برترین افزونه‌های فایرفاکس و کروم در سال 2013 – بخش دوم: امنیت

گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس دوتا از محبوب‌ترین مرورگرهای اینترنت هستند و یکی از بهترین ویژگی‌های آن‌ها افزونه‌های کاربردی و مفیدی است که در این مطلب به بهترین‌های آن‌ها در سال 2013 اشاره می‌کنیم.

2

فارنت: گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس دوتا از محبوب‌ترین مرورگرهای اینترنت هستند و یکی از بهترین ویژگی‌های آن‌ها افزونه‌های کاربردی و مفیدی است که در این مطلب به بهترین‌های آن‌ها در سال 2013 اشاره می‌کنیم.

Best-firefox-and-chrome-extensions

اجازه دهید افزونه‌ها را در سه دسته تولید محتوا (Productivity)، امنیت (Security) و کاربردی (Utility) دسته‌بندی کنیم. روز گذشته افزونه‌های تولید محتوا را معرفی کردیم و امروز نوبت به افزونه‌های امنیتی می‌رسد.


افزونه های امنیتی

LastPass

1-  همه پسوردها، همه‌جا در دسترس LastPass

اگر مطالب امنیتی متعدد فارنت را درباره حفظ امنیت و دقت در انتخاب پسوردهایتان مطالعه کرده باشید می‌دانید بهتر است هیچ‌گاه پسورد دو اکانت را مشابه انتخاب نکنید و این پسوردها بهتر است شماره تلفن، نام خود و نزدیکان، شماره شناسنامه و از این قبیل اطلاعات نباشد و در حقیقت یک پسورد ایمن پسوردی است که به خاطر سپردن آن نیز دشوار باشد. اما اگر برای این همه اکانت پسوردهای متعددی در نظر بگیریم چگونه همه‌ی آن‌ها را به خاطر بسپاریم. یکی از راه‌ها استفاده از افزونه مفید LastPass است. افزونه و اپلیکیشن LastPass می‌تواند خودش به شما پسورد امن پیشنهاد دهد، به صورت خودکار به سایت‌های مختلف وارد شود و به خوبی هر پسوردی را در خود ذخیره کرده و با اپلیکیشن همگام سازی کند.

دریافت افزونه LastPass ( کروم و فایرفاکس )


HTTPS-Everywhere

2- پروتکل امن در همه‌جا HTTPS Everywhere

یکی از ساده‌ترین راه‌های وبگردی ایمن استفاده از پروتکل HTTPS تا حد ممکن است. یکی از مزایای استفاده از این پروتکل این است که هنگام وارد کردن پسوردها در یک شبکه وای‌فای عمومی نگرانی کمتری بابت دزدیده شدن پسورد خود خواهید داشت. بعضی سایت‌ها از این پروتکل پشتیبانی می‌کنند و بعضی خیر؛ اما امتحان کردن تک تک آنها وقت‌گیر است. افزونه HTTPS Everywhere می‌تواند به صورت خودکار برای سایت‌هایی که از این پروتکل پشتیبانی می‌کنند شما را با HTTPS وارد کند.

دریافت افزونه HTTPS Everywhere ( کروم و فایرفاکس )


AdBlock-Plus

3- حذف تبلیغات مزاحم اینترنتی AdBlock Plus

با این‌که بسیاری از سایت‌ها درآمدی جز تبلیغات ندارند و عمل اخلاقی آن است که آن‌ها را حذف نکنید اما بعضی سایت‌ها با تبلیغات بسیار زیاد و مزاحم و گاهاً چشمک‌زن (!) علاوه بر این‌که بسیار آزاردهنده هستند و حواس شما را پرت می‌کنند ممکن است باعث شوند به سایت‌های مخربی وارد شوید که اطلاعات محرمانه شما را هدف گرفته‌اند. AdBlock Plus بی‌شک محبوب‌ترین و قوی‌ترین افزونه در جهت حذف این تبلیغات مزاحم است که از ابتدا با لیستی کامل از مشهورترین فیلترهای حذف تبلیغات ارائه می‌شود. پس از نصب این افزونه می‌توانید تصمیم بگیرید سایت‌های مفیدی را که تبلیغات مزاحمی ندارند در لیست سفید این افزونه قرار دهید.

دریافت AdBlock Plus ( کروم و فایرفاکس )


Disconnect

4- تحت نظر نباشید! Disconnect

بسیاری سایت‌های مشهور و محبوبی که روزانه شاید ده‌ها بار از آن‌ها بازدید می‌کنید سعی می‌کنند به بهانه‌ها و روش‌های مختلف از شما اطلاعات کسب کنند. این اطلاعات ممکن است از کوکی‌های اینترنتی دریافت شود یا به هر روش دیگری هنگام بارگذاری سایت حتی بدون اطلاع شما فرستاده شوند. Disconnect به شما کمک می‌کند تا تحت نظر نباشید. این افزونه همچنین در سرعت بارگذاری برخی صفحات و مصرف ترافیک اینترنت نیز تأثیر مثبتی دارد.

دریافت افزونه Disconnect ( کروم و فایرفاکس )


SecureGmail

5- جیمیل ایمن با SecureGmail

یک قابلیت که شاید خیلی کاربران تاکنون به دنبال آن بوده‌اند ارسال ایمیل رمزگذاری شده است. با SecureGmail به راحتی یک کلیک می‌توانید روی ایمیل‌های ارسالی‌تان پسورد بگذارید تا تنها شخصی که پسورد را دارد بتواند به محتوای ایمیل دسترسی داشته باشد. این افزونه به هیچ‌وجه کاملاً بی‌نقص و غیرقابل نفوذ نیست اما ساده و کاراست.

دریافت افزونه SecureGmail ( کروم )


WOT

6- از امنیت سایت‌ها آگاه شوید WOT

افزونه WOT یا Web of Trust یک افزونه مفید دیگر است که هنگام ورود به هر سایت به وسیله یک آیکن در نوار ابزار شما را از میزان امنیت یک وب‌سایت آگاه می‌کند. منبع این افزونه اغلب تجربه میلیون‌ها کاربر همان وب‌سایت‌هایی است که بازدید می‌کنید. با این افزونه می‌توانید کمی آسوده‌تر به وبگردی بپردازید و یا در سایت‌های ناشناخته محتاطانه‌تر عمل کنید.

دریافت افزونه WOT ( کروم و فایرفاکس )


 مشاهده بخش اول مقاله ( افزونه های تولید محتوا)

 مشاهده بخش سوم مقاله ( افزونه های کاربردی)


پایان بخش دوم/

Sources: LifeHacker, NotebookReview

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. نام شما می‌گوید

    مرسی

  2. حمیدرضا می‌گوید

    سلام خیلی ممنون
    انشاءالله سربلند باشید