روت چیست؟ و چرا باید دستگاه اندرویدی خود را روت کنیم؟

اگر کاربر یک گوشی یا تبلت اندرویدی هستید حتماً اصطلاح روت کردن را شنیده‌اید. اما روت چیست؟ روت کردن چیست و چه فوایدی دارد و آیا باید از روت کردن هراس داشته باشیم؟ در این مطلب پاسخ این سوالات را دریابید.

809

روت چیست؟

روت چیست؟

روت چیست؟ روت در لغت به معنای ریشه و اصطلاحاً روت کردن به زبان ساده یعنی دسترسی ریشه‌ای به دستگاه اندرویدیتان. وقتی گوشی را برای اولین بار روشن می‌کنید در قسمت تنظیمات یا Settings می‌توانید گزینه‌های زیادی را به دلخواه خود تغییر دهید اما این تنظیمات تنها چیزهایی هستند که سازنده گوشی اجازه تغییر در آن‌ها را داده است.

حال آن‌که با روت کردن می‌توانید هر تغییری که دلتان خواست در گوشی بدهید. روت کردن گارانتی دستگاه شما را باطل می‌کند (هر چند که می‌توانید دستگاه را مجدداً آنروت کنید) و کمی ریسک هم دربر دارد اما اگر طبق راهنماها عمل کنید هیچ‌گاه به مشکلی بر نخواهید خورد. پس آیا روت کردن ارزش کمی ریسک را دارد؟ به نظر ما بله.

Im-gonna-root-my-android


چرا گجت اندرویدی خود را روت کنیم؟

برای روت کردن دلایل زیادی وجود دارد که ما در این‌جا مهم‌ترین آن‌ها را عنوان می‌کنیم:


اپلیکیشن‌های مخصوص روت

Root-Apps

شاید در گوگل پلی یا سایت‌های دیگر اپلیکیشن‌های اندرویدی به بعضی‌ها برخورده باشید که نیاز به روت کردن دارند. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند امکانات بهتری نسبت به اپلیکیشن‌های معمولی فراهم کنند؛ این اپلیکیشن‌ها را در این مطلب فارنت برایتان معرفی کردیم اما گرفتن نسخه پشتیبان کامل، انجام خودکار کارها، افزایش سرعت و عمر شارژ، افزایش سرعت مموری کارت و … از جمله عملکردهای اختصاصی اپلیکیشن‌های روت هستند. همچنین به بعضی از این اپلیکیشن‌ها در ادامه اشاره خواهیم کرد.


آپدیت به آخرین نسخه اندروید

Android-Versions

با این‌که گوگل حداقل هر سال اندروید را یک‌بار آپدیت می‌کند سازندگان گوشی‌ها برای عرضه آپدیت‌ها تنبل یا بعضاً خسیس هستند و دوست دارند شما را به خرید دستگاه‌های جدیدشان وادار کنند. با روت کردن می‌توانید این تحریم را دور بزنید! وقتی گوشی خود را روت کنید و یک ریکاوری کاستوم بر روی آن نصب کنید می‌توانید رام‌های رسمی که مربوط به ریجن گوشی شما نیستند و یا رام‌های پورت شده از دستگاه‌های جدید و کاستوم رام‌های متفاوت را نصب کنید و همواره آخرین نسخه از اندروید را با امکانات جدید آن در اختیار داشته باشید. بدین ترتیب مطمئن خواهید شد که از نهایت توان سخت‌افزاری دستگاهتان استفاده می‌شود و به علت تنبلی یا خساست سازنده‌ها از آپدیت‌ها عقب نمی‌مانید.


خلاصی از دست پوسته‌های مختلف

Custom-UI

سازندگانی مانند اچ‌تی‌سی، سامسونگ، ال‌جی، سونی و … پوسته‌های مختلفی با نام‌های متفاوت مانند HTC Sense، TouchWiz، Emotion UI و … را روی اندروید نصب کرده‌اند که نه تنها ظاهر اندروید را تغییر داده است بلکه بعضی اوقات باعث سردرگمی کاربر و کندی عملکرد دستگاه می‌شود؛ البته بعضی از این پوسته‌ها امکانات خوبی مانند ویجت‌ها، اپلیکیشن‌های شناور، حالت چندپنجره‌ای و فناوری‌های هوشمندی را فعال می‌کنند اما اگر علاقه‌ای به آن‌ها ندارید و یک محیط سریع و ساده خالص اندرویدی را ترجیح می‌دهید با روت‌کردن و نصب یک کاستوم رام دلخواه به محیط گوگلی خالص دست پیدا کنید.


