روت چیست؟ و چرا باید دستگاه اندرویدی خود را روت کنیم؟

اگر کاربر یک گوشی یا تبلت اندرویدی هستید حتماً اصطلاح روت کردن را شنیده‌اید. اما روت چیست؟ روت کردن چیست و چه فوایدی دارد و آیا باید از روت کردن هراس داشته باشیم؟ در این مطلب پاسخ این سوالات را دریابید.

809

روت چیست؟

روت چیست؟

روت چیست؟ روت در لغت به معنای ریشه و اصطلاحاً روت کردن به زبان ساده یعنی دسترسی ریشه‌ای به دستگاه اندرویدیتان. وقتی گوشی را برای اولین بار روشن می‌کنید در قسمت تنظیمات یا Settings می‌توانید گزینه‌های زیادی را به دلخواه خود تغییر دهید اما این تنظیمات تنها چیزهایی هستند که سازنده گوشی اجازه تغییر در آن‌ها را داده است.

حال آن‌که با روت کردن می‌توانید هر تغییری که دلتان خواست در گوشی بدهید. روت کردن گارانتی دستگاه شما را باطل می‌کند (هر چند که می‌توانید دستگاه را مجدداً آنروت کنید) و کمی ریسک هم دربر دارد اما اگر طبق راهنماها عمل کنید هیچ‌گاه به مشکلی بر نخواهید خورد. پس آیا روت کردن ارزش کمی ریسک را دارد؟ به نظر ما بله.

Im-gonna-root-my-android


چرا گجت اندرویدی خود را روت کنیم؟

برای روت کردن دلایل زیادی وجود دارد که ما در این‌جا مهم‌ترین آن‌ها را عنوان می‌کنیم:


اپلیکیشن‌های مخصوص روت

Root-Apps

شاید در گوگل پلی یا سایت‌های دیگر اپلیکیشن‌های اندرویدی به بعضی‌ها برخورده باشید که نیاز به روت کردن دارند. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند امکانات بهتری نسبت به اپلیکیشن‌های معمولی فراهم کنند؛ این اپلیکیشن‌ها را در این مطلب فارنت برایتان معرفی کردیم اما گرفتن نسخه پشتیبان کامل، انجام خودکار کارها، افزایش سرعت و عمر شارژ، افزایش سرعت مموری کارت و … از جمله عملکردهای اختصاصی اپلیکیشن‌های روت هستند. همچنین به بعضی از این اپلیکیشن‌ها در ادامه اشاره خواهیم کرد.


آپدیت به آخرین نسخه اندروید

Android-Versions

با این‌که گوگل حداقل هر سال اندروید را یک‌بار آپدیت می‌کند سازندگان گوشی‌ها برای عرضه آپدیت‌ها تنبل یا بعضاً خسیس هستند و دوست دارند شما را به خرید دستگاه‌های جدیدشان وادار کنند. با روت کردن می‌توانید این تحریم را دور بزنید! وقتی گوشی خود را روت کنید و یک ریکاوری کاستوم بر روی آن نصب کنید می‌توانید رام‌های رسمی که مربوط به ریجن گوشی شما نیستند و یا رام‌های پورت شده از دستگاه‌های جدید و کاستوم رام‌های متفاوت را نصب کنید و همواره آخرین نسخه از اندروید را با امکانات جدید آن در اختیار داشته باشید. بدین ترتیب مطمئن خواهید شد که از نهایت توان سخت‌افزاری دستگاهتان استفاده می‌شود و به علت تنبلی یا خساست سازنده‌ها از آپدیت‌ها عقب نمی‌مانید.


خلاصی از دست پوسته‌های مختلف

Custom-UI

سازندگانی مانند اچ‌تی‌سی، سامسونگ، ال‌جی، سونی و … پوسته‌های مختلفی با نام‌های متفاوت مانند HTC Sense، TouchWiz، Emotion UI و … را روی اندروید نصب کرده‌اند که نه تنها ظاهر اندروید را تغییر داده است بلکه بعضی اوقات باعث سردرگمی کاربر و کندی عملکرد دستگاه می‌شود؛ البته بعضی از این پوسته‌ها امکانات خوبی مانند ویجت‌ها، اپلیکیشن‌های شناور، حالت چندپنجره‌ای و فناوری‌های هوشمندی را فعال می‌کنند اما اگر علاقه‌ای به آن‌ها ندارید و یک محیط سریع و ساده خالص اندرویدی را ترجیح می‌دهید با روت‌کردن و نصب یک کاستوم رام دلخواه به محیط گوگلی خالص دست پیدا کنید.


