عمل جراحی این بار در حضور عینک هوشمند گوگل

به عقیده دکتر گراسمن ، استفاده از تکنولوژیهایی این چنینی مانند عینک هوشمند گوگل می تواند به پشبرد علم پزشکی و همچنین ارتقای سطح کیفی آموزشی کمک کند.

0

با در دسترس قرار گرفتن عینک هوشمند گوگل، شاهد اقدامات خلاقانه‌ای از سوی استفاده کنندگان این عینک هوشمند هستیم .یک نمونه از این کارها ، ویدئویی است که از پرواز بر فراز آسمان‌ها گرفته شده است اما در اقدامی جالب یک جراح به نام دکتر رافائل گراسمن ، استفاده ای خاص از این دستگاه کرد.

وی از عینک هوشمند گوگل برای پخش زنده یک عمل جراحی بهره برد. البته بزرگترین مشکل این عینک را می‌توان نقض حریم افراد دانست، زیرا هنگامی که شخصی عینکی این‌چنینی را بر چشم دارد، مشخص نیست آیا وی درحال فیلمبرداری و عکسبرداری است یا عینک در حالت عادی بر روی چشمان وی است. این نکته ای است که دکتر گراسمن از آن به عنوان اولین نگرانی خود یاد می‌کند. وی می‌افزاید ، رضایت بیمار برای فیلمبرداری درحین عمل اخذ شده و سپس چنین اقدامی انجام گرفته است.

دکتر گراسمن کل وقایع انجام گرفته در حین عمل را با سخنی خطاب به حضار آغاز کرد و به بیان تک تک کارهایی که پیش از شروع عمل انجام می‌داد پرداخت ، وی بازهم تاکید می‌کند که حریم افراد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. پس از این، وی روند کار را که شامل آندوسکوپی برای قرار دادن لوله غذا بود آغاز کرد. وی از این عمل به عنوان آغاز کارخود یاد کرده زیرا به عقیده او ، در عین ساده بودن، نشان می‌دهد که به چشم داشتن چنین عینکی نمی‌تواند وی را از توجه به نکات ریز و دقیق دورنماید.

این جراح، از عینک هوشمند گوگل به عنوان وسیله ای ارزان قیمت برای آموزش فراگیران و دست یابی به پیشرفتهای پزشکی یاد می‌کند.البته در پروژه حاضر ، این عینک 1500 دلار قیمت دارد که به نظر می‌رسد با عرضه گسترده ، قیمت آن کاهش یابد.

Source: Digitaltrends

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.