آیا اپل این 7 قابلیت iOS7‌ را از اندروید کپی‌برداری کرده است؟

حالا که بعد از ده روز و آب‌ها که از آسیاب افتاده، در این مطلب قصد داریم به امکاناتی اشاره کنیم که به شدت شبیه به امکاناتی هستند که در آخرین نسخه اندروید یافت می‌شوند! ما هفت مثال را آماده کرده‌ایم، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

9

فارنت: اپل ده روز پیش نسخه جدید سیستم عامل موبایل خود را با نام iOS7 معرفی کرد و باید بگویم که تغییرات قابل توجه و بسیاری را در این سری از سیستم عامل به وجود آورده، از رابط کاربری گرفته تا برنامه‌های کاربردی، حال به قولی بعد از ده روز و آب‌ها که از آسیاب افتاده، در این مطلب قصد داریم به امکاناتی اشاره کنیم که به شدت شبیه به امکاناتی هستند که در آخرین نسخه اندروید یافت می‌شوند! ما هفت مثال را آماده کرده‌ایم، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

1– مرکز کنترل

البته که اسم تازه دارد و به جای اینکه مانند پنل نوتیفیکیشن در اندروید در بالای صفحه باشد در پایین قرار دارد، اما دقیقا همان امکانات نوتیفیکیشن اندروید را در خود جای داده، به عنوان مثال دسترسی به بلوتوث، Wi-Fi، Airplane Mode و پحش موزیک.

Control-Center-in-android-vs-iOS7

تنها تفاوتی که می‌توان دید اضافه کردن چند Shortcut از چند اپلیکیشن در مرکز کنترل است!

2- طراحی صفحه قفل

Lock-Screen-Design-in-Android-vs-iOS7

تصاویر خود گویاست، نیازی به توضیح نیست!!!

3- صفحه زمینه پویا

البته این مورد کمی با پس زمینه‌های زنده اندروید تفاوت دارد، اما خب هنگامی که شما گوشی خود را تکان می‌دهید والپیپر نیز پویایی خود را نشان می‌دهد، قابل تقدیر است بالاخره اپل از والپیپرهای معمولی دست برداشت!

Dynamic-Wallpaper-in-iOS7

4- نمایش مالتی تسکینگ

Multitasking-Previews-in-Android-vs-iOS7

اپل در ابتدا فقط آیکون‌ها را در پیش نمایش مالتی تسکینگ استفاده می‌کرد اما گوگل عکسی از برنامه در حال اجرا نمایش می‌داد البته به صورت عمودی، حال اپل آن را به صورت افقی استفاده می‌کند، اما ایده همان ایده است، همچنین اپل از همان تکنیک سوایپ گوگل برای بستن اپ‌ها استفاده می‌کند.

5- آپدیت خودکار اپلیکیشن‌ها

این قابلیت خیلی پیش‌تر از اپل انتظار می‌رفت ، اما گوگل زودتر آن را خلق کرد. در این قابلیت شما نیازمند نگرانی در مورد آپدیت اپلیکیشن‌ها به صورت دستی نیستید و همه چیز در پس‌زمینه به صورت خودکار انجام می‌شود.

Automatic-App-Updates-in-iOS7

همچنین قبل از تنظیم آپدیت خودکار از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید آپدیت‌ها صورت بگیرد یا خیر؟

6- زنجیره کلیدی iCloud

این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا تمامی پسوردها و نام‌های کاربری خود را با مرورگر سافاری بر روی مک و مرورگر سافاری بر روی دستگاه های iOS تنظیم و هماهنگ کنید.

iCloud-Keychain-in-iOS7

در این صورت شما دیگر نیازمند حفظ کردن و نوشتن هر کدام از پسوردهای خود نیستید ، البته این قابلیتی است که گوگل کروم مدت‌هاست به کاربران اندروید عرضه کرده!

