ده دلیل برای اینکه هنوز اندروید بسیار بهتر از iOS است!

حتماً می‌دانید که سیستم‌عامل موبایلی اندروید گوگل عنوان محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایلی را داراست و با این‌که iOS در نسخه آخر خود امکانات جدیدی را به سیستم‌عاملش اضافه‌ کرده است کماکان به نظر من اندروید با فاصله زیادی از بسیاری جنبه‌ها از سیستم‌عامل اپلی رقیب جلوتر است. در این مقاله قصد داریم ده برتری بزرگ اندروید را بر iOS برایتان مطرح کنیم.

69

تنوع گجت‌ها

منظورمان از تنوع گجت‌ها این است که برای هر سلیقه‌ای در میان گجت‌های اندرویدی بالاخره یک یا چند دستگاه پیدا می‌شود. اگر بخواهید از iOS استفاده کنید تنها انتخاب شما در گوشی‌ها iPhone 5 و تنها انتخاب در تبلت‌ها نیز iPad است در صورتی که پرچم‌داران اندرویدی از کمپانی‌هایی مانند سامسونگ، اچ‌تی‌سی، ال‌جی، ایسوس، موتورولا، سونی و … هر کدام ویژگی‌های متفاوتی را عرضه می‌کنند.

Variety-of-devices

به طور مثال گلکسی اس 3 با وجود سخت‌افزار قدرتمند امکانات نرم‌افزاری منحصر به فردی مانند اجرای هم‌زمان دو اپلیکیشن، روشن نگاه داشتن صفحه هنگام نگاه کردن و بسیاری امکانات جالب دیگر را به همراه دارد.

اچ‌تی‌سی Butterfly با بهره‌گیری از یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های موبایلی و صفحه‌نمایش فول اچ‌دی و همچنین طراحی جذاب مورد توجه کاربران است، نکسوس 4 ال‌جی یک تجربه خالص گوگلی را با طراحی جالب به همراه دارد و اکسپریا زد سونی یکی از بهترین‌های طراحی بوده که صفحه نمایش خارق‌العاده و خاصیت ضدآب دارد.

اگر علاقمند به صفحه‌نمایش بزرگ باشید گلکسی نوت 2 و اگر یک مدل جمع و جور را می‌پسندید اکسپریا مینی می‌تواند برایتان مناسب باشد. در دنیای اندروید اگر به کیبرد سخت‌افزاری نیاز داشته باشید به راحتی یک گوشی مناسب می‌یابید و حتی گوشی‌های دوسیم‌کارته نیز وجود دارند.

در مورد تبلت‌ها نیز همان‌طور است؛ به طور مثال نکسوس 10 با پردازنده فوق‌العاده قدرتمند، صفحه‌نمایش حتی برتر از رتینای آیپد4 و تجربه خالص گوگلی در کنار گلکسی نوت 10.1 با امکانات نرم‌افزاری خارق‌العاده و قلم مفید S Pen قرار دارد. دنیای هفت اینچی‌ها نیز نکسوس 7 را در کنار بعضی تبلت‌ها با قابلیت تماس صوتی در خود دارد.

Price-points

تنوع قیمتی

در گوشی‌های اندرویدی آن‌قدر تنوع قیمتی وجود دارد که هر فرد با هر بودجه‌ای می‌تواند یک گوشی اندرویدی تهیه کند. درست است که با یک گوشی اندرویدی 400 هزار تومانی به هیچ‌عنوان نمی‌توانید تجربه‌ای مشابه استفاده از آیفون 5 را داشته باشید اما همه‌ی افراد به این همه امکانات نیاز ندارند. همچنین کماکان گوشی‌های گران قیمت (شاید نه به گرانی آیفون) را می‌توانید بیابید که حتی امکانات بهتری از آیفون 5 را در اختیارتان می‌گذارند.

