تمام آنچه که تا پیش از تعطیلی گوگل ریدر در دهم تیرماه باید انجام دهید

تنها یک روز تا پایان کار گوگل ریدر ، سرخط خوان محبوب دنیای مجازی وجود دارد و دراین مدت ، طبیعتا کاربران زیادی به دنبال یافتن جایگزینی برای آن هستند.اما به راستی بهترین جایگزین کدام سرویس است؟

0

فارنت: اگر این خبر را فراموش کرده اید ، بد نیست بازهم یادآوری کنیم که یک روز بیشتر تا بازنشستگی کامل سرخط خوان محبوب گوگل باقی نمانده است. اما اگر شما هنوز از معدود کاربران این سرویس هستید ، زمان برای تهیه نسخه پشتیبان از فیدهای شما برای استفاده در برنامه ای جایگزین در حال اتمام است.بد نیست در ابتدا مقدمه ای در خصوص این سرویس گوگل بیان نماییم. گوگل در اولین ماه سال جاری میلادی اعلام کرد که چیزی به غروب سرویس گوگل ریدر نمانده ، تصمیمی که باعث ناراحتی کاربران بسیاری شد.این سرویس خبری گوگل در سال 2005 آغاز به کار کرد.مبدع این سرویس کسی نبود جز Chris Wtherel (کسی که اکنون بر روی برنامه ای به نام Avocado کار می‌کند ) . وی در اظهار نظری می‌گوید : ” ریدر از میز بزرگ گوگل به منظور ایجاد پناهگاهی برای محافظت از آن چیزی که در واقع مجموعه ای از گنجینه هاست (منظور اطلاعات خبری شما ) استفاده می‌کند . ”
اما اکنون زمان آن رسیده که با پناهگاه خود خداحافظی کنید و البته پیش از این ، از اطلاعاتتان به نحو مقتضی محافظت کنید.ابتدا به آدرس google.com/takeout مراجعه کنید و بر روی تب انتخاب سرویسهای مختلف کلیک کنید و سپس ریدر را انتخاب کنید.اطلاعات مورد نظر شما به صورت یک فایل XML و فایلهای جداگانه JSON حاوی اطلاعاتی از قبیل : لیست افرادی که در گوگل پلاس دنبال می‌کنید ، یا آنها شما را دنبال می‌کنند ، گزینه هایی که با قراردادن ستاره در جلوی آنها ، به عنوان موضوعاتی خاص برای خود مشخص کرده اید ، موضوعاتی که از علاقمندیهای شما محسوب می‌شوند ، مطالبی که با دیگران به اشتراک گذارده اید ، مطالبی که توسط افرادی که دنبال می‌کنید به اشتراک گذارده شده است ، نوشته هایی که ایجاد کرده اید ، موضوعاتی که دیگران درباره آنها اظهار نظر کرده اند قابل دانلود خواهد بود.البته یک نکته را فراموش نکنید ،اگرچه این سرویس به طور کامل در تاریخ 10 تیرماه قطع خواهد شد اما تا 24 تیرماه فرصت دارید تا از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. اما جایگزینهای این سرویس برای استفاده از اطلاعاتی که طی مراحل بالا آماده کرده اید کدامند؟

AOL

AOL Reader ، به صورت بتا در هفته گذشته شروع به کار کرد. با نگاهی مختصر به این سرویس ، متوجه شروع قدرتمند آن خواهیم شد.این سرویس ، دربرگیرنده فیدهای استاندارد شما و نمایشهایی از مطالب منتخب و همچنین مطالبی که به اشتراک گذاشته اید یا تگ کرده اید می‌باشد و امکان علامتگذاری خبرهایی خاص برای مطالعه سرفرصت وجود دارد.AOL برنامه ای جانبی برای استفاده توسط توسعه دهندگان نرم افزاری نیز آماده کرده تا بدینوسیله آنها نیز بتوانند برنامه هایشان را ثبت کنند.

