هکرها اطلاعات کاربری 50 میلیون کاربر سرویس اورنوت را سرقت کردند!

اگر اهل استفاده از سرویس اورنوت (Evernote) باشید احتمالا امروز که برای استفاده از این سرویس مراجعه کنید با پیغامی مبنی بر لزوم تغییر رمز عبور خود روبرو خواهید شد! اما چرا؟

3

فارنت: اگر اهل استفاده از سرویس اورنوت (Evernote) باشید احتمالا امروز که برای استفاده از این سرویس مراجعه کنید با پیغامی مبنی بر لزوم تغییر رمز عبور خود روبرو خواهید شد! چرا؟ بنابر بر اعلام وبلاگ رسمی این سرویس، با حمله هکرها به این سرویس این سرویس هک شده و تمامی اطلاعات شامل: ایمیل‌ها، نام‌های کاربری و رمزهای عبور به سرقت رفته است. خوشبختانه رمزهای عبور به سرقت رفته شده، کدگذاری شده بودند اما بهترین و امن‌ترین راه فعلا تغییر رمز عبور فعلی شماست.

evernote

در وبلاگ اورنوت در این خصوص آمده است:
در بیست و هشتم فوریه، تیم عملیات و امنیت اورنوت فعالیت‌های مشکوکی را در این شبکه کشف و آن را مسدود کرد که به نظر می‌رسد اقداماتی هماهنگ برای دسترسی به نقاط امن سرویس اورنوت بوده است.
بنابر تحقیقات امنیتی صورت گرفته، هیچ شواهدی دال بر اینکه محتویات موجود شما بر روی سرویس اورنوت دسترسی غیر مجاز صورت گرفته شده و یا تغییری در آنها صورت داده شده و یا مفقود شده باشد، دیده نمی‌شود. ما همچنین هیچ مدرکی مبنی بر اینکه اطلاعات کاربران غیر رایگان و تجاری ما در معرض خطر قرار گرفته باشند پیدا نکردیم.
این تحقیقات امنیتی همچنین نشان داد که افراد نفوذگر قادر به دسترسی به اطلاعات کاربران همچون نام کاربری، آدرس ایمیل (ثبت شده در اورنوت) و گذرواژه‌های کدگذاری شده بوده‌اند. حتی اگر آنها به این گذرواژه‌ها دسترسی پیدا کرده باشند تمامی انها از طریق یک روش توسط اورنوت کدگذاری شده‌اند. (از لحاظ فنی یعنی به طور عادی کسی قادر به استفاده از آنها بدون باز کردن کد آنها نیست!)

Source: Gizmodo

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. ارين می‌گوید

    میشه بنویسید سرویس اورنوت چیه ؟

  2. omid می‌گوید

    خاک تو سرشون خوب شد من اکانتم پاکه پاکه

  3. ميترا می‌گوید

    از صبح گیر داده که پسوردت رو عوض کن. دست بردار هم نیست!!