برترین افزونه‌های فایرفاکس و کروم در سال 2013 – بخش اول: تولید محتوا

گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس دوتا از محبوب‌ترین مرورگرهای اینترنت هستند و یکی از بهترین ویژگی‌های آن‌ها افزونه‌های کاربردی و مفیدی است که در این مطلب به بهترین‌های آن‌ها در سال 2013 اشاره می‌کنیم.

3

فارنت: گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس دوتا از محبوب‌ترین مرورگرهای اینترنت هستند و یکی از بهترین ویژگی‌های آن‌ها افزونه‌های کاربردی و مفیدی است که در این مطلب به بهترین‌های آن‌ها در سال 2013 اشاره می‌کنیم.

Best-firefox-and-chrome-extensions

اجازه دهید افزونه‌ها را در سه دسته تولید محتوا (Productivity)، امنیت (Security) و کاربردی (Utility) دسته‌بندی کنیم و هر روز به معرفی افزونه های یک دسته بپردازیم.


افزونه‌های تولید محتوا

Instapaper-Pocket-Readability

1-  Pocket، Instapaper و Readability

برای تولید محتوای خوب باید مطالعه خوبی داشته باشید. حتماً تاکنون پیش آمده که به مقاله مفیدی در اینترنت برخورده‌اید اما زمان کافی برای مطالعه آن نداشته‌اید. سرویس‌های مشهور و محبوبی مانند Instapaper، Pocket و Readability استفاده کنید. Pocket حتی یک اپلیکیشن مستقل برای لانچر کروم نیز دارد که دسترسی به آن را آسان و لذت‌بخش می‌کند؛ همچنین هر سه این سرویس‌ها صفحات وب را به صورتی مرتب می‌کنند که خواندن آن‌ها آسان‌تر شود.

دریافت افزونه Instapaper ( کروم و فایرفاکس)

دریافت افزونه Pocket (کروم و فایرفاکس)

دریافت افزونه Readability ( کروم و فایرفاکس)


Feedly

2- Feedly

یک جایگزین بسیار مناسب و قدرتمند برای سرویس محبوب و البته تعطیل شده گوگل ریدر. برای استفاده از فیدلی اجباری به ثبت نام نیست و می‌توانید با اکانت گوگل خود وارد شده و فیدهای دلخواهتان را اضافه کنید و از این به بعد با یک کلیک روی نوار ابزار کروم به آخرین پست‌ها دسترسی داشته باشید

دریافت افزونه Feedly ( کروم و فایرفاکس )


Any.do-wunderlist

3- Wunderlist و Any.Do

اگر بیشتر وقتتان را روزانه پشت کامپیوتر یا مشغول کار با تبلتتان می‌گذرانید سرویس‌های Wunderlist و Any.Do می‌تواند به شما کمک کند تا کارهای روزانه‌تان را فراموش نکنید. هر دوی این سرویس‌ها دارای افزونه‌های خوبی برای گوگل کروم هستند اما فایرفاکسی‌ها تنها افزونه Wunderlist را در اختیار دارند.

دریافت افزونه Wunderlist ( کروم و فایرفاکس )

دریافت افزونه Any.Do ( کروم )


Offline-and-Better-GMail

4- تجربه بهتر جیمیل

اگر از سرویس محبوب جیمیل گوگل استفاده می‌کنید برای هر مرورگر یک افزونه مناسب سراغ داریم. فایرفاکسی‌ها افزونه عالی Better Gmail را دارند که با این‌که مدت‌هاست عرضه شده و حالا برخی قابلیت‌های آن به صورت پیش‌فرض در جیمیل موجود است هنوز امکاناتی مانند نمایش اطلاعات ضمیمه‌ها، مخفی کردن لیبل‌ها، صدای نوتیفیکیشن هنگام دریافت ایمیل و … این افزونه را زنده نگاه داشته است.

کرومی‌ها یک افزونه متفاوت با نام Gmail Offline در اختیار دارند که به شما امکان می‌دهد هنگامی که آفلاین هستید بتوانید به ایمیل‌های خود دسترسی داشته باشید. با این افزونه بدون نیاز به نصب یک کلاینت ایمیل دسکتاپ می‌توانید به ایمیل‌های مهم خود بدون اینترنت سر بزنید و پیش‌نویس‌هایی بنویسید تا هنگام اتصال فرستاده شوند.

