وضوح صفحه نمایش: ضعف اصلی سامسونگ در بازار تبلت‌های اندرویدی

یکی از مهم‌ترین معیارهای مقایسه کیفیت صفحه نمایش تبلت‌ها، تعداد پیکسل در هر اینچ آنهاست. با توجه به حضور فعال سامسونگ در بازار دستگاه‌های اندرویدی، عدم تولید تبلتی با رزولوشن بالا از سوی این شرکت کره‌ای جای تامل دارد.

0

فارنت :مطمئنا اکثر کاربران با ما هم عقیده‌اند که در کنار کارایی کلی و مدت زمان کارکرد باتری گوشی، صفحه نمایش یکی از مهمترین مولفه‌های دستگاه‌های هوشمند است. مشابه این حالت در تبلت‌ها هم صادق است. کیفیت صفحه نمایش در کنار رزولوشن آن همان‌قدر که بر روی صفحه نمایش یک گوشی 4.5 اینچی مهم است، بر روی صفحه نمایشی 10 اینچی یک تبلت نیز نقشی پررنگ‌تر ایفا می‌کند.

یکی ازفاکتورهای  اصلی کیفیت صفحه نمایش، اصطلاحی به نام PPI یا تراکم پیکسلی است که بیانگر تعداد پیکسل در هر اینچ  صفحه نمایش است. شاید صفحه نمایش رتینا آی‌پد 3  اپل را یک زمان می‌توانستیم به عنوان سنگ محکی در کیفیت صفحه نمایش در کنار تراکم پیکسل 264 پیکسل در هراینچ بدانیم اما نکسوس 10 گوگل با تراکم پیکسلی 300 پیکسل در هر اینچ، از آن پیشی گرفت.

Nexus-7-display

پس از آن البته نکسوس 7 جدید هم با اندازه 323 پیکسل در هر اینچ، از برادر بزرگ خود پیشی گرفت. اما نکته‌ای که در اینجا وجود دارد ، عدم حضور تبلتی از سامسونگ، بزرگترین تولید کننده دستگاه‌های اندرویدی در این رقابت است. شاید عده ای معتقد باشند از آنجایی که نکسوس 10 توسط سامسونگ تولید شده، دیگر نیازی به حضور محصولی مستقل از سوی این شرکت کره‌ای نیست اما تجربه نشان داده سامسونگ همواره محصولاتی مستقل و قویتر از آنچه برای گوگل می‌سازد، برای رو کردن دارد.

pixel-density

فرضیه  دیگری وجود دارد که نشان می‌دهد، سامسونگ قصد ندارد وارد کارزار رزولوشن صفحه نمایش‌ها شده و از نظر این شرکت کرهای، رزولوشن‌های کنونی، برآورده کننده نیاز کاربران هستند. اما در عین حال شایعه‌ای مبنی بر ساخت تبلت اندرویدی 12 اینچی با رزولوشن 2560 در 1600 به گوش می‌رسد اما نکته جالب اینکه به علت صفحه نمایش بزرگ، این تبلت هم رکوردهای موجود را نخواهد شکست.

samsung-ativ-q-7

در این میان رقبای سامسونگ  ظاهرا وضعیت بهتری دارند. سونی در حال حاضر تبلت Xperia Tablet Z با صفحه نمایش فول اچ.دی را در بازار دارد و ایسوس نیز از صفحه نمایش 10 اینچی با رزولوشن 2560 در 1600 در تبلت Transformer Pad Infinity بهره می‌برد. همه این مقایسه‌ها نشان می‌دهد اگر سامسونگ همچنان قصد دارد بازار تبلت‌های اندرویدی را در اختیار داشته باشد باید به فکر افزایش رزولوشن صفحه نمایش تبلت‌های تولیدی‌اش باشد. شاید این انتظار چندان به طول نینجامد!

Source : Androidauthority

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.