حذف اپلیکیشن‌های اضافه

android-bloatware

هنگامی که گوشی یا تبلت اندرویدی را روشن می‌کنید معمولاً علاوه بر اپلیکیشن‌های گوگلی مانند جیمیل، تقویم، گوگل پلاس و گوگل موزیک شرکت سازنده اپلیکیشن‌های دیگری را نیز بر روی آن نصب کرده است که برخی مفید و برخی واقعاً مزاحم هستند و در کارایی و سرعت گوشی اختلال ایجاد کرده و حافظه را اشغال می‌کنند.

این اپلیکیشن‌ها را نمی‌توانید مانند اپلیکیشن‌های دانلودی حذف کنید و باید با آن‌ها کنار بیایید، هرچند از اندروید 4.1 به بعد امکان غیرفعال کردن اپلیکیشن‌ها با دکمه Disable وجود دارد اما باز هم حافظه اشغال شده با این روش باز نمی‌گردد.

پس از روت کردن دستگاه می‌توانید با کمک اپلیکیشن‌های مختلفی مانند Titanium Backup این کار را به راحتی انجام دهید. البته حواستان باشد اپلیکیشن‌های ضروری سیستمی را به اشتباه حذف نکنید.


افزایش سرعت گوشی اندرویدی و عمر شارژ باتری

Overclock

سازنده‌ها با خریداری و قراردادن انواع مختلف چیپست‌ها و پردازنده‌های اندرویدی سرعت خاصی را که مدنظرشان است برای پردازنده تعیین می‌کنند تا هم مصرف شارژ و هم سرعت و کارایی دستگاه بهینه باشد.

بعضی اوقات نیاز می‌شود این سرعت را خودتان کمی افزایش دهید چرا که دستگاه بعضی اوقات کند شده و همچنین توانایی پردازنده دستگاهتان بیش از سرعتی است که سازنده برایش در نظر گرفته است.

با اپلیکیشن‌هایی مانند Set CPU پس از روت کردن می‌توانید به اصطلاح گوشی را آورکلاک کنید. البته این‌کار دو عیب دارد که اولی مصرف بیشتر شارژ گوشی و دومی احتمال ضربه زدن به سخت‌افزار در صورت افزایش بی‌رویه سرعت کلاک CPU یا GPU است.

در مقابل اگر از عمر شارژ گوشی راضی نیستید می‌توانید با اپلیکیشن‌های مشابه پردازنده را آندرکلاک و آندرولت کنید تا عمر شارژ بیشتر شود ؛ البته ممکن است در رابط کاربری و اپلیکیشن‌ها کمی کندی دیده شود.


شخصی‌سازی بی‌نهایت

اندروید به خودی خود دارای امکانات شخصی‌سازی زیادی است اما اگر قصد تغییرات بیشتری را دارید باید گوشی خود را روت کنید. به طور مثال نواری که در پایین صفحه در گوشی‌های بدون دکمه سخت‌افزاری قرار دارد را با روت کردن می‌توانید تغییر اندازه دهید.

customization

با GMD Gesture Contorl با سوایپ‌ها و جسچرها در محیط گردش کنید، در حالت‌های مختلف افقی و عمودی به کمک Keyboard Manager کیبردهای متفاوتی را فعال کنید، در نوتیفیکیشن تصویر یا ویجت خاصی قرار دهید و خلاصه با روت کردن محدودیتی نخواهید داشت.


برخورداری از امکانات نامحدود

روت کردن همچنین امکانات بیشتری از حالت معمولی در اختیارتان می‌گذارد. با این اپلیکیشن می‌توانید دسته‌بازی پلی‌استیشن خود را به گوشی یا تبلت وصل کنید و از بازی‌ها لذت ببرید؛ با این اپلیکیشن می‌توانید تصمیم بگیرید در زمان‌های دلخواه چه کسانی بتوانند با شما تماس بگیرند و چه کسانی نتوانند.

