سامسونگ و اپل به دنبال فناوری شارژ بی‌سیم Qi

پس از نوکیا، ال‌جی و اچ.تی.سی حالا گزارش‌های موثق حاکی از آن است که سامسونگ و اپل نیز به دنبال اضافه کردن فناوری شارژ بی‌سیم به محصولات پرچمدار خود در سال 2013 هستند.

0

فارنت: پس از نوکیا، ال‌جی و اچ.تی.سی حالا گزارش‌های موثق حاکی از آن است که سامسونگ و اپل نیز به دنبال اضافه کردن فناوری شارژ بی‌سیم به محصولات پرچمدار خود در سال 2013 هستند.

وب‌سایت دی‌جی‌تایمز با انتشار گزارشی در این خصوص به نقل از منابعی که آنها را معتبر خوانده آورده است که انتظار می‌رود سامسونگ در پرچمدار بعدی خود یعنی گلکسی اس 4 از فناوری شارژ بی‌سیم موسوم به Qi بهره ببرد.

nexus-4-wireless-charger

اما در عین حال در این گزارش تاکید شده که گلکسی اس 4 در هنگام عرضه به صورت عمومی با این فناوری عرضه نخواهد شد و کاربران این گوشی هوشمند برای استفاده از این فناوری باید پوشش پشتی گوشی (درب باطری) خود را با یک پوشش جدید تعویض کنند تا بتوانند از این فناوری استفاده کنند.

در ادامه این گزارش آمده است که در همین حال تقریبا قطعی شده است که اپل نیز فناوری شارژ بی‌سیم را به آیفون جدید خود اضافه کند اما هنوز مشخص نشده که این فناوری به صورت یک تجهیزات جانبی به پرچمدار جدید اپل اضافه خواهد شد و یا به صورت یک قابلیت دائمی همراه آیفون جدید در خواهد آمد.

تفاوت اضافه شدن این فناوری به گوشی‌های هوشمند سامسونگ این تفاوت را با سایر برندها دارد که با توجه به سهم این برند در بازار گوشی‌های هوشمند شاهد فراگیرتر شدن این فناوری در بازار باشیم.

Qi فناوری بی‌سیم استانداردی است که کنسرسیوم قدرت بی‌سیم (Wireless Power Consortium) آن را طراحی و توسعه داده و پشتیبانی  می‌کند و در آن جریان الکتریسیته به روش القایی و تا فاصله 4 سانتیمتری به دستگاه دارای تجهیزات گیرنده شارژ انتقال داده می‌شود. یکی از مزیت‌های این فناوری قابلیت استفاده هر گوشی هوشمند مجهز به این فناوری از یک استیشن توزیع کننده شارژ بی‌سیم، فارغ از برند و سازنده آن است.

تاکنون شرکت‌هایی مانند نوکیا، ال‌جی، اچ.تی.سی، هواوی، موتورولا، سامسونگ و سونی مجوز استفاده از این فناوری را دریافت کرده‌اند و همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم نوکیا، ال‌جی و اچ.تی.سی آن را در محصولات خود بکار گرفته‌اند و انتظار می‌رود سال 2013 باقی شرکت‌ها هم به لیست استفاده‌کنندگان اضافه شوند.

Source: DigiTimes

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.