Android-customization

شخصی سازی

به نظر من مهم‌ترین برتری اندروید بر iOS امکان شخصی سازی بالاست. در شرایطی که در iOS تنها کاری که می‌توانید انجام دهید تعویض والپیپر است اندروید می‌تواند چنان قدرت شخصی‌سازی را برایتان فراهم کند که هر روز گوشی‌تان کاملاً متفاوت از روز قبل به نظر برسد. چندمورد از مهم‌ترین آن‌ها به این شرح است:

کیبرد: با این‌که کیبرد iOS کیبرد مناسبی است اما کیبردهایی مانند SwiftKey و Swype تایپ متون را بسیار سریع‌تر از حالت سنتی کرده‌اند و با تم‌های مختلف می‌توانند تایپ را برایتان جذاب کنند.

کنترل دقیق پردازنده: در اندروید با کمی مهارت و البته ریسک می‌توانید به راحتی سرعت پردازنده و GPU دستگاهتان را به همراه ولتاژ تنظیم کنید تا در مواقع نیاز سرعتی بالاتر از حد معمول داشته باشید و در شرایط خاص کمترین مصرف شارژ را از باتری ببرید.

لانچرها: لانچرهای اندرویدی قابلیت تعیین تعداد و اندازه آیکن‌ها، تغییر آیکن، کشوی اپلیکیشن‌ها و … را می‌دهند که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

لایو والپیپرها: والپیپرهای متحرک یا لایو با اینکه کمی مصرف شارژ گوشی را افزایش می‌دهند اما زیبایی خاصی به محیط کاربری می‌دهند. برخی از این لایو والپیپر ها با توجه به شرایط زمانی تغییر می‌کنند و هنگامی که پیام جدیدی دارید شکل خاصی را روی صفحه نمایش داده و با لمس صفحه عکس العمل نشان می‌دهند.

Customization

اگر کمی حوصله و استعداد داشته باشید می‌توانید رابط کاربری گوشی خود را مانند تصاویر بالا فوق‌العاده زیبا و چشم‌گیر کنید.

Android-Widgets

ویجت‌ها

یکی دیگر از برتری‌های مهم اندروید را می‌توان در ویجت‌های متنوع آن دید. جایی که در iOS باید با یافتن آیکن اپلیکیشن وارد آن شوید و به دنبال تنظیمات یا دکمه مورد نظرتان بگردید در اندروید به راحتی می‌توانید با یک لمس یا نگاه اطلاعات آب و هوایی را ببینید، جدیدترین ایمیل‌ها و پیامک‌ها را بخوانید، موزیک را کنترل کنید، وای‌فای را خاموش و روشن کنید، قرارهای تقویمتان را مشاهده کنید، با شخص خاصی تماس بگیرید، اخبار را مشاهده کنید و بسیاری امکانات دیگر.

Android-Launchers

ویجت‌ها همچنین به زیبایی محیط کاربری کمک می‌کنند و با استفاده از ویجت‌های متنوع به طور مثال ساعت یا آب و هوا می‌توانید نگاه هر بیننده‌ای را جذب کنید.

لانچرها و صفحه‌قفل‌های مختلف

با استفاده از لانچرهای مختلف در اندروید هر کاربر با توجه به سلیقه خود می‌توانید یک محیط ساده و سریع را داشته باشد و یا یک رابط کاربری سه بعدی و جذاب را انتخاب کنید. لانچرها مختلف دارای تنظیماتی برای آیکن‌ها، فولدرها، کشوی اپلیکیشن‌ها، انیمیشن مرور صفحات، Gesture های مفید و … هستند.

Android-Lockscreen

صفحه قفل اندروید 4.2 امکان قرار دادن ویجت های مفیدی مانند جیمیل و پیامک ها را فراهم کرده است؛ همچنین با نصب اپلیکیشن‌های مختلف می‌توانید لاک اسکرین گوشی خود را به هر شکل دلخواه و جذابی از صفحه‌قفل نسخه‌های مختلف اندروید تا iOS، بلک‌بری و … درآورید و یا لاک‌اسکرین مورد علاقه خود را بسازید.

کاستوم‌ رام ها و کرنل‌ها

با تعویض رام در حقیقت سیستم‌عامل گجت اندرویدیتان را می‌توانید تعویض کنید. بسیاری از گوشی‌های قدیمی اندرویدی را می‌توان با تعویض رام به آخرین نسخه اندروید آپدیت کرد.