PS-Controller-android

می‌توانید با اپلیکیشن‌های Market Enabler گوگل پلی را در ایران فعال کنید. با WiFi Protector از اتصال به وای‌فای‌های عمومی و حملات DOS و ARP هراسی نداشته باشید و حتی می‌توانید اپلیکیشن دوربین جدید اندروید 4.2 را با Photosphere روی گوشی خود نصب کنید.


کاستوم رام‌ها

کاستوم رام‌ها علاوه بر محیط خالص اندرویدی، آخرین نسخه اندروید و عاری بودن از اپلیکیشن‌های اضافه چه امکاناتی دارند و چرا توصیه می‌شوند؟

بعضی کاستوم رام‌ها بر اساس رام‌های رسمی گوشی یا تبلت شما تهیه یا اصطلاحاً کوک شده‌اند. این کاستوم رام‌ها همان امکانات و محیط کاربری را دارند اما بهینه‌سازی‌های انجام شده روی آن‌ها عملکرد دستگاه را بهتر کرده است.

اما بعضی کاستوم رام‌ها مانند CyanogenMod، AOKP و Paranoid Android که بر اساس اندروید خالص کوک می‌شوند امکاناتی مانند کنترل‌های Pie، تغییرات در صفحه قفل و نوتیفکیشن‌ها، تم‌های مختلف، نوتیفکیشن شناور Halo، تغییر در نوار ابزار و دکمه‌ها و بسیاری تغییرات و امکانات ریزی را دارند که آن‌ها را حتی از اندروید خالص در دستگاه‌های نکسوسی برتر می‌کند.


در آینده در مطلبی جداگانه چندین کاستوم رام مشهور را به همراه امکانات منحصر به فرد هر یک برایتان در فارنت معرفی خواهیم کرد. این‌ها تنها چند دلیل از ده‌ها دلیل مختلف برای روت کردن گوشی یا تبلت‌های اندرویدی هستند؛ پس اگر وسوسه شده‌اید بهتر است ترس را کنار بگذارید، خودتان را آماده کنید و در مطالب بعدی به کمک ما دستگاهتان را روت کنید.

مطالب پیشنهادی:

معرفی 14 اپلیکیشن عالی برای دستگاه های اندرویدی روت شده + دانلود

ده اپلیکیشن و ترفند مفید برای افزایش سرعت و کارایی اندروید

معرفی بهترین کاستوم رام‌ها برای گوشی‌های اندرویدی روت شده شما


Sources: XDA Developers, Gizmodo, Play Store

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

809 نظر برای این مطلب
  1. Pravada می‌گوید

    سلام من تبلت هوآوی دارم مدیا پد ۷ووگ وقتی میخواهم از اینترنت عکس موسیقی فیلم و… دانلود کنم گاهی وقت ها نمیشه اگرم بشه روز بعد همه فایل وعکس و… از بین میره نمیدونم چیکار کنم؟!!!!؟ ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.

  2. حسین می‌گوید

    سلام خسته نباشید من گوشی هواوی جی ۶۳۰ دارم و روت کردم بعد از روت حافظه گوشی نه متونم عکس ویا برنامه بریزم فقط مکان استفاده از کارت خارجی و حافظه گوشی استفاده کنم ازحافظه داخلی دیگه نمیتونم استفاده کنم لطفاراهنمایی کنید بعد ایا گوشی روت شده را میتوان به حالت قبل باز گرداند لطفا برام جوابو ایمیل کنید سپاسگزارم

  3. Mohammad Javad می‌گوید

    با روت کردن منوی تبلتم هم فارسی میشود lenivo a3300هم فارسی میشود

  4. ali می‌گوید

    سلام.من گلکسی اس 3 ءو دارم و اصلا از طریق اینترنت چیزیو بارگیری نمیکنه و متوقف میشه و درمیاد!!گوگل پلی هم کلا تا میرم توش درمیاد!تو قسمت دانلودها هم میرم خودش درمیاد ….چیکار کنم؟؟

