تمام چیزهایی که باید از تنظیمات دوربین گلکسی اس 4 سامسونگ بدانید!

سامسونگ از سنسور 13 مگاپیکسلی در دوربین این گوشی هوشمند استفاده کرده و تصاویری با رزولوشن 2322 در 4128 و با نسبت ابعاد 16 به 9 برای شما ثبت می‌کند اما خب فکر کنم شما هم با این موضوع موافق باشید که آگاهی از قابلیت‌های یک دوربین مهم‌تر از برخوردار از رزولوشن و مگاپیکسل بالاست و عکس با کیفیت خوب زمانی بدست می‌آید که دوربین بتواند از پس موقعیت‌های مختلف بر بیاید.

15

فارنت: شرکت سامسونگ در هنگام عرضه گلکسی اس 4 نشان داد که تاکید ویژه‌ای بر استفاده از قابلیت‌های دوربین این گوشی هوشمند توسط کاربران داشته است و با توجه به این موضوع می‌توان دوربین و کارایی‌های گلکسی اس 4 را از نقاط برجسته در این گوشی هوشمند دانست.
سامسونگ از سنسور 13 مگاپیکسلی در دوربین این گوشی هوشمند استفاده کرده و تصاویری با رزولوشن  2322 در 4128 و با نسبت ابعاد 16 به 9 برای شما ثبت می‌کند اما خب فکر کنم شما هم با این موضوع موافق باشید که آگاهی از قابلیت‌های یک دوربین مهم‌تر از برخوردار از رزولوشن و مگاپیکسل بالاست و عکس با کیفیت خوب زمانی بدست می‌آید که دوربین بتواند از پس موقعیت‌های مختلف بر بیاید.

samsunggalaxys4s

در دوربین گلکسی اس 4، تنظیمات مختلفی وجود دارد که خیال شما را از این بابت راحت می‌کند. این تنظیمات در بخش Mode (حالت) دوربین وجود دارد. در واقع Mode (حالت)، به شما این اجازه را می‌دهد تا سریع و آسان از موقعیت‌های گوناگون و متفاوت، بهترین عکس‌ها را بگیرید. در ادامه و برای آشنایی بیشتر با دوربین گلکسی اس 4 می‌خواهیم حالت‌های مختلف بخش Mode را برای شما تشریح کنیم.

1- Auto (خودکار)
با انتخاب Auto، تمام تنظیمات عکس، از جمله تنظیم نور و رنگها، به طور خودکار انتخاب می‌شود و بیشتر برای عکس‌های عمومی استفاده می‌شود.

2- Beauty Face (آرایش چهره)
این حالت، بهترین عکس‌ها را از صورت اشخاص می گیرد. دوربین، به طور خودکار صورت شخص را پیدا می‌کند و بهترین نور و رنگ را برای وضوح بیشتر صورت تنظیم می‌کند. از این مورد می‌توان بیشتر برای عکسبرداری‌های پرتره استفاده کرد.

Beauty-Face

3- Best Photo (بهترین عکس)
حالت Best Photo تا 8 عکس پشت سر هم و بدون وقفه برای شما می‌گیرد و شما می‌توانید بهترین‌های آنها را انتخاب کنید و نگه دارید. این مد، زمانی بیشترین استفاده را دارد که شما در حال عکس گرفتن از چندین نفر هستید و می‌خواهید بهترین حالت از تمام افراد را در عکس داشته باشید.

Best-Photo

4- Best Face (بهترین چهره)
Best Face حتی یک قدم فراتر از Best Photo رفته. در این حالت 5 عکس پشت سر هم گرفته می‌شود و شما می‌توانید بهترین حالت از چهره اشخاص را جداگانه انتخاب کنید.

Best-Face

5-  Sound & Shot (عکس و صدا)
در این حالت، پس از عکس گرفتن، 9 ثانیه صدای محیط را ضبط می کند. این 9 ثانیه برای مثال می‌تواند صحبت خودتان باشد یا صحبت افرادی که از آنها عکس گرفته شده یا هر صدای دیگر.

S4_drama-shot

6- Drama (درام)
با این حالت عکس‌های کاملاً خلاقانه‌ای می توان گرفت. این حالت به شما اجازه می‌دهد تا مسیر یک شخص یا شئ متحرک را در یک عکس نشان دهید. در این سیستم، قسمت‌های جابه‌جا شدهٔ عکس را با فاصلهٔ چند صدم ثانیه، بر روی پس‌زمینه ثابت عکس قرار می‌دهد.

7- Animated Photo (عکس‌های متحرک)
این حالت به شما این اجازه را می‌دهد تا عکس‌های متحرک با فرمت GIF بگیرید. پس از عکس گرفتن، شما می‌توانید قسمت‌های دلخواهتان در عکس را ثابت نگه دارید و قسمت‌هایی را متحرک.

8- Rich Tone HDR (تن عمیق)
Rich Tone یا تن عمیق در دوربین گلکسی اس 4، تمرکز خود را روی رنگ‌ها می‌گذارد. زمانی که در عکس‌هایتان رنگ‌های مختلف وجود دارد، می‌توانید از این حالت استفاده کنید تا بهترین کیفیت رنگ‌ها را برای شما به ارمغان بیاورد.

9- Eraser (پاک کن) 
حتماً برای شما اتفاق افتاده که بعضی اوقات، رهگذران ناخواسته‌ای در عکس‌های شما می‌افتند. با این حالت می‌توانید به راحتی این افراد را از عکس‌هایتان حذف کنید.

