اندروید مسئول 79 درصد از نرم افزارهای مخرب تلفن همراه!

یکی دیگر از تهدیدات دنیای اندروید ،ارسال پیامک امنیتی برای چک کردن حساب بانکی است و جالب است بدانید که در اندروید 4.2 که از سوی گوگل با وعده امنیت بسیار یالا نیز عرضه شده است این مشکل دیده می‌شود.

2

فارنت:آخرین گزارش منتشر شده از سوی موسسه امنیتی F-Secure نشان می‌دهد که از حدود 96 درصد از تهدیدات امنیتی اندروید، در حدود یک چهارم از آنان با برنامه پیش فرض پیامک گوشی در ارتباط هستند که پیام را به صورت ناخواسته از تلفن همراه ارسال می‌کنند و جالب تر اینکه ممکن است این پیامک ناخواسته در صندوق خروجی دیده نشود و برخی از آنان نیز به مقاصد نامشخص پیامک ارسال می‌کنند که در پایان ماه صورتحساب سنگینی را برای کاربر در پی خواهد داشت.

Report says Android is responsible for 79  of mobile malware-3

یکی دیگر از تهدیدات دنیای اندروید ،ارسال پیامک امنیتی برای چک کردن حساب بانکی است و جالب است بدانید که در اندروید 4.2 که از سوی گوگل با وعده امنیت بسیار یالا نیز عرضه شده است این مشکل دیده می‌شود.

Report says Android is responsible for 79  of mobile malware-2

 پروسه نصب بدافزار مذکور نیز بسیار ساده است کافی است یک برنامه که به شما وعده بهبود مصرف باتری را می‌دهد نصب کنید تا این برنامه بتواند اطلاعات حساس گوشی شما مانند شماره iMEI    منحصر به فرد و.. را جمع آوری کرده و ازآن جهت دزدیدن اطلاعات حساب بانکی شما و فریب سیستم امنیتی بانک مقصد بهره ببرد.

Report says Android is responsible for 79  of mobile malware-4

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که تهدیدات علیه دنیای اندروید از 66 درصد در سال گذشته به بیش از 79 درصد در سال جاری افزایش یافته است که افزایش 19 درصدی بدافزارها را نشان می‌دهد که دقیقا روند سیمبین را در پیش گرفته است که در سال 2010 دنیای سیمبین هدف 62 درصد از هکرها بود و سهم اندروید تنها 11 درصد بود و این روند تنها زمانی رخ می‌دهد که شما از یک عضو کوچک در دنیای گوشی های هوشمند به یک رهبر تبدیل شوید.

Report says Android is responsible for 79  of mobile malware

به هر حال ممکن است فکر کنید که F-Secure ممکن است با اندروید خصومتی داشته باشد که این جور در مورد این سیستم عامل گزافه گویی می‌کند ولی به هر حال این شرکت یک موسسه امنیتی بسیار معتبر است و البته همیشه قبول کردن حقیقت سخت بوده است!.

Source:PhoneArena

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. علیرضا می‌گوید

    واسه اینکه اینجور بد افزار ها را نصب نکنیم باید چیکار کرد؟ یعنی فقط باید از روی گوگل پلی نرم افزار دان و نصب کنیم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      بله.
      در کنار اینکه تنها باید نرم‌افزارهای معتبر را نصب کنید بهتر است آنها را تنها از منابع معتبری همچون گوگل پلی دریافت کنید. نصب یک نرم افزار امنیتی در گوشی هم تا حدی موثر است.