    پیکان فروشی مدل 58، بدون رنگ و خوردگی، موتور تازه تعمیر تودوزی نو
    :))))))))

    1. صهيب می‌گوید

      کدوم شهر؟

  4. جواد می‌گوید

    این منطقه 51 چه رو اثبات میکنه ؟

  5. theking2125 می‌گوید

    واو پسر الان رفتم تمام آمار area 51 و در آوردم بعد conspiracy theories و اصلا .
    چی بگم وال…چرا اینا که نمیتونن یه گهی بخورن الکی این نمایشارو از خودشون در میارن من در تمام عمرم از این xxx یه بت ساخته بودم و حالا که اینا رو دیدم اصلا زیرو رو شدم تو یه لحظه
    iقبلانا یه چیزایی دیده بودم شنیده بودم ولی دنبالشو نگرفتم به خیال واقعی بودنش چه مسخره!!

    هر کی اینو خوند اینجاهام یه سر بزنه بد نیست:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Moon_landing_conspiracy_theories

    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%86%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%AA%D9%88%D8%B7%D8%A6%D9%87_%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF_%D8%A8%D8%B1_%D9%85%D8%A7%D9%87

    http://www.theguardian.com/science/brain-flapping/2012/dec/13/moon-landings-faked-science-confessions

    http://en.wikipedia.org/wiki/Space_Pen#Uses_in_the_U.S._and_Russian_space_programs

    http://en.wikipedia.org/wiki/Apollo_program

    1. محی الدین می‌گوید
  6. Majid4mi می‌گوید

    وقتی اشکالات ریز و درشت از ماموریتهای تخیلی آپولو آنقدر زیاد شد وتعداد منتقدان ماموریتهای آپولو رو به فزونی گذاشت، NASA حربه جدیدی اختراع کرد . ادغام جریان رو به گسترش یوفوها با سفرهای آپولو به ماه! ودر نهایت دو دستگی میان منتقدان سفرهای آپولو.

    اینکار به منظور منحرف کردن توجه منتقدان از اصل قضیه بود. جریان خیلی ساده و با کمک چند شایعه – حدس و گمان- عده ای قصه گو و چند شاهد ناشناس شروع شد.

    قصه این بود:

    آپولو ها نه تنها به ماه رفته اند بلکه در این سفرها یوفو ها را دیدند وفهمیدند که ماه پایگاه فضایی نژادهای بیگانه است! و ماه اصلا قمری مصنوعی است که بیگانگان ساخته اند! و دلیل بازنگشتن آمریکا به ماه هم همین است! و البته عده ای پا را فراتر گذاشته و داستانهای خنده دار آپولو 18 را مطرح کردند! خیلی راحت با استفاده از علاقه میلیونها نفر به تمدنهای فضایی قصه سفر به ماه را در ذهن ها جا انداختند. در نتیجه آنان که به یوفو و نژادهای فضایی باور داشتند برای استناد به صحت گفته های خود متکی به ماموریتهای آپولو به ماه شدند. به این ترتیب شکی نیست که آپولو به ماه رفت چون ثابت می کند فضایی ها وجود دارند. به همین سادگی!

    قسمتی از مقاله بزرگترین دروغ قرن بیستم:

    برنامه ی فضایی آپولو این طور وانمود کرد که انسان می تواند به فضا سفر کند و بر روی ماه پیاده روی کند. هر کدام از پروژه های آپولو با دقت تمرین می شد و سپس با دقت بسیار بیشتر در صحنه های نمایش در سایت آزمایشی فوق سری کمیسیون انرژی اتمی در صحرای نوادا و استودیوهای کاملاً امن ومحافظت شده والت دیزنی که در آن یک مدل بزرگ از ماه بود، به صورت فیلم در می آمد.

    وقتی که انسان نمی تواند از تشعشعات سنگین کمربند تشعشعی Van Allen جان سالم به در ببرد، چگونه می تواند روی ماه فرود آید؟ اتحاد جماهیر شوروی برنامه ی فرستادن انسان به ماه را منحل کرد. اثری که این ماجرا بر روی انسان های جهان داشت، این بود که اگر ما می توانیم به ماه سفر کنیم، دیگر موجودات زنده ی کیهان هم می توانند به زمین ما سفر کنند. سناریوی حمله ی بیگانگان به زمین از آن زمان مرسوم شده است.

    مقامات NASA از پاسخ به بسیاری از سوالات اساسی در رابطه با پروژه های تخیلی آپولو شانه خالی می کنند، به این دلیل که اعتنا به این سوالات به نوعی بها دادن به مدعیان تئوری توطئه هست! حتی تا چندی پیش مقامات اطلاعاتی ایالات متحده وجود منطقه ای به اسم Area 51 را انکار می کردند! حال چه شده که دولت آمریکا ناگهان و پس از گذشت دهه‌ها از این مرکز سری پرده برداشته است؟ سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا نه تنها نام این مرکز را برملا کرده بلکه از برخی فعالیت‌های آن گفته، محل آن را هم روی نقشه نشان داده است!
    http://waiting.ir/armstrong/area-51-ufos-apollo/

    1. مجید می‌گوید

      ایراد اینکه افراد —- و —– ، سفر به ماه را باور ندارند اینه که اطرافشان پر از دروغ هست، و اینکه چطوری خود دولت آمریکا اجازه می ده تا فیلم هایی از قبیل کاپریکورن که ادعای جعل سفر به ماه را داره، ساخته و به نمایش در بیاد به این علته که : طلا که پاکه ، چه منتش به خاکه

    2. دوست می‌گوید

      مشکل از اونجا ناشی میشه که بعضیها ماه را با خونه ی خالشون اشتباه گرفتند ک هر وقت هوس کردند میتونند مثل اب خوردن و با کمترین خرج به اونجا برن. چنین افرادی نه تنها نمتونند درک کنند ک چه لزومی داره یه کار تکراری و پر خرج و مشکل را انجام بدن، در حالی که نیازهاشون برطرف شده، ولی چیزی که حتی تصورش هم نمیتونند بکنند، خود رفتن به ماه هست!!! کسی ک هنوز بک کایت سوار نشده، چطور میتونه رفتن به ماه را تصور کنه. ولی یک سوال، امیدوارم تنها دلیلی ک میخاهید امرکا سفر به ماه را تکرار کنه این نباشه که قدرتشو به امثال شماها اثبات کند؟؟؟ اگر اینجوری باشه خیلی خنده داره..