سامسونگ اتهام تقلب گلکسی اس 4 را در بنچمارک‌ها رد می‌کند

1

فارنت: شب گذشته در مطلبی ادعای متخصصین سایت Anandtech را در زمینه تقلب سامسونگ در بنچمارک‌های گرافیکی گلکسی اس 4 برایتان عنوان کردیم. اما امروز سامسونگ این اتهام را در بیانیه‌ای رسمی رد کرده است.

Galaxy-S4-no-cheater

به اعای Anandtechپردازنده گرافیکی PowerVR SGX 544MP3 در نسخه جهانی i9500 این دستگاه تنها در اپلیکیشن‌های بنچمارک روی سرعت 533 مگاهرتز کلاک می‌شود در صورتی که در بازی‌ها و دیگر اپلیکیشن‌ها تنها سرعت 480 مگاهرتز را داراست.

بیانیه سامسونگ به شرح زیر است:

” در شرابط معمولی گلکسی اس 4 طوری طراحی شده است که حداکثر سرعت پردازنده گرافیکی آن 533 مگاهرتز باشد؛ اما در بعضی بازی‌ها به علت بار سنگین هنگام اجرای طولانی مدت در حالت تمام صفحه این سرعت به 480 مگاهرتز کاهش می‌یابد. نهایت سرعت 533 مگاهرتزی پردازنده برای اپلیکیشن‌هایی مانند S Browser، گالری، دوربین، ویدئو پلیر و بعضی اپلیکیشن‌های بنچمارک که در حالت تمام صفحه اجرا شده و کارایی بیشتری را طلب می‌کنند عمل می‌کند.

نهایت سرعت پردازنده گرافیکی برای گلکسی اس 4 برای ایجاد تجربه بهتر کاربر و نه به منظور ارتقای امتیازات بنچمارک تغییر داده شده است.

هدف ما همچنان اهدای بهترین تجربه کاربری برای مشتریانمان است.”

با نگاهی به کدهای ریسورس گوشی Anandtechتأیید می‌کند که بعضی اپلیکیشن‌های سامسونگی هم اجازه دسترسی به حداکثر سرعت را دارند. جدول زیر حداکثر سرعت GPU دستگاه را در اپلیکیشن‌های مختلف نشان می‌دهد:

 Max-GPU-Frequency-i9500

اما نکته مهم به نظر این است که هیچ اپلیکیشن دیگری اجازه این دسترسی را ندارد و نخواهد داشت؛ چرا که تنها اپلیکیشن‌های ذکر شده در ریسورس دستگاه این قابلیت را دارند. به این ترتیب علیرغم اینکه بنچمارک‌های گرافیکی سرعت دستگاه را با فرکانس 533 مگاهرتز می‌سنجند در واقع در هیچ‌بازی این توان را در اختیار نخواهید داشت.

البته این عمل در سازندگان کارت‌های گرافیکی دسکتاپ مانند انویدیا و AMD مدت‌هاست که وجود دارد اما برای کاربرانی که قصد مقایسه دو گوشی را از روی نتایج بنچمارک‌ها دارند به نظر کمی فریبکارانه می‌آید.


پایان مطلب/

Source: Anandtech

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مهرداد می‌گوید

    به نظر من که بعید نیست سامسونگ از این کارها بکنه
    همونطور که خودتون گفتید چیزی به جر فریبکاری نمیشه از این موضوع برداشت کرد