حذف اپلیکیشن‌های اضافه

android-bloatware

هنگامی که گوشی یا تبلت اندرویدی را روشن می‌کنید معمولاً علاوه بر اپلیکیشن‌های گوگلی مانند جیمیل، تقویم، گوگل پلاس و گوگل موزیک شرکت سازنده اپلیکیشن‌های دیگری را نیز بر روی آن نصب کرده است که برخی مفید و برخی واقعاً مزاحم هستند و در کارایی و سرعت گوشی اختلال ایجاد کرده و حافظه را اشغال می‌کنند.

این اپلیکیشن‌ها را نمی‌توانید مانند اپلیکیشن‌های دانلودی حذف کنید و باید با آن‌ها کنار بیایید، هرچند از اندروید 4.1 به بعد امکان غیرفعال کردن اپلیکیشن‌ها با دکمه Disable وجود دارد اما باز هم حافظه اشغال شده با این روش باز نمی‌گردد.

پس از روت کردن دستگاه می‌توانید با کمک اپلیکیشن‌های مختلفی مانند Titanium Backup این کار را به راحتی انجام دهید. البته حواستان باشد اپلیکیشن‌های ضروری سیستمی را به اشتباه حذف نکنید.


افزایش سرعت گوشی اندرویدی و عمر شارژ باتری

Overclock

سازنده‌ها با خریداری و قراردادن انواع مختلف چیپست‌ها و پردازنده‌های اندرویدی سرعت خاصی را که مدنظرشان است برای پردازنده تعیین می‌کنند تا هم مصرف شارژ و هم سرعت و کارایی دستگاه بهینه باشد.

بعضی اوقات نیاز می‌شود این سرعت را خودتان کمی افزایش دهید چرا که دستگاه بعضی اوقات کند شده و همچنین توانایی پردازنده دستگاهتان بیش از سرعتی است که سازنده برایش در نظر گرفته است.

با اپلیکیشن‌هایی مانند Set CPU پس از روت کردن می‌توانید به اصطلاح گوشی را آورکلاک کنید. البته این‌کار دو عیب دارد که اولی مصرف بیشتر شارژ گوشی و دومی احتمال ضربه زدن به سخت‌افزار در صورت افزایش بی‌رویه سرعت کلاک CPU یا GPU است.

در مقابل اگر از عمر شارژ گوشی راضی نیستید می‌توانید با اپلیکیشن‌های مشابه پردازنده را آندرکلاک و آندرولت کنید تا عمر شارژ بیشتر شود ؛ البته ممکن است در رابط کاربری و اپلیکیشن‌ها کمی کندی دیده شود.


شخصی‌سازی بی‌نهایت

اندروید به خودی خود دارای امکانات شخصی‌سازی زیادی است اما اگر قصد تغییرات بیشتری را دارید باید گوشی خود را روت کنید. به طور مثال نواری که در پایین صفحه در گوشی‌های بدون دکمه سخت‌افزاری قرار دارد را با روت کردن می‌توانید تغییر اندازه دهید.

customization

با GMD Gesture Contorl با سوایپ‌ها و جسچرها در محیط گردش کنید، در حالت‌های مختلف افقی و عمودی به کمک Keyboard Manager کیبردهای متفاوتی را فعال کنید، در نوتیفیکیشن تصویر یا ویجت خاصی قرار دهید و خلاصه با روت کردن محدودیتی نخواهید داشت.


برخورداری از امکانات نامحدود

روت کردن همچنین امکانات بیشتری از حالت معمولی در اختیارتان می‌گذارد. با این اپلیکیشن می‌توانید دسته‌بازی پلی‌استیشن خود را به گوشی یا تبلت وصل کنید و از بازی‌ها لذت ببرید؛ با این اپلیکیشن می‌توانید تصمیم بگیرید در زمان‌های دلخواه چه کسانی بتوانند با شما تماس بگیرند و چه کسانی نتوانند.

PS-Controller-android

می‌توانید با اپلیکیشن‌های Market Enabler گوگل پلی را در ایران فعال کنید. با WiFi Protector از اتصال به وای‌فای‌های عمومی و حملات DOS و ARP هراسی نداشته باشید و حتی می‌توانید اپلیکیشن دوربین جدید اندروید 4.2 را با Photosphere روی گوشی خود نصب کنید.


