چگونه تمرکز خود را درکلاس درس، کنفرانس‌ها و .. افزایش دهید؟

برای همه ما اتفاق افتاده که سر کلاس دانشگاه نشسته باشیم و درحالی که به تابلو خیره هستیم، تمرکز کافی برای گوش کردن به درس را نداشته باشیم یا اینکه درحال صحبت با تلفن همراه هستیم و تازه بعداز 5 دقیقه که طرف مقابل صحبت کرده به او می‌گوییم، نفهمیدم، دوباره توضیح بده!

9

دلیل این نداشتن تمرکز هرچه که باشد، قسمتی از مشکل شما به علت انرژی اضافی ذهن شما است. یک راه‌حل برای برطرف کردن این مشکل این است که درحال گوش دادن به صحبتهای دیگران کمی ورجه وورجه کنید. محققان در این گونه موارد پیشنهاد می‌کنند که با شی کوچکی مانند خودکار یا حتی خمیربازی کودکان خود را کمی مشغول کنید.

با مصرف کردن انرژی ذهنی اضافی، تمرکز شما تا حدودی بهبود خواهد یافت. اینکه کمی قدم بزنید یا جای خود را تغییر دهید هم می‌تواند به بهبود تمرکز شما کمک شایانی کند. به طورکلی رهاکردن انرژی اضافی درطول روز، باعث می‌شود کارها را بهتر انجام دهید.

هر چه که سعی کنید بدون حرکت کردن، بر روی چیزی تمرکز کنید، تنها چیزی که عاید شما خواهد شد، خستگی بیشتر ذهن شماست. برای بهبود تمرکز حتی می‌توانید بین انجام کارهای مختلف از پله‌ها بالا بروید، درحال مکالمه با تلفن قدم بزنید و کلا سعی کنید تغییری درمحیط یکنواخت پیرامون خود ایجاد کنید.

سعی کردیم به جای یک مطلب بلند تمام چیزی که مد نظرمان بود را در یک مطلب کوتاه توضیح بدهیم. شما پیشنهاد دیگری دارید؟ برای تمرکز حواس می‌گویم! با شما هستم اصلا حواستان اینجاست؟

Source : Lifehacker

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

9 نظر برای این مطلب
  1. آراسته می‌گوید

    سلام بر شما خیلی عالی بود هم مختصر و هم بسیار پذیرنده موفق و موید باشید

  2. محسن می‌گوید

    این نکته رو هم در نظر داشته باشین که شخصی که داره صحبت می کنه ممکنه بابت این حرکاتی که انجام میدیم احساس کنه که به صحبت هاش خوب توجه نمی کنیم!

  3. امین می‌گوید

    به نظر من گوش دادن به موزیک برا کارایی که نیاز داره یه جا ثابت موند تاثیر داره اتلبته نه هر نوع موزیکی بلکه موزیک هایی که طول موج Gamma دارن که با گوش کردن به اونا ذهن به حالتی بیداری مطلق میرس و باعث میشه ذهنبتونه خوب تمرکز کنه!
    منبع اطلاعات من سایت brainsync هستش که از معروف ترین سایت های فروش محصولات آرامش ذهنی با موسیقیه که البته موزیک های اون رو توی بازار ایران و اینترنت زیاد دیدم تا الان و اگه دوستان بخوان میتونن با ایمیل من در ارتباط باشن

    1. علی می‌گوید

      ایمیلتو بگو عزیز من عاشق موزیکم

  4. Saeed می‌گوید

    کوتاه و مفید

  5. رضا می‌گوید

    من خیلی وقتا این جور موقع ها سعی می کنم با آدامس خوردن تمرکز کنم برای من که جواب میده

  6. Body می‌گوید

    من که اصلا تو کلاس نیستم-هر وقتم دبیر ازم میپرسه چی گفتم ، منم میگم چیزای خوبی گفتی استاد .واقعا خسته نباشی :D درضمن من سوم دبیرستانم الان

  7. ميثم می‌گوید

    هان با منی!؟ :)

  8. علی می‌گوید

    سلام بسیار عالی بوود بسیار به من کمک کرد