Android-Custom-ROMS

همچنین رام‌های مختلف بسیار مشهوری مانند CyanogenMod، AOKP و MIUI امکانات بسیار متنوع و محیط کاربری متفاوتی را در اختیارتان می‌گذارند. در کاستوم رام‌ها معمولاً اپلیکیشن‌های اضافه حذف شده اند و توییک‌ها و بهینه‌سازی‌های زیادی انجام شده تا نهایت سرعت و امکانات را داشته باشید.

به طور مثال هر رام ظاهر و تم به خصوصی دارد، در برخی رام‌ها امکانات منحصر به فرد بعضی گوشی‌ها مانند Beats Audio در اچ‌تی‌سی و BRAVIA Engine و X-Loud از سونی را می‌توانید به هر گوشی یا تبلتی اضافه کنید.

JellyBean-notifications

با تعویض کرنل می‌توانید به راحتی پردازنده خود را آورکلاک یا آندرکلاک کنید، بین سرعت بالاتر و مصرف شارژ بهینه یکی را انتخاب کنید و حتی در برخی کرنل‌ها مانند Siyah در گلکسی اس 2 و 3 درست مانند کامپیوتر دو رام را همزمان داشته باشید و در هنگام روشن کردن گوشی یکی را انتخاب کنید.

نوتیفیکیشن سنتر بهتر

با این‌که اپل با الهام یا شاید بتوان گفت تقلید از اندروید در نسخه‌های جدید iOS نوتیفیکیشن سنتر را اضافه کرد اما هنوز نوتیفیکیشن سنتر اندروید برتری‌های زیادی دارد.

AppStore-vs-Google-Play

در نسخه جدید اندروید این نوتیفیکیشن‌ها را می‌توانید تک‌تک محو کنید، با دو انگشت محتوایشان را ببینید، تنظیماتی مانند وای‌فای و بلوتوث را از آنجا کنترل کنید و حتی شکل و شمایل و تصویر پس زمینه‌ای برای این قسمت با نصب برخی برنامه‌ها انتخاب کنید.

اپلیکیشن‌ها و بازی‌های رایگان بیشتر

با اینکه به طور کلی می‌توان گفت کیفیت اپلیکیشن‌های رایگان در اپ‌استور اپل بالاتر است اما تعداد اپلیکیشن‌های رایگان در اندروید بیشتر است و بسیاری اپلیکیشن‌ها با استفاده از تبلیغات به صورت رایگان عرضه می‌شوند. خوشبختانه اپلیکیشن‌های رایگان دیگری مانند AdFree می‌توانند این تبلیغات را نیز حذف کنند.

Google-Services

تجربه کامل‌تر گوگلی

اگر از کاربرانی هستید که از سرویس‌های عالی Gmail، Google Drive، Google Maps، Google Chrome، Google+، Google Music، YouTube و … استفاده می‌کنید استفاده از یک گجت اندرویدی هماهنگی و همگام‌سازی بسیار بهتری را برایتان فراهم می‌کند.

Hugo-Barra

یک مثال واضح در این رابطه تلاش اپل برای جایگزینی اپلیکیشن مسیریابی Apple Maps به جای گوگل است که انتقاد شدید کاربران را به همراه داشت.

سرعت پیشرفت بالاتر

با وجود این‌که اندروید از نسخه اولیه امکان مالتی‌تسکینگ و نوتیفیکیشن را داشت اما اپل در نسخه‌های اخیر این قابلیت‌ها را آن هم به صورت محدودتر به iOS اضافه کرده است. سرعت اضافه شدن امکانات به اندروید بسیار بیشتر از iOS است. امکاناتی مانند استفاده چندکاربره از تبلت، باز کردن قفل با تشخیص چهره، تایپ صوتی آفلاین، عکاسی PhotoSphere و … که به تازگی به اندروید پیوسته‌اند ممکن است تا سال‌ها برای کاربران iOS عرضه نشود.