کاستوم رام‌ها

کاستوم رام‌ها علاوه بر محیط خالص اندرویدی، آخرین نسخه اندروید و عاری بودن از اپلیکیشن‌های اضافه چه امکاناتی دارند و چرا توصیه می‌شوند؟

بعضی کاستوم رام‌ها بر اساس رام‌های رسمی گوشی یا تبلت شما تهیه یا اصطلاحاً کوک شده‌اند. این کاستوم رام‌ها همان امکانات و محیط کاربری را دارند اما بهینه‌سازی‌های انجام شده روی آن‌ها عملکرد دستگاه را بهتر کرده است.

اما بعضی کاستوم رام‌ها مانند CyanogenMod، AOKP و Paranoid Android که بر اساس اندروید خالص کوک می‌شوند امکاناتی مانند کنترل‌های Pie، تغییرات در صفحه قفل و نوتیفکیشن‌ها، تم‌های مختلف، نوتیفکیشن شناور Halo، تغییر در نوار ابزار و دکمه‌ها و بسیاری تغییرات و امکانات ریزی را دارند که آن‌ها را حتی از اندروید خالص در دستگاه‌های نکسوسی برتر می‌کند.


در آینده در مطلبی جداگانه چندین کاستوم رام مشهور را به همراه امکانات منحصر به فرد هر یک برایتان در فارنت معرفی خواهیم کرد. این‌ها تنها چند دلیل از ده‌ها دلیل مختلف برای روت کردن گوشی یا تبلت‌های اندرویدی هستند؛ پس اگر وسوسه شده‌اید بهتر است ترس را کنار بگذارید، خودتان را آماده کنید و در مطالب بعدی به کمک ما دستگاهتان را روت کنید.

مطالب پیشنهادی:

معرفی 14 اپلیکیشن عالی برای دستگاه های اندرویدی روت شده + دانلود

ده اپلیکیشن و ترفند مفید برای افزایش سرعت و کارایی اندروید

معرفی بهترین کاستوم رام‌ها برای گوشی‌های اندرویدی روت شده شما


Sources: XDA Developers, Gizmodo, Play Store

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

809 نظر برای این مطلب
  1. behnam می‌گوید

    سلام به نظر شما گوشی مو روت کنم.یه برنامه دارم برای هک بازی ها .خاستم ببینم ارزش داره که گوشمو روت کنم

  2. علی می‌گوید

    با سلام من یک تبلت سامسونگ گلکسی تب 7.7 دارم که که به راحتی به اینترنت wifi وصل میشدم خیلی عالی بود ازش راضی هستم در طول یک سال گذشته اما مدتی اینترنت قطع بود از اینترنت سیم کارت همراه اول اعتباری استفاده میکردم الان اینترنت wifi خونه وصل شده و هر کاری میکنم تبلت به وای فا وصل نمیشود من تبلت را به تنظیمات پیش فرض کارخانه و حتی یه بار هم ان رافلش کردم ولی همچنان این مشکل را دارم وبه اینترنت وای فا وصل نمیشود کسی هست در این زمینه به من کمکی بکند

  3. مهسا می‌گوید

    سلام.من گلکسی تب 2 دارم.
    وقتی میخوام از طریق وای فای وارد اینترنت بشم وای فای هارو نمیتونه جست و جو کنه و فقط میتونم از طریق جی پی ار اس وارد اینترنت بشم اگه ممکنه راهنمایی کنید.
    مرسی

  4. محمد می‌گوید

    سلام من گلکسی نوت 3 دارم که روتش کردم و همچنین region lock روش نصبه الان نمیتونم اندرویدشو ارتقا بدم چه کار باید بکنم؟
    ممنون میشم جواب بدید…

  5. عسل می‌گوید

    سلام . من گوشیم گلکسی s3 ولی تازگیا وقتی میخوام دانلود کنم میزنه استارت دانلود ولی دانلود نمیکنه چیکارش کنم؟؟؟

  6. میثم می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید من گوشی خود را یک ماهی است که روت کرده ام اما در حافظه ی رم فایلی به نام اندروید وجود ندارد تا بتنوانم بازی و برنامه ها را بر روی رم نصب کنم چون حافظه ی داخلی به اندازه کافی فضا برای نصب کردن بازی ندارد لطفا مرا راهنمایی کنید گوشی من اکسپریا اس پی است

