استفاده از iPad در درمان اختلال اضطرابی پس از حادثه!

یکی از بهترین راه کارها برای مقابله با PTSD یا همان اختلال اضطرابی پس از حادثه ،بررسی راه‌هایی برای درک و کنترل بدن در پاسخ به استرس می باشد و در همین راستا در حال حاضر دفتر تحقیقات نیروی دریایی آمریکا به همراه آزانس تحقیقات پیشرفته وزارت دفاع در حال توسعه یک برنامه مخصوص آی پد شرکت اپل برای کمک به آزمایش این سیستم برای مقابله با PTSD هستند.

1

با استفاده از یک آی پد اپل و همچنین یک مونیتور که توسط گیره هایی به لاله گوش متصل شده است داوطلب سرگرم بازی‌هایی خواهد شد که به طور خاص برای کاهش استرس طراحی و ساخته شده اند که البته تمامی این برنامه و بازی‌ها در چهارچوب یک پروژه برای کاهش استرس در میدان جنگ تدارک دیده شده اند.

این پروژه در مرکز کنترل استرس در سن دیگو از ماه دیگر آغاز خواهد شد و برنامه مذکور نیز جزوی از 4 مرحله این پروژه خواهد بود.

این 4 مرحله عبارتند از:

  • -می‌دانم چگونه:که در مورد استرس و همچنین راه های بکار گیری دانش در کاهش استرس بحث می‌کند.
  • -تکنیک:با وارد شدن به اوج وضعیت روانی و فیزیولوژِکی به منظور انجام تحقیقات دقیق تر
  • بازی:به شما اجازه می‌دهد سطح استرس را با بازی‌های مخصوص کاهش یا افزایش دهید.
  • مرور:به شما این امکان را می‌دهد تا هم تمرینات و هم نتایج را به دقت بررسی و نتیجه گیری کنید.

th (1)

در هنگامی که شما در حال طی کردن مراحل هستید مانیتور شروع به رصد ضربان قلب و درجه استرس شما می‌کند و با ابزارهایی همچون  تنفس عمیق و یا شل کردن ماهیچه ها افراد می‌آموزند که باید در شرایط واقعی چه کارهایی انجام دهند.

گفتنی است که اختلال اضطرابی پس از حادثه یک معضل بزرگ برای ارتش امریکا است زیرا این نیرو اذعان داشته است که 21 درصد از پرسنل خود که از عراق و افغانستان بازگشته اند دچار PTSD بوده و هزینه یک میلیارد دلاری برای هزینه درمان این افراد پیامد های بسییاری را در پیش روی دولت آمریکا قرار داده است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مصی می‌گوید

    یکی نیست بگه آخه مجبورید لشگر کسی کنید به کشورهای بد بخت جهان سوم؟
    آخه آشغالا! خدا کمرتونو بشکونه، به جای آی پد و برنامه و روان کاوی مخ اون سربازاتون یه کم انسانیت داشته باشید . آرامش خود به خود برمیگرده