دریافت افزونه Better Gmail ( فایرفاکس)

دریافت افزونه Gmail Offline ( کروم )


Lazarus

5- Lazarus

حتماً برای شما هم پیش آمده که در فرم یا کادری در یک صفحه اینترنتی مشغول نوشتن متنی باشید اما به دلیل کرش کردن مرورگر یا قطع برق یا هر دلیل مشابه متن را از دست داده‌اید. به شخصه در این موارد فکر کردن به این‌که دقیقاً چه جملاتی نوشته بودم برایم بسیار آزاردهنده است و گاهی اوقات ترجیح می‌دهم بی‌خیال شوم! اما افزونه Lazarus در این مواقع جان شما را نجات می‌دهد! کافیست روی کادر خالی راست کلیک کنید تا متن از دست رفته را بازیابید. شاید در نگاه اول فکر کنید به این افزونه نیازی ندارید اما در روز مبادا خوشحال خواهید شد که چنین روزی این افزونه را به پیشنهاد فارنت دانلود کرده‌اید.

دریافت افزونه Lazarus ( کروم و فایرفاکس )


Evernote-web-clipper

6- Evernote Web Clipper

اپلیکیشن اورنوت در حال حاضر ده‌ها یا شاید صدها میلیون کاربر از سراسر جهان دارد و به مشهورترین اپلیکیشن ذخیره متون و یادداشت برداری تبدیل شده است. با این افزونه می‌توانید کل یا بخشی از یک مقاله یا متن را در اینترنت به راحتی به اکانت اورنوت خود منتقل کنید تا هنگام نیاز آن را روی دسکتاپ، گوشی یا تبلت خود مطالعه کرده یا تغییراتی در آن ایجاد کنید.

دریافت افزونه Evernote Web Cliper ( کروم و فایرفاکس )


Minimalist-for-Everything

7- Minimalist for Everything

صفحات وب اغلب پر از تبلیغات، نوار ابزارها، آیکن ها، نوتیفیکیشن‌ها و … هستند که از اغلب آن‌ها استفاده نمی‌کنیم و معمولاً باعث حواس‌پرتی ما می‌شوند. حالا با Minimalist for Everything می‌توانید از شر بسیاری شلوغی‌ها در صفحات محبوب اینترنتی خلاص شوید و به طور مثال تبلیغات جیمیل را حذف کنید و محیط آن را ساده‌سازی کنید.

دریافت افزونه Minimalist for Everything ( کروم )


Pixlr-Editor

8- فتوشاپ همراه! Pixlr Editor

اگر در کارهای روزانه‌تان استفاده از فتوشاپ یک امر ضروری است از این پس می‌توانید به جای استفاده از این نرم‌افزار سنگین از افزونه Pixlr Editor استفاده کنید. این افزونه امکاناتی بسیار خوب را به راحتی و سرعت در اختیارتان می‌گذارد و مخصوصاً برای کارهای فوری مناسب است. اگر هم معمولاً برای افکت‌گذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویرتان از فتوشاپ استفاده می‌کنید افزونه Pixlr Express کار شما را راحت خواهد کرد.

دریافت افزونه Pixlr Editor   ( کروم)   کاربران فایرفاکس می‌توانند به این صفحه مراجعه کنند.

دریافت افزونه Pixlr Express ( کروم )


مشاهده بخش دوم مقاله ( افزونه های امنیتی)

 مشاهده بخش سوم مقاله ( افزونه های کاربردی)


پایان بخش اول/

Sources: Lifehacker, Chrome, Mozilla

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. میرزا می‌گوید

    عالی بود جناب ارغوان
    ازتون متشکرم

  2. Nanchu می‌گوید

    من که لذت بردم. ممنون آقای ارغوان
    پاکت و any.do و pixlr عالی بودن

  3. امیر می‌گوید

    خیلی خوب و کاربردی بود ممنون