  7. جواد می‌گوید

    سلام : دلیل ساپورت نکردن کابل otg در هواو ی610 سخت افزاری است یا نرم افزاری ؟

  8. رامتین می‌گوید

    سلام من گوشی هوآوی acend y300 دارم می خواستم بدونم چطور می شه حجم برنامه بعد نصب را در حافظه جانبی خود منتقل داد یا مسیر برای نصب برنامه داد ؟؟؟؟؟؟؟؟

  9. ارمین می‌گوید

    سلام من گوشی سونی ل دارم میخواستم بدونم اندرویدش ارتقا پیدا میکنه یا ن الان اندرویدش4.2.2

  10. sadeghi می‌گوید

    سلام من گوشی htc verison دارم هر کیبوردی روی ان نصب می کنم درتایپ فارسی ان برای پاک کردن اشتباهات مشکل دارد ولی انگلیسی ان درست است در ضمن پیام گروهی را ارسال نمی کند خواستم راهنمایی کنید این مشکلات چگونه حل می شود

  11. فرید می‌گوید

    سلام. گوشی من galaxy core gti8262 هست و گاهی خود به خود یه صفحه سیاه ظاهر میشه که نوشته شده ram dum mode و هنگ میکنه باید گوشی ریستارت بشه. لطفا راهنمایی کنید چطور میشه این ایراد رو برطرف کرد؟

  12. ستاره می‌گوید

    سلام ….
    من گوشی سامسونگ گلکسی کر خریدم. اندرویدش4.1 هستش اما میخوام بازی کنم در هنگام بازی انگار که گیر داشته باشه بازی هی وای میسه بد حرکت میکنه. برنامه هام هم کند شده. دیر باز و بسته میشه. میخواستم بدونم مشگل از چیه؟ میشه اندرویدم رو ارتقا داد؟

  13. زهرا می‌گوید

    سلام وخسته نباشی
    من گوشی سامسونگ گلکسی گرند دارم.دو تا سوال ازتون دارم
    1)باتریش تقریبا زود تموم میشه مثلا اگه بازی کنم 30 تموم میشه با اینکه تو شارژ میزارم زود 10 به 80 میرسه یا اگه یاهاش چت کنم حدودا 45 تموم میشه ولی اگه برم بیرون 7-8 شارژ داره مشکلش چیه با توجه که من زیاد باهاش بازی میکتم به طوری که بعضی موقع ها هنگ میکنه)
    2)موقع چت میخوام سرچ کنم که افراد دیگه تو لیست من اضافه شود همش بیغام میاد که موقعیت شما شناسایی نمیشه من رفتم gpsدانلود کردم (نقشه تهران بود)وقتی بازش میکنم بازم مینویسه مکان شما شناسایی نمیشه من چیکار کنم؟gpsچه جوری فعال کنم؟اصلا گوشی موقعیت خودشو نمیشناسه؟به نظرتون من روتش کنم؟
    خیلی ممنون میشم بهم باسخ یدهید منتظر ایمیل شما هستم

  14. Niloofar می‌گوید

    گلکسی تب 7.7 دارم یهو هنگ کرد نه روشن میشه نه خاموش حتی شارژم نمیشه فقط رو اون صفحه که وقتی میخواد روشن شه نشون میده galaxi tab 7.7 مونده چیکار کنننممم؟؟؟ :(

  15. مجتبی 0098 می‌گوید

    سلام من تبلت دارم اندروید 4 الان چند ماه هست که صرعتش امد پاین و هنگ میکنه می خواستم بدونم اگه روت بکنم این مشکل ها حل میشه

  16. رضا می‌گوید

    سلام من یک تبلت چینی خریدم که هیچ قبله نمایی توش عمل نمیکنه .وgpsهم فعال نمیشه لطفا راهنمایی کنید

  17. seda می‌گوید

    تو رو خدا راه حلى بگین کلافه شدم دیگه از وایبر و بقیه نرم افزارا نمیتونم استفاده کنم رمم نه حذف میکنه و نه نصب