Eraser

این حالت به گونه‌ای کار می‌کند که 5 عکس پشت سرهم از منظرهٔ شما می‌گیرد، قسمت‌هایی از عکس را که جابه‌جا شده‌اند، به طور خودکار از عکس شما حذف می‌کند.

10- Panorama (پانوراما)
این ویژگی به اندازه کافی معروف هست. با این حالت می‌توانید 360 درجه اطراف خودتان را عکس بگیرید.

11- Sports (ورزشی)
زمانی که سرعت سوژه‌های شما در عکس بالاست، می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید. با این ویژگی، سرعت شاتر دوربین موبایل شما بالا خواهد بود و بیشتر مناسب صحنه‌های ورزشی می‌باشد.

12- Night (شب)
از این ویژگی می‌توانید در مواقعی که نور کم است یا در شب عکس می‌گیرید، استفاده کنید. این حالت، سرعت شاتر شما را کاهش می‌دهد، اما دیافراگم (Aperture) دوربین شما در بازترین حالت خود قرار می‌گیرد تا بهترین عکس را در نور کم بگیرید.

در کنار ویژگی‌های Mode، دوربین گلکسی اس 4، کارکردهای دیگری هم در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
Dual Shot
دیگر نیازی به این نیست که از رهگذری بخواهید تا عکس شما با دیگران را بگیرد. با انتخاب این حالت، شما در عکسی که می‌گیرید، خواهید بود.

Samsung_Galaxy_S_4_Dual_Shot
در هنگام عکسبرداری، عکس خودتان، با استفاده از دوربین دوم گلکسی اس 4 که 2 مگاپیکسل است، در یک فریم بر روی تصویر قرار می‌گیرد. شما می‌توانید این فریم را جابه‌جا، کوچک یا بزرگ کنید و سپس عکس را بگیرید. حتی انتخاب‌های گوناگونی برای فریم دارید.

Auto Night Detection
مواقعی هست که شما نمی‌خواهید از فلش موبایلتان استفاده کنید، مثلاً مواقعی که نورهای رنگی در صحنه وجود دارد و شما می‌خواهید این نورها با رنگ اصلی‌شان در عکس باشند، می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید. در این حالت، تنظیمات دوربینتان به گونه‌ای خواهد بود که بهترین عکس بدون فلش گرفته شود.

Voice Recognition
با استفاده از این ویژگی، شما می‌توانید با صدای خود و بدون اشاره به موبایلتان، عکس بگیرید. فقط با گفتن اسمایل (Smile)، چیز (Cheese)، کپچر (Capture) یا شوت (Shoot)، عکس شما گرفته خواهد شد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

15 نظر برای این مطلب
  1. M.g می‌گوید

    ممنون واقعا عاای و کامل بود

  2. ریحان می‌گوید

    ببخشید من تبلتم نوت 10 2014 است ولی دوربین جلو اون کار نمیکنه برای همین نمیتونم عکس بگیرم ی بار ریست فاکتوری کردم و فهمیدم دوربین پشت کار میکنه ولی تا زدم دوربین جلو همش خطا میومد ب نظرتون چیکار کنم

  3. ali می‌گوید

    سلام.گوشی من سامسونگ اس فور مدل 9500 هست سنسور هاش کار نمیکنه گوشی فروش گفت چون اندرویدش اپدیتش ده به خاطر اون هست.
    لطفا راهنماییم کنین ممنون.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      هیچ آپدیتی سنسورهای گوشی رو از کار نمیندازه. فکتوری ریست کنید اگر کار نکرد مشکل سخت افزاریه

  4. رضا می‌گوید

    سلام با کلید صدا چطوری تنظیمش کن عکس بگیره تو گوشی های اس 3 میگرفت ولی هرچه گشتم پیدا نکردم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      توی تنظیمات دوربین

  5. فرنگیس می‌گوید

    چگونه میشه از فلش دوربین جلوی موبایل استفاده کنم؟؟

  6. maryam می‌گوید

    سلام من دوربین گوشیم اصلا چیزی نشون نمیده وفقط صفحه سیاه معلومه،اگه میشه راهنمایی کنید،مرسی

    1. علی ارغوان می‌گوید

      فکتوری ریست کنید اگر مشکل حل نشد سخت افزاریه و نیاز به تعمیرات داره

  7. 5988syyymoosa می‌گوید

    سلام ببخشبد واسه دوربین گوشی اس 4 مشکلی پیش اومده بردم فلش نرم افزاریم زدم ولی بازم جواب نداد اخر مجبور شدم دوربینشم عوض کنم دوباره همونجوری بود یعنی فکوسش کار نمی کنه همش ماته لطفا راهنمایم کنید چیکارش کنم.
    مدل :اس4- 9505

  8. qzlnv می‌گوید

    همه امکانات عالیه اما تو نور کم گوشیم فلش نمیزنه و نمیتونم فعالش کنم

    1. galaxy s4 می‌گوید

      برو تو تنظیمات تب سوم نوشته flashبزارش رو حالت auto

  9. معین می‌گوید

    سلام دوستان.من تنظیمات دوربینم نصفی از تنظیماتش پریده مثلا زوم نمیکنه. اگه راه حل بدید ممنون میشم. نمیخواد ریست کنم

  10. علی می‌گوید

    من تازه این گوشی رو خریدم و فوق العارهس دوربینش که اینقدر باحال که نمیدونی با کدوم گزینه کار کنی

  11. نیما می‌گوید

    خیلی باحاله. یعنی همش ایده هاییه که می شه از دوربین استفاده کرد.