ایکس باکس وان؛ رونمایی مایکروسافت از کنسول 8 هسته‌ای با رم 8 گیگابایتی

هشت سال بعد از معرفی ایکس باکس 360 ، شرکت مایکروسافت در حضور 200 نفر از اصحاب رسانه و مدعوین کنسول جدید خود به نام ایکس باکس وان را در واشنگتن معرفی کرد که البته این رویداد زمانی رخ می‌دهد که در زمستان گذشته شرکت سونی رقیب دیرینه مایکروسافت از مدل جدید پلی استیشن 4 خود رونمایی کرده بود.

5

کنسول جدید مایکروسافت  دارای ویژگی‌هایی همچون اینترنت اکسپلورر و اسکایپ به همراه ویندوز هشت کنسولی! به نام  xbox os  است که همانند ویندوز 8 و ویندوز فون 8 با کاشی‌های زنده روبرو هستیم و یک سیستم کامل مولتی مدیا برای تماشای آنلاین برنامه‌های تلویزیونی ، نرم افزارهای ویندوز و امکان تشخیص صوت به بهترین شکل ممکن تهیه و تدارک دیده شده است.

XBOX ONE 3ایکس باکس وان که به نظر میرسد تخت تر و ظاهر نوستالوژیک تر همانند کنسول های کلاسیک به خود گرفته است دارای رنگ مشکی خالص براق به همراه کنترل به‌روز شده که البته کنترل حسی لمسی نیز همانند کنترلر پلی استیشن 4 به آن افزوده شده و البته کینکت کمی بزرگتر با دوربین 1080P  با افزودن روشهای جدید ورودی و شناخت حسی که به نظر میرسد باید دنیال جای بزرگتری برای این کینکت باشید.XBOX ONEکنترل صوتی دستگاه امکان توئیت کردن با سایر کاربران ایکس باکس وان در شبکه لایو را نیز به کاربران خواهد داد. از جمله مشخصات سخت افزاری این کنسول می‌توان به پردازنده هشت هسته‌ای، 8 گیگابایت رم ، پانصد گیگابایت هارد دیسک داخلی ، درایو بلو-ری ، درگاه USB 3.0  اشاره کرد.

کاربران ویندزو فون 8 می‌توانند از طری ق برنامه اسمارت گلس به خوبی با کنسول بازی خود در ارتباط باشند که البته در ایکس باکس 360 شاهد این هماهنگی نبودیم.

XBOX ONE 2مایکروسافت توانسته بود با فروش در حدود 80 میلیون کنسول ایکس باکس 360 شکست سختی را به رقیب خود سونی تحمیل کند که در فروش پلی استیشن 3 نتوانسته بود چندان موفقیتی کسب کند.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. raminak می‌گوید

    ps2 از این خوشگلتره خدا وکیلی
    چیه اخه شبیه جعه کفش درست کردن

    مطمعن باشین ps4 سوسکش میکنه

  2. mahi می‌گوید

    اخه شرکتی که تازه از سال 2001 شروع به کار کرده و بین مردم نا شناخته بوده و اون عقبا سیر می کرده می تونه جلو پر افتخار ترین شرکت کنسول سازی که تا حالا خیلی کنسول زده یرابری کنه !!!!!!

  3. کاربر می‌گوید

    سلام،
    به نظر من پلی استیشن در مقابله با ایکس باکس و کینکنت خیلی خیلی ضعیفتره. واقعا پلی استیشن در مقابله با کینکت چیرو میخواد نشون بده. اصلا خنده داره.

  4. sami می‌گوید

    اطلاعات درست بدید.برید درست حسابی امار بگیرید ببینید کدوم فروش بیشتری داشته هر چند امار 2013 رو اعلام نکردن خود شرکت ها ولی تا دسامبر 2012 توسط تحقیقی که شرکت خصوصی IDC انجام داده ps3 با اینکه 1 سال دیرتر عرضه شد 77 میلیون ولی xbox 360 76 میلیون فروش داشته .شکست سخت چیه؟

    1. mahdi می‌گوید

      اطلاعاتی کی در متن ذکر شده کاملا بدون ایراد هست و اسنادش در ویکیپدیا موجوده.