پیش‌بینی درست نیم قرن پیش انسان از آینده خودروهای الکتریکی!

شاید طراحی به کار گرفته شده در خودرویی که در این تصویر مشاهده می‌کنیم، به زیبایی طراحی‌های خودرو تسلا موتورز نباشد اما با ذکر این نکته که این تصویر را از داستانی کمدی که در یک روزنامه در 54 سال پیش (سال 1959 میلادی) منتشر شده، انتخاب کرده‌ایم، متوجه ظرافت کار طراح خواهید شد.

0

تابحال در فارنت در مورد پیش‌بینی انسان‌های قرن گذشته از زندگی انسان‌های کنونی خوانده‌اید. اگرچه برخی از آن پیش‌بینی‌ها درست از آب در نیامده باشد اما ظاهرا در این میان استثناهایی نیز وجود دارد.

شاید طراحی به کار گرفته شده در خودرویی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنیم، به زیبایی طراحی‌های خودرو تسلا موتورز نباشد اما با ذکر این نکته که این تصویر را از داستانی کمدی که در یک روزنامه در 54 سال پیش (سال 1959 میلادی) منتشر شده، انتخاب کرده‌ایم، متوجه ظرافت کار طراح خواهید شد.

پیش‌بینی آینده خودروهای الکتریکی

طراح این اثر،Arthur Radebaugh  ، نمونه‌های فراوانی از طرح‌های اینچنینی که همگی زاده تخیلات او و رویای وی از خودروهایی است که در آینده خواهیم دید از خود برجای گذاشته است. بسیاری از مشتریان وی را خودروسازهای مقیم دیترویت تشکیل می‌دادند که شیفته طرح‌های زاده ذهن وی از خودروهای آینده بودند.

این خودروها در قالب طرح‌هایی که از نظر وی مربوط به زندگی مردم آینده می‌شد ترسیم می‌شدند. در بین این طرح‌ها، خودروی کوچک آبی رنگی در نسخه‌ای از کمدی «نزدیکتر از آنچه فکر کنیم» (Closer Than We Think) منتشر شده در 29 مارس 1959 خودنمایی می‌کند. این خودرو با سقفی شفاف، خم‌های زیبای به کار رفته در بدنه و حتی قسمتی برای استفاده از سوخت الکتریکی، از نظر وی خودرویی بود که آینده را تسخیر می‌کند.

وی این خودرو را به عنوان خودرویی که می‌تواند در مسافرت‌های کوتاه درون شهری مورد استفاده قرارگیرد معرفی کرده است. ایده تولید خودروی الکتریکی در سال 1959 کاملا جدید بود اما در پایان قرن بیستم، چیزی در حدود یک چهارم خودروهای تولید شده در آمریکا، خودروهای الکتریکی بودند.
Radebaugh بارها و بارها نوید روزهایی را داده بود که شاهد تولید خودروهایی ارزان، راحت و البته از نوع الکتریکی باشیم و اکنون با وجود شرکت‌هایی مانند تسلا، تصویری روشن از آینده این خودروها مشاهده می‌شود.

Source: Gizmodo

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.