  5. اردلان می‌گوید

    با تشکر از مطلب شما ولی یه سوال
    من گوشیم گالاکسی ایس هست که دو ساله دارم و روت شده اس و اندروید 4.2.2 روش نصبه
    اینکه میگید روت کنیم و بعد اگه لازم شد بدیم گارانتی آنروت کنیم،
    اومدیم گوشی مشکل سخت افزاری پیدا کرد و مثلا خورد زمین و روشن نشد
    اونوقت چجوری آنروت کنیم؟!
    چاره ای نیست بدیم گارانتی اونا هم گوشی رو درست میکنن و روشن میکنند و می بینند روت شده هزینه تعمیر میگیرن یا گارانتی رو فسخ میکنند
    اونموقع چی؟!
    من که همون یه ماهه اول خرید گوشیم زدم تو کار روت و نصب کاستوم رام ولی ریسکشو قبول کردم و به عهده گرفتم
    میخوام بگم کسی که میترسه روت کنه نباید روت کنه چون ممکنه مثالی که زدم (اومدیم یک در میلیون) اتفاق افتاد
    پس دوستان حواستون جمع باشه و کاملا از روت و آموزشهای دیگه گوشیتون تو فروم گفته شدم استفاده کنید تا بعد پشیمون نشید
    خوش باشید

  6. اردلان می‌گوید

    دوستان اگه نیاز به راهنمایی دارید به فروم forum.and-roid.ir برید و اونجا مدل گوشیتو انتخاب کنید و هر چی که سوال دارید و میخواید از اونجا بپرسید یا بگیرید. منم اونجا هستم
    اگرم سوالی داشتید میتونید با من در میون بذارید
    ایمیل ardalan2227 در یاهو با عنوان ایمیل “راهنمایی اندروید” بپرسید تا جاییکه بدونم جوابتونو میدم
    خوش باشید

  7. sadegh می‌گوید

    سلام
    من Tab 3 سامسونگ دارم، چند وقتی است که وقتی میخوام از نرم افزار گالری تبلتم استفاده کنم ،پیغام میده که فعالیت این نرم افزار متوقف شده)غیرفعال شده(.
    لطفا برای فعال شدن مجدد گالری راهنمایی ام کنید
    باسپاس

  8. منا می‌گوید

    سلام .تبلتم روشن نمیشه یعنی وقتی داره روشن میشه لوگو اندروید و که نشون میده خیلی طول میکشه و در نهایت روشن هم نمیشه.من باید چیکار کنم؟خواهش میکن یکی به من بگه

  9. مرتضی می‌گوید

    سلام من گوشیم galaxy s4 Gt-i9515 هست تازه خریدم اگه روت کنم چه مشکلی براش پیش میاد لطفا برام توضیح بدین

  10. pari می‌گوید

    سلام.. من sony xperia l دارم.. مشکلم اینه که همش میگه گوشی 100% فول شده.. در حالی که نه خیلی عکس و فیلم و آهنگ دارم که جا رو پر کنه، نه برنامه های حجم بالا.. چیکار کنم؟؟ گوشی رو ریست کنم آیا؟؟

  11. رویا می‌گوید

    سلام من تبلت سامسونگ مدل SM-T111 دارم یه مدته نه اهنگ دانلود میکنه نه عکس ولی برنامه دانلود میکنه به نظرتون باید چیکار کنم؟

  12. Parsa می‌گوید

    سلام
    من گوشیه HTC 1M8 دارم
    به نظرتون گوشیم رو روت کنم و مثلا عمر و شارژ باطری نسبت به قبل کمتر نمیشه؟

    با تشکر

  13. عبرضا می‌گوید

    سلام من هواوی وای530دارم نمی توانم برنامه بازار را نصب کنم لطفا راهنمایی کنید

  14. مهناز یرفی می‌گوید

    سلام من گوشی هواوی جی۶۱۰دارم ازش راضی ام ولی نمیتونم ازصفحه عکس بگیرم . همون اسکرین شات . راهنمایی کنید لطفا…. ایا باید روت کنم.
    خواهش میکنم جواب بدید.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      دکمه پاور + ولوم پائین رو بزنید برای اسکرین شات

