کدام گوشی‌های سامسونگ آپدیت اندروید 5 را دریافت می‌کنند؟

با این‌که هنوز اندروید 4.2.2 آخرین نسخه اندروید محسوب شده و گلکسی اس نیز اولین گوشی است که از ابتدا با این نسخه عرضه می‌شود اما گوگل دیر یا زود اندروید 5 یا 4.3 کیک لیمویی را عرضه می‌کند و آن‌گاه این سوال پیش می‌آید که کدام یک از گوشی‌های سامسونگ این آپدیت را دریافت خواهند کرد؟

519

با این‌که هنوز اندروید 4.2.2 آخرین نسخه اندروید محسوب شده و گلکسی اس  نیز اولین گوشی است که از ابتدا با این نسخه عرضه می‌شود اما گوگل دیر یا زود اندروید 5 یا 4.3 را عرضه می‌کند و آن‌گاه این سوال پیش می‌آید که کدام یک از گوشی‌های سامسونگ این آپدیت را دریافت خواهند کرد؟

انتظار می‌رود گوگل در اواسط ماه می و در مراسم Google I/O نسخه جدید اندروید را با نام Key Lime Pie یا کیک لیمویی معرفی کند. Sam Mobile که همواره یک منبع معتبر در مورد گوشی‌های سامسونگ بوده است ادعا می‌کند از برنامه سامسونگ برای آپدیت گوشی‌هایش به اندروید جدید باخبر شده است.

بر اساس این گزارش تنها پنج گجت کنونی سامسونگ به اندروید 5 آپدیت خواهند شد. این پنج دستگاه شامل گلکسی اس 4، گلکسی اس 3، گلکسی نوت 2، گلکسی نوت 8 و گلکسی نوت 10.1 می‌شود که دستگاه‌های با پردازنده چهارهسته‌ای هستند. همچنین گفته می‌شود نسخه بعدی اندروید یک آپدیت بزرگ بوده و به همین دلیل آپدیت گوشی‌ها کمی بیشتر از معمول به طول خواهد انجامید.

اما تکلیف دیگر گوشی‌های سامسونگ چه خواهد شد. سم موبایل می‌گوید گوشی‌های گلکسی اس 2 و گلکسی نوت در اندروید 4.2.2 خواهند ماند و حداقل رسماً آپدیت اندروید جدید را دریافت نخواهند کرد. هرچند که نمی‌دانیم آیا اندروید کیک لیمویی برای گوشی‌های هنوز قدرتمندی با پردازنده دوهسته‌ای Exynos سنگین است یا خیر.

علاوه بر گلکسی اس 2 و گلکسی نوت گوشی‌های دیگری مانند Galaxy Grand، Galaxy Grand Dous،  Galaxy S3 Mini، Galaxy Express، Galaxy Premier، Galaxy S2 Plus، Galaxy Youg جدید، Young Dous، Galaxy Fame و Galaxy X Cover 2 که اغلب با اندروید 4.1 عرضه شده‌اند تا نسخه 4.2.2 آپدیت شوند.

همچنین گفته می‌شود بسیاری گوشی‌های میان جدولی 2012 و 2013 سامسونگ آپدیتی تحت عنوان Value Pack دریافت خواهند کرد که برخی امکانات اندروید جدید را بر روی آن‌ها فعال خواهد کرد.


پایان مطلب/

Source: Sam Mobile

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.