تصور کنید این بالگرد عجیب و غریب قرار بود در دهه 1860 پرواز کند!

اگر نگاهی به دهه 1860 میلادی بیندازیم، اسلحه‌ها و تفنگ‌ها را می‌توان پیشرفت جدیدی در آن دهه یا دوران به حساب آورد. در آن دوران هنوز هم جنگ‌های رودررو و یا حتی سوار بر اسب رواج داشت اما درهمین دوره هم، انسان اختراع جدیدی در آستین داشت.

5

این اختراع بالگردی با طراحی کلاسیک بود که توسط مهندس ویلیام پاورز که در آلاباما زندگی می‌کرد توسعه داده شده بود. این ساخته دست بشری به منظور پرواز بر فراز نیروی دریایی برای پشتیبانی کشتی‌هایی که درحال عقب‌نشینی نمی‌توانستند از خود دفاع کنند در نظر گرفته شده بود.

این بالگرد همانند طرح مشهور لئوناردو داوینچی، متکی بر پیچ‌های ارشمیدسی (درحقیقت 4 پیچ) برای بالارفتن و حفظ تعادل محوری و راندن با یک فرمان، بود.

البته این طرح به علت مشکلاتی، از فقدان درک درست از خصوصیات ایرودینامیکی تا عدم وجود موتوری قدرتمند برای به پرواز درآوردن دستگاه، نیمه تمام ماند تا شاید جان خلبانان زیادی بیهوده از بین نرود و اکنون در کنار سایر نمونه‌های دیگر از این نوع توسط نیروی هوایی ایلات متحده در موزه هوافضای این کشور برای بازدید عموم قرار داده شوند.

به راستی اگر این بالگرد را در هوا و در حال پرواز می‌دیدید چه حسی داشتید؟

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. vahid می‌گوید

    بنظرم شما اشتباه می کنید. این خیلی شبیه یه زیر دریاییه..

  2. سعید می‌گوید

    از نظر فنی و مهندسی باید بگم داخل آب بهترین حرکت را خواهد داشت

  3. نهدی می‌گوید

    احتمالا بالگرد بدون سرنشین بوده…

  4. لیلی می‌گوید

    جالب بود اما میشه بگید خلبان کجاش می نشسته؟

  5. منصور می‌گوید

    بیشتر شبیه ماشین های درو می مونه!