  15. ونوس می‌گوید

    سلام گوشی من هیچ برنامه تی رو دانلوو نمیکرد غیر فعالش کردم حالا باید چجور دانلود کنم؟

  16. arsalan می‌گوید

    چجوری باید روت کنم؟

  17. دانش پژوه می‌گوید

    سلام
    من از سال ۱۳۸۷. گوشی اندروید داشتم و مهندس سخت افزارم
    خوب روت یک امر لازم است چرا؟
    اندروید سیستم عامل بسیار قوی مانند iOS نیست چون اندروید نمی تواند استفاده کامل از سخت افزار بکنه ولی یک راه است اون هم روت است روت باعث سرعت بخشیدن به گوشیدن میشود حال چگونه باید گوشی رو روت کرد؟ گوشی های غیر اصل و طرح اصل را میتوان با برنامه راحت framaroot روت کرد ولی گوشی های اصل مانند سامسونگ و سونی را باید با برنامه اینترنتی vroot روت کرد .البته روت گوشی های هوآوی با برنامه vroot سخت است ولی امکان پذیر است چون یکی از اپراتور های ایران به اسم تجاری همراه اول برخی از این گوشی ها را لاک کرده است که این امر را با انلاکر های نرم افزاری میشود درست کرد اما اگر به متخصص داده شود بهتر است چون وسیله ای به نام باکس میخواهد که فقط تعمیرات گوشی آنها را دارند .گوشی های سری x و XML را تا قیل از آپدیت کردن میتوان با برنامه Nokia x manager روت کرد ولی بعد از روت میتوان از برنامه هایی که در سایت xda.developer. هست روت کرد.

  18. علی می‌گوید

    سلام
    گوشی بنده g700 هواوی یه مدت هست که در قیمت جستجوگر هر چی تایپ میکنم سرچ نمیکنه در حالی که برای ایمیل و وایبر و سایر پیغامها برام ارسال میشه.بگید چیکار کنم.

  19. ثنا می‌گوید

    سلام من اگه تبلتم رو تکونش بدم خود به خود کار می کنه واگه علامت جایی که داری با هاش کار

    می کنی رو فعال کنی با لای صفهه علا متش میاد

    لطفا کمکم کنید

  20. فرشاد می‌گوید

    باسلام ممنون مطالبتون خیلی مفیدبودند
    من میخواستم اطلاعات پاک شده کارت مموری رو بازیابی کنم برای اینکارنیازبه روت کردن گوشی هست یانه؟وبنظرشماروت کنم بهتره یانکنم؟گوشبم گالکسی استارپلاس هستش
    ممنون میشم اگه راهنماییم بکنید لطفا

  21. مجید می‌گوید

    سلام
    من گوشی سامسونگ s4 چینی دارم که اندرویدش خیلی کند شده‌
    آیاگوشیهای اندرویدی چینی رو میشه روت کرد؟
    اگه میشه چطوری؟

  22. سعید می‌گوید

    گوشیمم گلکسی Aceهستش

  23. سعید می‌گوید

    سلام من هر کاری میکنم نمیتونم دستگاهمو به منو اصلی گوشی برسونم
    که فلش بزنم
    دکمه های ترکیبیرو میزنم ولی هربار همون اشو همون کاسه
    میشه راهنماییم کنین.

  24. وحید می‌گوید

    سلام خوبین دوستان من تبلت lenovo A3000 دارم قسمت Display قفل شده و دیگه نمتونم بهش زمان بدم تا صفحه گوشی بیش از حد روشن نمونه چیکار باید بکنم لطفا یکی کمک کنه ممنون

  25. عليرضا می‌گوید

    من گوشیمو با همه برنا مه ها روت کردم و روت نشد خواهش میکنم جواب بدید برام جوابمو تو این ایمیل بنویسید
    Alireza8251@yahoo.com خواهش میکنم التماسسسسسسس

    1. علی ارغوان می‌گوید

      گوشیتون چیه؟

  26. آرزو می‌گوید

    سلام من گوشی گالکسی پاکت دارم مدتیه هر برنامه ای را می خوام نصب کنم پیام میده که برنامه پیش فرض برای ذخیره موجود نیست . باید چه کار کنم/