7- تب‌های سافاری

اپل تغییرات زیادی بر روی سافاری داده – دقیقا مانند دیگر اپ‌ها – و یکی از این تغییرات، ظاهر تازه‌ی جابجایی بین تب‌ها است. البته این نوع دیدن تب‌ها نیز در گوگل کروم استفاده شده است‌، فقط در سافاری از زاویه بالاتری برای نمایش تب‌ها استفاده شده است.

Safari-Tabs-in-iOS7

این هفت قابلیت ظاهرا کپی برداری شده یا محترمانه‌تر بگوئیم الهام گرفته از اندروید گوگل را خواندید، حالا به نظر شما آیا اپل کپی برداری کرده یا فقط از سیستم عامل دوست و همسایه اندروید الهام گرفته است؟

Source: Cult of android

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

9 نظر برای این مطلب
  1. farid می‌گوید

    انروید سامسونگ اگه دستمون روبزاریم روسفش دیگه کارنمی کنه ولی ios این طوری نیست خیلی بهتره من خودم ایفون5اس دارم اپل اپل سامسونگ خنگه سامسونگ خنگه پایان

  2. Ironerboy می‌گوید

    پس چرا تاچ ایدی رو ک اپل اولین بار رو ایفون فایو اس گذاشته که سامسونگ از روش کپی زده رو نمیگین
    اصن زمانی که اولین ایفون اومد اندروید و بقیه سیستم عامل ها کجا بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    از اون زمان تا همین الان همه میدونن اپل اوله برای همیشه
    اپل چیزی داره ک هیچ برندی نداره اونم اپل بودنشه
    اپل برندی نیس که مردم به خاطر کلاس گذاشتن اونو میخرن اپل خدای تکنولوژیه اپل خدای قدرته اپل خدای جذابیته اپل دنیای همه اپلیاس
    اگه توجه کنید قدمت ای او اس از اندروید بیشتره پس هرچی کپی از سیستم عامل وجود داره اندرویده که از روی ای او اس کپی کرده

  3. omyo می‌گوید

    خیلی بیخود بود به جز یه آیکون هیچکدوم هیچ شباهتی نداشت ولی زیرکی شما تحسین داشت چون دقیقا یه صفحه یا عکس یا ساعتو نشون میدادید که بگید کپی برداری شده

  4. hasanhasanpoor می‌گوید

    من هم ویندوزیم هم اندرویدی و هم اپلی
    ولی واژه ی کپی برام معنی نداره چون هرچی باشه مهندسا براش زحمت میکشند
    و اگه قرار بود همه چیز کپی تلقی بشه هیچ چیز پیشرفت نمیکرد

  5. a می‌گوید

    چرا از کپی برداری اندروید نمیگید

    مثل این که فارنت اندرویدی هستش!!!

  6. رسول می‌گوید

    سلام
    این حرفا به کسی بگی که باios کار نکرده به راحتی قبول میکنه ولی کسی که با این سیستم کار کرده و جیلبریک کرده و برنامه زیادی با سیدیا نصب کرده متوجه میشید که خیلی از موارد که برای برنامه نویسان سیدیا بوده اومده وحتی بر عکس آندروید در سال هایی که اپل سیدیا استفاده نکرد تمام خواص برنامه های سیدیا ios روی نسخه های خودش اضافه کرد .

  7. حسین می‌گوید

    چرا از کپی کاری اندروید مثل قابلیت مولتی تاچ و یا زوم با نیشگون و حتی قابلیت لوکیشن سرویس برای اپ ها که در کنفرانس آخر گوگل معرفی نشد نمیگید و اینکه اگه اینجور باشه کل اندروید از آی او اس کپی شده!این ها الهام گیری هستش و بحث کپی رو نکنید.

  8. body می‌گوید

    این وصله ها هیچوقت به اپل نمیچسبه.

  9. منصور می‌گوید

    عالی بود..
    من خودم طرفدار iOS هستم اما از این تصاویر نمیشه چیزی جز تیتر برداشت کرد. اپل بعد از استیو جابز دیگه اون اپل سابق نیست.