Screen-Shot-2013-06-21-at-2.22

Digg

در زمان نگارش این متن ، نسخه تحت وب Digg Reader همچنان در حالت ” تقریبا آماده ” قرار دارد ، اما این سرویس از قابلیتهایی برای استفاده از میانبرهای صفحه کلید و مشاهده مبسوط لیست برخوردار است و پشتیبانی از به اشتراک گذاری نیز در حال آماده شدن است. نسخه iOSاین برنامه نیز ، درحالت بتا قرار دارد و زمانبندی برای ارائه برنامه ای برای سیستم عامل اندروید در پایان ماه آینده نیز انجام گرفته است.این برنامه در ابتدا ممکن است ساده به نظر برسد اما قابلیتهای آتی شامل جستجو ” مشاهده متنهای خوانده نشده ” ، ” علامت زدن به عنوان متنهای خوانده نشده ” یکپارچه سازی IFTTT و گزینه هایی پیشرفته برای مرتب کردن و محدود کردن جستجوها جالب به نظر می‌رسند.

diggreader

Feedly

سرویس ابری Feedly ، با قابلیت واردکردن فیدهای شما از گوگل ریدر ، تنها با یک کلیک ، درواقع سرویسهایی مانند IFTT،NextGen،Reeder را تحت لقای خود قرار می‌دهد. این سرویسها ، طیف وسیعی از پلتفرمها شامل ویندوز 8، ویندوزفون ، Ios، اندروید ، بلک بری و سیمبین را در بر می‌گیرند.محبوبیت این سرویس ، روز به روز درحال افزایش است ، تاحدی که تعداد کاربران آن از 4 میلیون در ماه مارس به 12 میلیون در پایان ماه می رسیده است.این سرویس باید از گوگل بابت لطف خود ممنون باشد.می‌توانید از فیدلی با استفاده از مرورگر وب خود یا بر روی گوشی هوشمندتان استفاده کنید.

feedly-730x137

Hootsuite

هفته گذشته ، Hootsuite ، سرویسی را برای گردآوری اخبار معرفی کرد که البته نمی‌توان آن را دقیقا جایگزینی برای گوگل ریدر به احتساب آورد، بلکه می‌توان آن را کمکی برای افرادی که استفاده هایی خاص مانند قراردادن محتویات بر روی شبکه های اجتماعی دارند به احتساب آورد.این سرویس که Syndicator نام دارد با داشبورد Hootsuite ادغام شده و از سویی دیگر افزونه Hootlet مرورگر کروم را به یاری طلبیده تا ثبت نام در فیدها را همزمان با مشاهده و بازدید سایتهای منتشر کننده فراهم کند.

syndicator_screenshot3-730x455

NetNewsWire

این سرویس کهنسال ، با نسخه بتایی برای OS X برای مشاهده سرخطها بازگشته است.همه میانبرهای صفحه کلید و گزینه های مورد نیاز در این سرویس وجود دارند ، اما ما همچنان منتظر دریافت نسخه ای برای آیفون و آی‌پد از این سرویس هستیم تا به همراه سرویس همگام سازی که بعدا ارائه خواهد شد ، از آن لذت ببریم.

Screen-Shot-2013-06-20-at-11.03

Twitter ( با IFTTT)

قبل از اینکه زیاد هیجان زده شوید ، اعلام کنیم که هیچ RSS خوان رسمی برای توییتر وجود ندارد اما می‌توانید از IFTT برای نمایش فیدها به صورت محدود استفاده کنید.می‌توانید از کانال RSS برای مشاهده پستهای موجود در یک فید خاص استفاده کنید و از سویی دیگر از کانال Feedly برای مشاهده دسته بندی کامل RSS ها استفاده کنید.بسته به نوع فعال بودن فیدهای شما ، می‌توانید از داخل پروفایل توییترتان یا از داخل حساب کاربریتان به این فیدها دسترسی داشته باشید.

ifttt-rss-520x458

شاید فرایند جایگزینی گوگل ریدر کمی پیچیده باشد ، اما مطمئنا برای کسانی که دوست دارند خبرها را سریع و بدون درنگ دریافت کنند ، استفاده از یکی از سرویسهای بالا یا سرویسهای مشابه اجتناب ناپذیر است .

Source: Thenextweb

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.