  27. مصطفی می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید! من یک دستگاه گلکسی تب اس 8.4 t705 دارم که قبلا از طریق کابل بهش فلش مموری وصل میکردم و میخوند اما یک بار که پیغام داد “موقع قطع اتصال یواس بی ابتدا از آن خارج شوید” اینبار من هنگام کندن کابل به قسمت نوتیفیکیشن رفتم، انگشتم رو چند ثانیه روی اعلان مربوط به اتصال یو اس بی نگه داشتم ،وقتی گزینه اطلاعات برنامه ظاهر شد روش تب کردم و وارد صفحه اطلاعات برنامه شدم و روی توقف اجباری کلیک کردم! و سپس یو اس بی رو جدا کردم! اما ازون به بعد دیگه وقتی فلشو وصل میکنم تبلت اونو نمیخونه و اصلا نمیشناسه! خیلی سرچ کردم و گفته بودن تو قسمت tethering تیک usb tethering رو بزن تا بخونه اما ازون به بعد این گزینه برام غیرفعال شده! حالا نمیدونم اون برنامه که توقفش و زدم چی بود و اصلا هیچ برنامه ای رو بعد از توقف نمیدونم چجوری دوباره باید فعال کرد!؟ ممنون میشم اگه کمکم کنید! درضمن اتصالات یو اس بی و یو اس بیم هم هیچ مشکلی نداره چون تو یه دستگاه دیگه امتحان کردم! تو یه سایت خارجیم دقیقا به این مشکل اشاره کرده بود اما راه حلش به دردم نخورد، آدرسشو میزارم، ممنون میشم واسه کمکتون، موفق باشید ،منتظر پاسختون هستم…
    http://blog.vacs.fr/vacs/blogs/post.html?post=2010/12/24/How-to-repair-the-USB-not-detected-problem-on-Android-Samsung-phones

  28. پارسا می‌گوید

    سلام اگر گوشی رو روت کنیم بازی ها حذف میشوند

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر ربطی ندارد

  29. تنناز می‌گوید

    سلام
    یکسری عکس را از گوشیم ( s4) پاک کردم ایا میتونم ریکاوری کنم و عکسهام را
    برگردونم بدون اینکه گوشی را روت کنم ؟ چون نرم افزارهای ریکاوری درخواست
    روت کردن را میدهند

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر باید روت کنید

  30. رضا می‌گوید

    سلام من گلکسی نوت 8 دارم بعد از روت شدن تبلتم هنگ می کنه و ری استارت میشه لطفا بگید باید چی کار کنم؟

  31. احسان می‌گوید

    من یکی از برنامه ها مو اپدیت کردم ولی بعد از اپدیت و اینستال دیگه برنامه باز نشد باید چیکار کنم تا برنامه باز شده فقط یه صفحه سفید میاد بعد از چند ثانیه برمیگردم اول

  32. محمدرضا می‌گوید

    میگن اگه اندریدتو روت کنی بعد یک ماه اندرویدت خراب میشه وچ ا گوشیم شارژش١٠٠درصد اگه خاموش وروشن بشه میشه ۵درصد لطفا پاسخ دهید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      کی همچین حرفی زده!؟

    2. mahdi می‌گوید

      چه ربطی داره

  33. امیر می‌گوید

    اقا من گوشیم huawei y511 هستش اگر روت کنم مشکلی پیش نمیاد؟

  34. مجتبی می‌گوید

    سلام من گوشیم htc one v هس ی مشکلی براش پیش اومده ک باید روت بشه اما هر کاری میکنم نمیشه ی نرم افزار خوب معرفی کنید واسم تا بتونم راحت روتش کنم.آیا نرم افزاری هس ک بشه گوشی رو در حالت خاموش روت کرد؟؟؟؟ممنون میشم

  35. زینب می‌گوید

    سلام
    مدل گوشیم گالکسی اس 5 هست اوایل دانلود میکرد ولی الان بارگیری نمیکنه

  36. فهیمه می‌گوید

    سلام من گوشیsony sl دارم صفحه زمینه گوشیم با توجه به عریض بودن تصاویر نمیتونه کل عکس را در صفحات مختلف نشون بده در حالی که قبلا میشد چیکار کنم؟

