بدن شما در اوج بیکاری و در 30 ثانیه چه کارهایی می‌کند؟

وقتی بیکار هستیم و استراحت می‌کنیم شاید به نظر برسد که بدن ما کمترین کار را انجام می‌دهد اما شاید با خواندن کارهایی که بدن هر انسان به طور متوسط در 30 ثانیه انجام می‌دهد دیگر این دیدگاه را نداشته باشید!

3

فارنت: وقتی بیکار هستیم و استراحت می‌کنیم شاید به نظر برسد که بدن ما کمترین کار را انجام می‌دهد اما شاید با خواندن کارهایی که بدن هر انسان به طور متوسط در 30 ثانیه انجام می‌دهد دیگر این دیدگاه را نداشته باشید!

بررسی‌ها و مطالعات مختلفی در خصوص عملکرد بدن انسان تاکنون انجام شده و بر اساس همین بررسی‌ها می‌توان این آمار را اعلام کرد که ما و یا بدن ما در 30 ثانیه به طور متوسط 6 بار پلک می‌زنیم، 8 بار نفس می‌کشیم، 25 فکر متفاوت از ذهن‌مان می‌گذرد و 0.3 گرم دی‌اکسیدکربن تولید می‌کنیم.

در این 30 ثانیه قلب ما به طور متوسط 36 مرتبه می‌تپد و 72 میلیون گلبول قرمز خون تولید می‌کنیم و در این مدت جریان خون ما مسافتی در حدود 6.4 کیلومتر در بدن‌مان طی می‌کند. 174 هزار سلول پوستی ما ‌می‌میرند و بدن ما 100 وات انرژی تولید می‌کند.

همانطور که گفتیم این اعداد بر مبنای مطالعات مختلف انجام شده بر روی بدن انسان بدست آمده است! خسته نباشید! چه سی ثانیه پُرکاری پیش رو دارید!

Source:BuzzFeed

پایان مطلب/

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. امید می‌گوید

    مهمترین نکته تعداد فکرهاییه که به ذهنمون میان
    اگرچه برامون عادی شده ولی این تعداد واقعا زیاده و دلیل بسیاری از مشکلات ما همین افکار متفاوت و اکثرا پوچ هستن.
    تمام روش های مدیتیشن بر مبنای مراقبه بر ذهن کار میکنند. واقعا اگه ثبات فکری داشته باشیم، چه کارها که ازمون برنمیاد!!!!
    با اینکه این عادت از بدو تولد توسط اطرافیان بهمون تلقین میشه، اما خیلی امیدوارانه میشه این عادت رو ترک کرد.

  2. نام شما می‌گوید

    دست شما درد نکنه خیلی جالب بود
    فقط یه اشتباه تایپی کوچیک: ۲۵ فکر متفاوت، رو ۵ نوشتید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      ممنون اصلاح شد