با گودر خداحافظی کنید: گوگل ریدر دهم تیرماه تعطیل خواهد شد

فکر می‌کنم همه علاقمندان به فناوری و اخبار با سرویس فیدخوان گوگل ریدر آشنایی داشته باشند. امروز گوگل طی یک اقدام جدید اعلام کرد که این سرویس را در دهم تیرماه تعطیل خواهد کرد.

4

فارنت: فکر می‌کنم همه علاقمندان به فناوری و اخبار با سرویس فیدخوان گوگل ریدر آشنایی داشته باشند. امروز گوگل طی یک اقدام جدید اعلام کرد که این سرویس را در دهم تیرماه تعطیل خواهد کرد.

Google-Reader-shut-down

گوگل اعلام کرده که در یک خانه تکانی بهاره قصد دارد سرویس محبوب Google Reader را که از سال 2005 افتتاح شده بود تعطیل کند. کاربران این سرویس قادر خواهند بود تا دهم تیر ماه از طریق سرویس Google Takout اطلاعات اشتراک فید خود را به صورت یک فایل XML دانلود کنند و همچنین اطلاعاتی مانند افرادی که آن‌ها را دنبال کرده‌اید، آیتم‌های ستاره دار، آیتم‌های به اشتراک گذاشته شده، یادداشت‌ها و… را نیز به صورت یک فایل JSON دریافت کنند.

گوگل علت این تصمیم خود را استفاده نه چندان زیاد کاربران از این سرویس و همچنین معطوف کردن انرژی روی سرویس‌های دیگر خود عنوان کرده است. از آن‌جایی که Google Reader یکی از محبوب‌ترین فیدخوان‌هاست شاید تعطیلی آن به خودی خود استفاده از RSS را به صورت کلی کاهش دهد، مخصوصاً که شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر در این زمینه با RSS رقابت می‌کنند. همچنین اپلیکیشن‌های موبایلی بسیار زیادی از جمله Flipboard اطلاعات اشتراک کاربران را از Google Reader دریافت می‌کنند و حالا باید به فکر راه دیگری باشند.

به هر حال اگر از کاربران این سرویس هستید بهتر است تا شروع تابستان به فکر یک جایگزین مناسب برای دنبال کردن اخبار مورد علاقه‌تان باشید.


پایان مطلب/

Source: TheVerge, GoogleBlog

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. علیرضا می‌گوید

    چطور میشه فایل های json رو تو ویندوز باز کرد؟

    1. بهتاش می‌گوید

      شما میتونید فایل های jSON رو اگر کامپایلر دارید که جاوااسکریپت رو پشتیبانی کنه باز کنید . اگر هم نه که میتونید با نت پد بازشون کنید . البته ممکنه یکم به هم بریزه ولی خیلی خراب نمیشه .

  2. بهروز می‌گوید

    لطفا شما یک سرویس جایگزین معرفی کنید.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      به زودی چند سرویس جایگزین به همراه مراحل قدم به قدم در سایت قرار می گیره.