گردش در برترین موزه‌های جهان دقیقا از همین جایی که الان نشسته‌اید!

سفرهای دوران ابتدایی خود را به خاطر دارید هنگامی که با معلم خود به یک سفر آموزشی رفته و برای شما بسیار جذاب بود که بسیاری از دستاوردهای فرهنگی بشریت را در یک مکان از نزدیک ملاحظه می‌کردید.حالا و در عصر اینترنت نوبت به بازدید آنلاین از موزه‌ها رسیده..

2

فارنت: سفرهای دوران ابتدایی خود را به خاطر دارید؟ هنگامی که با معلم خود به یک سفر آموزشی رفته و اینکه بسیاری از دستاوردهای فرهنگی بشریت را در یک مکان از نزدیک ملاحظه می‌کردید، بسیار جذاب بود.

smithsonian

 گردش اینترنتی در برترین موزه‌های جهان در روز جهانی موزه!

حالا و در عصر اینترنت، موزه‌های متعددی در جهان بخشی از مجموعه‌های خود را به صورت آنلاین قرار داده‌اند که گشت و گذار در آنان فقط با یک کلیک ماوس امکانپذیر است. امروز و همزمان با روز جهانی موزه در بیست و نهم اردیبهشت ماه، تصمیم گرفتیم، بهترین تورهای آنلاین و مجموعه‌ای از بهترین موزه‌های آنلاین جهان را به خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.

 موزه بریتانیا- لندن انگلستان

اگر می‌خواهید به یک مجموعه از محصولات و صنایع دستی از سراسر جهان نگاهی بیندازید ما موزه بریتانیا را به شما معرفی می‌کنیم که قدمتی در حدود 250 سال و حدود 8 میلیون قطعه در آرشیو خود دارد و مجموعه آنلاین این موزه نیز دارای مجموعه‌ای با بیش از 750 هزار تصویر است و شما قطعاتی همچون سنگ روزتا و یا قطعات پارنتون را ملاحظه خواهید کرد.

british-museum_dt-625x1000

در ضمن برای نگاه دقیق‌تر به هر آیتم، دارای تصاویر بزرگ و از زوایای مختلف است  و جستجو برای یک مورد خاص امکانپذیر بوده و در ضمن شما تورهای آنلاینی همانند مصر، یونان باستان، خاورمیانه و البته بریتانیا را در پیش روی خود دارید و حتی یک تور کلی وجود دارد که نگاه کلی به اشیای موجود در این موزه دارد و در ضمن شما با کلیک بر روی هر شی، تاریخچه قطعه، محل کشف و سایر جزئیات به همراه تصاویر بیشتر را دریافت می‌کنید که در خور تحسین است.

 موزه لوور پاریس فرانسه

در حالی که موزه بریتانیا تمامی اشیاء را در یک مجموعه به شما نشان می‌دهد شما در موزه لوور امکان گردش در داخل موزه به صورت مجازی و دسترسی به نقشه موزه و کلیک بر روی نقاط برجسته و مشاهده آنان به صورت پاپ آپ را دارید.

louvre-underground_dt-625x1000

در حال حاضر تنها دو تور مجازی در دسترس بازدیدکنندگان آنلاین قرار دارد که بقیه مجموعه‌ها به صورت تمام صفحه و در زیر مجموعه‌های کوچکتری در دسترس هستند که شامل شاهکارها – پادشاهان، ملکه ها و امپراطورها، انقلاب فرانسه و جواهرات هستند و اگر شما نگران پیدا کردن مونالیزا و لبخند معروفش هستید در زیر مجموعه شاهکارها می‌توانید لبخند زیبای ژوکوند را دریابید.

در ضمن شما امکان کاوش در موزه و کشف کردن نکات تاریخی هستید که به عنوان یک مینی گیم جذاب بوده و در ضمن با کلیک کردن بر روی یک آیتم همانند مصر باستان شما تاریخ مصر باستان به همراه تاریخ آن دوران را ملاحظه می‌کنید که یک کلاس درس بسیار خوب در نوع خود است.

 

موزه ملی تاریخ طبیعی اسمیتسون– واشنگتن دی سی آمریکا

اگر شما تور مجازی موزه لوور را دوست داشتید به نظر باید موزه تاریخ طبیعی برای شما بسیار جذاب باشد  که از سال 1910 افتتاح شده است و در گنجینه خود بیش از 126 میلیون نمونه از حیوانات، گیاهان، سنگ‌ها، فسیل‌ها و مواد معدنی از جمله الماس امید را دارد.

smithsonian-dino-map_dt-625x1000

کل موزه از طریق یک تور آنلاین در دسترس است و همانند موزه لوور شما یک دید 360 درجه از سالن های موزه در دسترس شما قرار می‌دهد و یک نقشه در گوشه سمت راست بالای نقشه به شما کمک می‌کند که به هر نقطه از موزه پرش کنید  و در ضمن با کلیک بر روی آیکون دوربین یک نمای کلوز آپ از شی و جزئیات آنرا مشاهده می‌کنید که همان نمایی است که بازدید کنندگان فیزیکی مشاهده می‌کنند. در ضمن شما با استفاده از گزینه زوم می‌توانید بر روی فسیل‌ها زوم کرده تا مطالعه و شناخت دقیق‌تری داشته باشید.

 در لیست معرفی ما، موزه یا همان پروژه گوگل آرت نیز وجود داشت که با توجه به تحریم بی‌معنای این امکان از سوی گوگل برای کاربران ایرانی!!!، ما نیز به معرفی این پروژه مجازی نمی‌پردازیم.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. علی می‌گوید

    بازدیدکامل موزه امکان داره؟

  2. آرش می‌گوید

    موزه یا همان پروژه گوگل آرت و یا هر موزه دیگری که این امکان جالب را دارد لطفا معرفی کنید تا کاربران خارج از ایران یا کاربران ایرانی با استفاده از تغییر آی پی از این امکان جذاب استفاده کنند . ضمنا از بابت این مطلب کمال تشکر دارم از موزه ها بازدید مجازی کردم عالی بود !