  18. سحر می‌گوید

    باسلام.
    برنامه phonتبلت من غیرفعال شده .زنگ میخوره ومیتونم از contactتماس بگیرم .اما شماره نمیتونم بگیرم.یه صفحه سیاه میاد.حافظه تبلتم تقریبا پره ممکنه مال این باشه؟ آخه بعضی از برنامه های دیگه رو هم خودبخود ازکار میندازه و با سیمکارت قبلا به اینترنت وصل میشد الان خیلی به سختی وصل میشه درحالیکه با همون سیمکارت تبلت دیگه وصل میشه.
    مشکل مربوط به اندرویده و نرم افزاریه یا بخاطر حافظه هست؟ لطفا راهنماییم کنین.من چکار کنم؟ بخصوص برنامه phone و اینترنت بسیار حیاتیه.پیشاپیش از کمکتون ممنونم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      بی ارتباط به پر بودن حافظه داخلی دستگاه نیست

  19. seda می‌گوید

    سلام خسته نباشید خواهش میکنم کمکم کنید رم گوشیم با اىنکه فضاى خالى داره ولى وقتى میخوام عکس بگیرم مگه حافظه پر است جالب تر اینکه اجازه حذف برنامه موسیقى عکسو نمیده ولى قبلا میشد حذف کرد حتى نمیشه انتقال داد به حافظه داخلى تورو خدا ک

  20. AHMAD می‌گوید

    نحوه روت کردن GT-S5282راتوضیح دهید

  21. mori می‌گوید

    سلام یکی از بچه های فامیل سامسونگ p3100 داره،به وای فای وصل نمیشه،ریست فکتوری کرد باز هم وصل نشد،تو ریست فکتوری هم تیک بکاپ مای دیتا رو برداشته،بعدش بعد از اون هر چی برنامه میریزه به جای اینستال، گزینه سیتینگ میاد،در کل وصل نمیشه وای فایش،اگه کسی رو میشناسید ک بلد باشه درست کنه،معرفی کنید ممنون میشم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      گزینه Setting به خاطر این میاد که اجازه نصب از حافظه خارجی رو بهش بدید که اگر این کار رو انجام بدید دیگه این گزینه نمیاد..

      1. mori می‌گوید

        ممنون، مشکل وای فای تبلتش از چیه؟چون هر جا میبره وصل نمیشه،من مثلا ios داشتم تو وای فای مشکل داشت،مودم رو آپگرید کردم وصل شد،ولی تبلت سامسونگ فامیلمون هر جا که میبره اصلا وصل نمیشه،چون ریست فکتوری هم کرد فایده نداشت،با روت حل میشه؟

        1. محسن صحافی می‌گوید

          راستش تا حالا با این مشکل برنخوردم. اما بهتره یک بار دیگه تنظیمات مودم رو انجام بدید. به نظر من با روت کردن مشکلی حل نخواهد شد.

          1. mori می‌گوید

            ممنون،نه گفتم که مودم من با آپگرید درست شد و مشکلی نداره،ایشون کلا تبلت رو هر جا میبرن وای فایش وصل نمیشه،در کل ممنونم

  22. saman می‌گوید

    سلام من گوشی نوت 3 دارم پیام میدهد گوشی شما روت نشده لطفا کمک کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      احتمالا در حال نصب برنامه ای هستید که نیاز به روت بودن گوشی داره.. اگر اون برنامه برای شما ضروری نیست لازم نیست روت کنید!

  23. حمزه می‌گوید

    سلام خسته نباشیدببخشید من گوشی Sony xperia uدارم و ورژن اندرویدش 7 3 2 است اگر روت کنم میشه ارتقا بدم؟ خواهش کمک کنید ممنونم

  24. محمد می‌گوید

    سلام… آقا من حواسم نبود یکی از فایل های ضروری رو حذف کردم…فایل call , contact رو حذف کردم… دیگه نمیتونم تماس بگییرم.. باید چیکار کنم؟؟؟؟

  25. ايگرگ می‌گوید

    سلام من گوشیم گلکسى اس 4,یه روزى میشه بعضى از نرم افزارام متوقف شده و وقتیم دوباره نصبش میکنم نصب نمیشه میشه بگین مشکلش چیه؟

  26. فرزاد می‌گوید

    با سلام؛
    آیا با روت کردن گوشی امکان آپدیت خودکار اندروید از بین می رود؟ و آیا برای گوشی های نکسوس روت توصیه می
    شود؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      فقط در صورتی که کاستوم ریکاوری هم نصب کنید امکان آپدیت خودکار از بین میره. البته بعضی سازنده ها اخیراً گوشی های روت شده رو تشخیص میدن و امکان آپدیت رسمی رو براشون غیرفعال می کنن.
      بله برای گوشی های نکسوس هم برای اضافه کردن قابلیت هایی که نوشته شده روت توصیه میشه

