گوگل می‌گوید هندوستان آلوده‌ترین وب‌سایت‌ها را دارد

اطلاعات به دست آمده از گزارش غول جستجوگر اینترنت، حاصل یک برنامه امنیتی ویژه گوگل است که به کاربران هنگام ورود به وب‌سایت‌های آلوده به بدافزار هشدار می‌دهد. این برنامه امنیتی علاوه بر نمایش جزئیات تهدیدات، وضعیت کلی امنیت وب‌سایت مورد نظر را نیز نشان می‌دهد.

0

فارنت: گوگل در تاره ترین گزارش خود از وضعیت جهانی گسترش بدافزارها در کشورهای مختلف، نشان داده است که کشور هند بیشترین آمار وب سایت های آلوده به بدافزار را در جهان داراست. در این گزارش، گوگل به خوبی وضعیت تهدیدات اینترنتی و همچنین وضعیت نظارت دولت‌ها بر این تهدیدات را نشان داده است.

Google Malware Distribution Map 02

به گزارش روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار، نماینده رسمی و انحصاری شرکت پاندا سکیوریتی در ایران، اطلاعات به دست آمده از گزارش غول جستجوگر اینترنت، حاصل یک برنامه امنیتی ویژه گوگل است که به کاربران هنگام ورود به وب‌سایت‌های آلوده به بدافزار هشدار می‌دهد. این برنامه امنیتی علاوه بر نمایش جزئیات تهدیدات، وضعیت کلی امنیت وب‌سایت مورد نظر را نیز نشان می‌دهد.

Google Malware Distribution Map 01

جالبترین بخش از این گزارش انتشار نقشه ای است که به کاربر این امکان را می دهد تا با حرکت موس بر روی هر یک از کشورها، وضعیت گسترش نرم‌افزارهای مخرب و همچنین وب‌سایت های آلوده را در آن کشور خاص مشاهده کند. براساس اطلاعات به دست آمده از این نقشه و اسکن گوگل از وب سایت ها، کشور ایالت متحده آمریکا با داشتن تنها دو درصد وب‌سایت آلوده، کمترین میزان آلودگی را در بین سایر کشورها دارد. در حالیکه برخلاف همیشه مظنونین اصلی گسترش بدافزارهای مخرب یعنی روسیه و اوکراین در صدر جدول قرار نداشته و کشور هند با 15 درصد آلودگی در جایگاه اول ایستاده است.

Google Malware Distribution Map 03

بعد از آن نیز کشورهای آمریکای لاتین مثل مکزیک با 12 درصد و شیلی با 11 درصد در رتبه های دوم و سوم بیشترین میزان وب سایت های آلوده قرار گرفته اند. این میزان از آلودگی نشان می دهد که با وجود افزایش نظارت دولت‌ها بر تهدیدات اینترنتی، نرم‌افزارهای مخرب نیز با سرعت بیشتری شیوع پیدا می‌کنند و دولت‌ها باید ساز و کارهای نظارتی خود را به منظور مقابله با گسترش بدافزارها افزایش دهند.

شما می‌توانید وضعیت آلودگی در سایر کشورها را از روی نقشه گوگل در این آدرس ببینید.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.