محققان به دنبال کوچک‌تر کردن هارد درایوها تا 20 برابر هستند!

دلایل متعددی وجود دارند که به دنبال کوچک تر کردن اندازه دستگاههای الکترونیکی باشیم اما وقتی صحبت از فضای ذخیره سازی اطلاعات می‌شود ، موضوع کمی متفاوت خواهد شد. شما می‌توانید این دستگاه ها را کاملا کوچک بسازید اما هماهنگی این قطعه با دستگاهی که قصد به کار گیری از فضای ذخیره سازی در آن را دارید نیز مهم است

0

فارنت: دلایل متعددی وجود دارند که به دنبال کوچک تر کردن اندازه دستگاههای الکترونیکی باشیم اما وقتی صحبت از فضای ذخیره سازی اطلاعات می‌شود ، موضوع کمی متفاوت خواهد شد. شما می‌توانید این دستگاه ها را کاملا کوچک بسازید اما هماهنگی این قطعه با دستگاهی که قصد به کار گیری از فضای ذخیره سازی در آن را دارید نیز مهم است.

از سویی دیگر، این کوچک کردن دستگاه، می تواند تاثیراتی منفی بر عملکرد آن داشته باشد اما محققین سرانجام به روشی برای تولید قطعاتی کوچک به نام Skyrmion دست یافته اند. بهترین روش برای پی بردن به مفهوم Skyrmion، فکر کردن به یک میدان مغناطیسی است که گردابی از اتم‌های در حال چرخش به دورهم را شبیه‌سازی می‌کند. در ترکیبات معمولی، بارهای اتم‌ها همگی در یک جهت قرار دارند اما در Skyrmion، همگی به صورت شکل‌های در حال چرخش بسیار کوچک پایدار خواهند بود. می‌توانید آنها را بچرخانید و یا تکان دهید اما هیچ تغییری در نوع چرخش و حرکت آنها ایجاد نخواهد شد.

ku-bigpic

این مسئله‌ای است که برای استفاده در فضاهای ذخیره‌سازی اطلاعات ضروری به نظر می‌رسد. با تبدیل قطب مغناطیسی مثبت اتم‌ها می‌توان “یک” یا “صفر” را نگاشت اما اگر این ذرات خیلی به هم نزدیک باشند، میدان‌های مغناطیسی با هم تداخل پیدا کرده و ثبت اطلاعات با مشکل مواجه خواهد شد اما این مشکل برای Skyrmion ها به وجود نمی‌آید زیرا شکل گردابی منحصر به فرد موجود در آنها کمک می‌کند تا ذرات را خیلی نزدیک به هم قرار گرفته و همچنان میدان‌های مغناطیسی موجود، پایدار خواهند ماند.

این خبرها حاکی از آن است که محققان می‌توانند دستگاه‌هایی مانند دیسک‌های سخت نوری را با استفاده از این روش تا 20 درصد کوچکتر بسازند. اما خبر بد اینکه هنوز، زمان زیادی تا مشاهده چنین دستگاه‌هایی در بازار باقی مانده است. ایده استفاده از این روش از سال 1960 وجود داشته اما در این آخرین تحقیق، دانشمندان توانستند اثبات کنند که امکان استفاده از این روش برای نوشتن اطلاعات وجود دارد.

Source: Gizmodo

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.