  27. محمدحسين می‌گوید

    لطفا راهنمایی کنید.
    تازه کوشی هوآوی وای300 خریدم روش برنامه ریختم حالا نمیدونم کجاست و چگونه نصب میشه.مرسی

  28. علیرضا می‌گوید

    با سلام
    گوشی من samsung s3 mini هستش وقتی کابل otg رو بهش متصل می کنم هیچ اتفاقی نمی افته لطفا راهنمایی کنید.
    مر30

    1. علی ارغوان می‌گوید

      S3 Mini از نظر سخت افزاری قادر به این قابلیت نیست چون ولتاژ لازم رو برای USB تامین نمی کنه.

  29. peyman می‌گوید

    خسته نباشین . من Samsung gt-s7272 دارم . می خواستم بدونم برای گوشی من برنامه هست که بتونم گوشیمو به حالت ذخیره سازی انبوه در بیارم .اگر هست لطفا معرفی کنید ؟

  30. امیر مهدی می‌گوید

    سلام آقای ارغوان.گوشی من galaxy gt5830هستش می تونم روتش کنم.وکاستوم رام روش نصب کنیم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله می تونید روت کنید و کاستوم رام هم نصب کنید

  31. sara می‌گوید

    سلام،من تب ۰.۷ پلوس دارم،هرکار کردم روشن نمیشه یه روز کامل زدمش به شارژ ولی فایدهای نداشت،الان من چی کارکنم

  32. ثئشی می‌گوید

    سلام من سامسونگ گلکسی تب2-10.1اینچGT-P5100دارم اگه روت کنم گفتین گارانتی باطل میشه اگه خراب شد چکار کنم؟

  33. ghasem می‌گوید

    سلام من یک گوشی اندروید n7105 چینی دارم هنگ میکنه باید چی کار کنم

    1. Mojtaba می‌گوید

      سلام….. کاربر گرامی لطفا برنامه هاتونو چک کنید وببینید کدوم برنامه با گوشی شما سازگار نیست… آنرا پاک کنید… گوشی به این علت هنگ می کنه

  34. محمد می‌گوید

    من نمیتوانم هدست را برای گوشی g610 هوآوی تنظیم کنم لطفأ راهنمائیم کنید . متشکرم

  35. selena می‌گوید

    من ی گلگسی تب 2 دارمـــ
    که خودش یهو خاموش شد
    دیگه هم کار نمیکنه
    ینی روشن نمیشه…
    2 روزه که همینطوریه…
    بـــ شارژم ک میزنم بازم کار نمیکنه….
    کار خاصی نکردم که بسوزه..
    چیکار کنم؟؟؟

  36. گاردین می‌گوید

    سلام
    من یه تبلت پییر گاردین خریدم ولی وقتی کسی بهم پیام میده بهم نمیرسه. برای ارسال کننده پیام هم پیغام عدم موفقیت میده.
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید!

  37. meysam می‌گوید

    سلام من چند روز پیش دوتا not2 خریدم یکی از اونا اندرویدش ارتقا پیدا کرد ولی اون یکی همون4.2 هستش و به هیچ وجه ارتقا پیدا نمیکنه به نظرتون دلیلش چیه؟

  38. بهروز می‌گوید

    سلام گوشی من گلکسی s3 میباشد یک مدت موقع دانلود نرم افزار یا برنانه دیگر تا یک اندازه دانلود میکن و قطع میشه دیگه دانلود نمیکنه کسی میدونه علت چیه

  39. حمید.... می‌گوید

    سلام…خسته نباشید..مرسی از راهنماییهاتون..بسیارمفیدوسازنده نوشتید…بازم ممنونم..موفق باشید

  40. majid می‌گوید

    آیا میشه کاری کرد که هوآوی G510 بتونه فلش مموری رو ساپورت کنه؟؟؟؟؟؟؟

  41. javad021 می‌گوید

    سلام من یه گوشی هواوی g510 خریدم میگفتن که فیلم HD میاره میخواستم بدونم که مشکل از گوشیه منه یا کلا اینطورین؟

    1. majid می‌گوید

      فکر کنم moliplayer نصب کنی مشکلت حل شه

  42. پیمان می‌گوید

    سلام.من یه گوشی ایکسپریا ری دارم.حدود یه ساله با وای فای به مودم adsl خونه وصل میشد. الان یه مدت هست که بعد از وصل شدن,مرورگر هیج سایتی رو باز نمیکنه و انگار اصلا به اینترنت وصل نمیشه.لطفا بگید باید چیکار کنم؟ مودم رو بردم چند بار تنظیم مجدد کردن و با لب تاب هم وای فای وصل میشه ولی گوشی وصل نمیشه..