  37. فرانک می‌گوید

    روز بخیر
    مدل گوشی من GT-I9070هست حدود 6 ماه خریدم تا بحال 3 بار فلش زدم
    مدام هنگ میکنه اگر بیشتر از 7 الا 8 اپیلیکیشن دانلود کنم قاطی میکنه
    با اینکه مموری گذاشتم مشکل برطرف نشده
    چطوری میتونه روت کنم ؟
    خودم میتونه این کار رو انجام بدم یا باید ببرم پیش موبایل فروشی ؟
    یه کم هم بیشتر با موبایلم کار میکنم هنگ میکنه و خاموش میشه و داغ میشه خصوصا روزهای گرم بیشتر این اتفاق میوفته.
    به کولر عادت داره:)))
    ممنون

  38. shiva می‌گوید

    مطالبتون خیلی عالی بود ممنون

  39. محسن می‌گوید

    سلام، قضیه اینکه می گن اگه root بشه گوشی دیگه آپدیت های ota دریافت نمی کنه چیه؟ صحت داره؟ اگه نه که هیچی ولی اگه آره، چه جوری باید آپدیت کرد گوشی رو؟

  40. x می‌گوید

    اگه اشتباه بشه چه اتفاقی می افته؟؟؟

  41. علیرضا می‌گوید

    من تبلت لنوو مدلa7600 رو دارم اما یه مشکله بزرگی که داره اینه که قابلیت تماس نداره اگه اونو روت کنم قابلیت تماسش درست میشه…؟ا

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر هیچ ربطی نداره!

  42. علی می‌گوید

    اگه بخوام گوشیمو روت کنم باید چیکار کنم ممکنه چه
    اتفاق هایی برای گوشیم پیش بیاد

    1. محمد می‌گوید

      من گوشیsonyxperiatxدارم میخواستم بپرسم اگه گوشیمو روت کنم به گوشم صدمه ای نمیکنم لطفا توضیح دهید

      1. علی ارغوان می‌گوید

        مطلب رو کامل خوندین؟

  43. moein می‌گوید

    خیلی ممنون ازتوضیحات خوب شما.

  44. مهدی می‌گوید

    سلام!
    من گوشیم S5 هس…
    چند روز پیش درحالی که گوشیم حدودا 90 درصد شارژ داشت خاموش کردم گذاشتم کنار…. بعد از حدودا 8 ساعت که گوشی رو روشن کردم دیدم اصلا شارژ نداره!! لطفا در این مورد توضیح بدید!

    1. mahdi می‌گوید

      برا منم همین جوری شدباتیش مشکل داره

  45. asghar می‌گوید

    سلام من گوشی galaxy s3دارم شارژتا91%میره دیگه بالاتر نمیره میشه بگید باید چی کار کنم

    1. ahmad می‌گوید

      شما هیچی هزار بار اینور اونور میگن این گوشی های آشغال سامسونگو نخرین خریدی همین میشه دیگه . برو سونی بخر صد در صد هم شارژ میشه بهترم کار میکنه !!!

  46. ayda می‌گوید

    salam mishe begid chetor bayad root konam?

  47. ??? می‌گوید

    اگه گوشی رو روت کنم بازیهای نصف شد رو گوشی حذف میشن؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      بله..

  48. امیر می‌گوید

    سلام من گوشی سونی اکسپریا ام دارم وبرنامه های رو کارت حافظه انتقال پیدا نمیکنه به نظرت اگه رویت کنم درست میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  49. محمدرضا می‌گوید

    آقا خیلی عالی بود واقعا استفاده کردم ممنون

  50. بهار می‌گوید

    سلام.من htc one x دارم.جدیدا هرچى دانلود مىکنم کلىد install کار نمىکنه.فقط کنسل مىشه.نمىتونم برنامه اىى نصب کنم.مشکل از کجاست؟
    ممنونم

    1. مهدی می‌گوید

      دستگاهتون رو فلش کنید