Sherpa فرزند دوست داشتنی دستیاران صوتی آیفون و گوگل

می‌توانید برای Sherpa به گونه ای تصمیم گیری کنید که همه مطالبی که در توییتر به شما اشاره ای داشته اند را برای شما به تفکیک نمایش دهد،قرارهای ملاقات شما را تنظیم و یادآوری کند یا حتی صدای گوشی همراه شما را زیاد یا کم کند.

2

عبارتی را برای Siri بیان نمایید و می‌توانید منتظر دریافت نتیجه جستجوی خود باشید. Google Now هم درمواقع لزوم می‌تواند اطلاعات مرتبط با جستجوی شما را به راحتی دراختیار شما بگذارد. حال تصور کنید، با ترکیب این دو برنامه ایده آل، معجونی بی‌مثال برای یاری شما آفریده شود. این معجون، Sherpa  نام دارد، که البته فعلا در ایالات متحده آمریکا در دسترس قرار گرفته است.

به عنوان مثال اگر به دنبال اطلاعاتی درباره MotoGP باشید، هنگامی که دراین‌باره از Siri سوال می‌کنید، جواب خواهید گرفت که :” متاسفم،من چیزی درباره ورزش نمی‌دانم.” اما وقتی خطاب به Sherpa  این عبارت را بیان می‌کنید، اطلاعاتی درباره آن عرضه خواهد کرد که حتی نیاز برای فشردن “Search the web” در Siri را مرتفع می‌سازد. مطمئنا این روش به راحتی کار کمک شایانی می‌کند. با ادغام پروفایل‌های فیس‌بوک، توییتر و لینکدین، حتی می‌توانید وضعیت و شرح حال مختصری برای هریک از حساب‌های این شبکه‌های اجتماعی قراردهید. مدیرعامل و موسس شرکت  توسعه‌دهنده Sherpa، معتقد است این قابلیت همچنان در حال بهبود است.

Sherpa-1

می‌توانید برای Sherpa به گونه‌ای تصمیم‌گیری کنید که همه مطالبی که در توییتر به شما اشاره‌ای داشته‌اند را برای شما به تفکیک نمایش دهد، قرارهای ملاقات شما را تنظیم و یادآوری کند یا حتی صدای گوشی همراه شما را زیاد یا کم کند، این برنامه حتی از طریق سرویس‌های متنوع آنلاین به پخش موسیقی درخواستی شما می‌پردازد. قابلیت‌های بیشتر، به جستجوی شما بستگی دارد. هر کارت، شامل اطلاعاتی است که Sherpa بیرون کشیده و شامل مطالب و اطلاعات مرتبط مانند عکس‌ها، پروفایل‌های لینکدین یا حتی مسیرهای مورد جستجو است. بنابراین به جای دراختیار قراردادن منبعی انحصاری به کاربر و مجبورکردن وی برای ادامه مسیر جستجو، این برنامه به شما انتخاب‌هایی متنوع برای برآورده کردن نیازها را می‌دهد.

مانند Google Now، این برنامه توانایی یادگیری از فعالیت‌های انجام شده توسط شما برای کمک به قراردادن یادآورها و انجام رفتاری متقابل بدون نیاز به گوشزد کردن به برنامه را دارد. قابلیت جالب دیگری که دراین برنامه گنجانده شده، توانایی برای ورود به داد و ستد و خرید کالا یا ارسال وجه نقد است. برای مثال اگر به دنبال رزرو کنسرتی در شهر خودهستید،Sherpa تمام زمان‌های ممکن اجرای کنسرت را به شما نشان داده و امکان خرید بلیط را نیز برای شما میسر می‌سازد. حتی توانایی کارکردن با سیستم خرید بلیط از خطوط هوایی و یا ارسال وجه از طریق PayPal بدون اینکه حتی نیازی به وارد کردن ایمیل خود داشته باشید نیز دراین برنامه گنجانده شده است.

Sherpa-2

 بهترین خصیصه این برنامه، سرعت باورنکردنی آن است، به گونه‌ای که سرعت برنامه در مقایسه با Siri به طرز باورنکردنی بالاتر است .این برنامه هم اکنون در فرشگاه گوگل پلی در ایالات متحده آمریکا و برای دستگاه‌های اندرویدی با سیستم عامل اندروید 2.2 به بالا قابل دسترسی است اما اگر می‌خواهید نیم نگاهی به قابلیت‌های این برنامه بیندازید، می‌توانید از اینجا برنامه را دریافت کنید.

Source : Gizmodo

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. مصطفی نظری می‌گوید

    ممنون.بسیار مفید بود فقط کاش لینک دانلود برنامه رو از جایی به جز پلی استور میذاشتین

    1. حسن کریمی می‌گوید

      سلام. لطف دارید دوست عزیز. می تونین از لینک زیر برنامه را دانلود کنید :
      http://www.4shared.com/android/rnn3xGer/SherpaBetaVirtualAssistant-201.html