  43. ارش می‌گوید

    سلام . من یه گوشی اچ تی سی خریدم اما وای فایش کار نمیکنه یعنی روشنش که میکنی نه اسکن میکنه نه وای فای ها را نشون میده باید چه کار کنم ؟ ایا با روت کردن درست میشه یا این که بدم اندروید گوشیم را برام به جدید ترین نسخه اپدیت کنن درست میشه ؟ اگه این کار را بکنم گوشیم مشکل دیگه ای به هم نمیزنه ؟ مدل گوشیم اچ تی سی ویگرو هستش مرژن وریزون htc vigro verizon

    1. behnaz می‌گوید

      salam manam hamin gooshio daram daqiqan ba hamin moshkel lotfan rahnamaim konid

  44. mohamadghasemi می‌گوید

    سلام تورو خدا جواب بدین من تبلت galaxy s3 دارم ولی به کامپیوتر با کابل usb وصل میکنم کامپیوتر اصلا نمیشه تو بخش setting هم رفتم tethed رو هم انتخاب کردم ولی بازم نشد ویندوز هم xp هستش خواهش میکنم جواب بدین

    1. محسن صحافی می‌گوید

      احتمالا رایانه شما درایور مربوط به تبلت رو شناسایی نمی کنه. بهتره از برنامه Kies‌استفاده کنید.

  45. فاطمه می‌گوید

    سلام من آندروید گوشیمو با sony pc companionn از 2 به 4 ارتقاش دادم اما الان برام یک مشکلی بوجود آمده که قبلا نبود الان مموریم هی خود به خود فول میشه هر چی پاک میکنم مقدارش خالی میشه یعنی برنامم کامل حذف میشه اما یک دقیقه بعد دوباره میزنه فول باید چکار کنم؟

  46. مهریا می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    آقا امکان این هس که بتونیم رم گوشی رو افزایش بدیم؟
    مثلا رم گوشی من 1 گیگ هس میتونیم ارتقاش بدیم به 2 ؟
    یه مطلبی خوندم که میشه از طریق نرم افزار مموری گوشی رو به رم تبدیل کرد اما از لحاظ سخت افزاری چطور میشه ؟

  47. حمید می‌گوید

    سلام . خیلی ممنون . از خدای بزرگ موفقیتتان را خواستارم .

  48. شیما می‌گوید

    سلام توروخدا خواهش میکنم بهم کمک کنین!
    من میخواستم برنامه اینستاگرام رو آپدیت کنم ولی بدش eror داد و دیگه تو گوشیم نصب نمیشه و نمیتونم install کنم این برنامرو…
    روت کردن گوشی کمکی میکنه که بتونم یه کاری کنم تا دوباره این برنامه install بشه؟
    یا میتونم اندروید گوشیمو آپدیت کنم؟ اگر آپدیت کنم کمکی میکنه؟
    میشه لطفن کمکم کنین…
    گوشیمم galaxy yonge!

  49. s.s می‌گوید

    سلام و خسته نباشید…

    میخواستم بدونم چطور میتونم برنامه اندروید مارکت رو در تبلتم غیر فعال کنم؟
    من اصلا از این برنامه استفاده نمیکنم…
    هر وقت اینترنت تبلتم رو روشن میکنم خود به خود به اندروید مارکت وصل میشه و از شارژ سیم کارتم
    کم میکنه!!
    میشه منو راهنمایی کنید این برنامه اندروید مارکت رو غیر فعال کنم؟!

  50. محمد جواد می‌گوید

    سلام
    من وقتی گوشی وصل میکنم به کامپیوتر، حافظه داخلی خیلی کند باز میشه و فایلی درش کپی نمیشه … گوشیم اکسپریا ام
    لطفا راهنمایی کنید…