چین جایگاه بزرگترین بازار دستگاه‌های همراه هوشمند را از آمریکا گرفت

در انتهای ماه جاری میلادی (فوریه) به 246 میلیون گوشی و تبلت هوشمند فعال با سیستم عامل اندروید و iOS دست پیدا کند که این آمار در مقایسه با آمار 230 میلیونی بازار ایالات متحده نشان از جایگاه برتر چین دارد.

0

فارنت: چین، جایگاه ایالات متحده را به عنوان بزرگترین بازار دستگاه‌های فعال هوشمند پشت سر گذاشت. بنابر گزارش‌های منتشر شده، بازار چین پس از کسب عنوان سریع‌ترین رشد در سال گذشته، انتظار می‌رود در انتهای ماه جاری میلادی (فوریه) به 246 میلیون گوشی و تبلت هوشمند فعال با سیستم عامل اندروید و iOS دست پیدا کند که این آمار در مقایسه با آمار 230 میلیونی بازار ایالات متحده نشان از جایگاه برتر چین دارد.

بنابر این آمار که موسسه تحلیلگر بازار فلوری آن را منتشر کرده است این دقیقا وضاع بالای جدول در ماه ژانویه را تغییر می‌دهد که در آن ایالات متحده با 222 میلیون در جایگاه اول قرار داشت و چین با 221 میلیون همچنان امیدوارانه در جای دوم قرار گرفته بود. موسسه تحقیقاتی و تحلیلگر بازار فلوری این آمار را با استناد به جمع‌آوری اطلاعات 2.4 میلیارد اپلیکیشن مورد استفاده روزانه در جهان بدست آورده است.

SmartDevice_InstalledBase_China_vs_US_Feb2013

این موسسه همچنین اعلام کرده که با توجه به جمعیت میلیاردی چین و اختلاف آن با ایالات متحده شاید محال باشد که دوباره شاهد جابجایی جایگاه‌ها در بالای این جدول باشیم، اگر چه در عین حال هند به عنوان یکی دیگر از کشورهای پرجمعیت جهان تنها شاهد 19 میلیون دستگاه هوشمند است. در جایگاه سوم این جدول بریتانیا قرار گرفته که 43 میلیون دستگاه هوشمند فعال را در خود جای داده و جایگاه چهارم و پنجم این جدول را نیر کره جنوبی (30 میلیون) و ژاپن (29 میلیون) به خود اختصاص داده‌اند.

در رده‌بندی سریعترین رشد بازار در ماه گذشته نیز کلمبیا با 278 درصد رشد نیر در جایگاه اول قرار دارد تا کشورهای چین با 209 درصد، ویتنام با 266 درصد، ترکیه با 247 درصد، اوکراین 247 درصد و مصر با 211 درصد رشد پس از آن قرار بگیرند.

Source: Cnet

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.