پ.ن:  این مطلب در پاسخ به مطلب دیگر فارنت با عنوان ده دلیل برای اینکه از اندروید متنفر باشید نوشته شده است که اگر طرفدار اندروید نباشید مطمئنا لذت بیشتری از خواندن آن خواهید برد.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

69 نظر برای این مطلب
  1. علی می‌گوید

    اندروید خیلی بهتره اون زمان قدیم بود که ایفون گوشی قدرتمند داشت و کسی بهش نمیرسید ولی الان شیامی که چینی هست گوشی ساخته 15 دقیقه شارژ میشه که اپل نساخته رم اس21 اولترا 16 گیگ هست که اپل تو خواب هم نمیبینه در کل بگم ایفون بد نیست اگه پول دارین ولی اندروید تنوع و قیمت خیلی بهتری داره

    1. ممدم می‌گوید

      خوب ۱۶ گیگ رو چکار کنیم وقتی ایفون هم گیم ها و هم برنامه های گرافیکی رو با همون سرعت با ۶ گیگ رم اجرا میکنه الا گوشی رفیقم با ۸ گیگ رم گیمو با کیفیت ۳ گیگ رام ایفون من اجرا میکنه پس فایدش چیه الکی رام رو بالا ببریم وقتی تراشش قوی نباشه فعلا که تراشه ایفون در صدر جدوله

  2. رضا می‌گوید

    با دو میلیون میرم ایفون 5s میخرم

  3. رضا می‌گوید

    اندروید بازا ما برای کلاس نمیخریم ایفون اینو بفهمین دیگه دیگه شده ایفون قدیمی می ریم شده جدید میخریم

  4. رضا می‌گوید

    من ایفون 5 اس 9 سال پیش رو دارم یه هفته a50 دستم گرفتم حالم به هم خورد الان چند روز دیگه یه ایفون ایکس میگیرم ولی بازم از ایفون 5s استفاده میکنم خدایی ضایعست که ایفون 7 سال پیش رو با الان خودتون مقایسه میکنید ولی جدی اندروید بازا یه مدت از ایفون استفاده کنین عادت میکنین

  5. پوریا می‌گوید

    با چند تا ویجیپ و برنامه که گوشی بهتر نمی شه
    مثلا کیفیت دوربین آیفون اس ای که یه دوربین کوچیک داره بهتر از پرچمدار های اندروید با چند دوربین بزرگ پشت گوشی هست
    به تمام اندرویدی ها پیشنهاد می کنم که از آی او اس استفاده نکنند چون انقدر خوبه که دیگه نمی تونن از گوشی دیگه استفاده کنن!!!!

  6. عرشیا می‌گوید

    اپل خیلی چیز مزخرفیه.
    امکان نداره هنگ نکنه، شاید چون حافظ‌ یکم بیشتره هنگ نکنه، آخه مگه موتور بشقاب پرنده بهش وصله که هنگ نکنه؟
    یه دکمه یه کاره هم که بیشتر نداره که اون وسطشه.
    یه مربع مزاحمم که تو صفحشه.
    بازی هاهم که اگه اول برای ios منتشر میکنن برای اینه که برای اپل از سرشون باز کردن و برای اندروید میخوان با باگ های کمتر و بهینه تر منتشر کنن چون برنامه و بازی هرچی دیرتر بیاد یعنی بیشتر کارشده روش.
    کلی دلیل دیگه هم دارم…
    اینم بگم که متاسفانه یه عادت بد بین خیلی‌ها پیش اومده که اکثرا فقط به قدیمی یا جدید بودن و سرعت اهمیت میدن.

  7. عرشیا می‌گوید

    اینم بگم که متاسفانه یه عادت بد بین خیلی‌ها پیش اومده که اکثرا فقط به قدیمی یا جدید بودن و سرعت اهمیت میدن

  8. عرشیا می‌گوید

    اپل خیلی چیز مزخرفیه، اصلا از کجا اومد؟
    امکان نداره هنگ نکنه، شاید چون حافظش یکم بیشتره هنگ. نمیکنه آخه مگه. موتور بشقاب پرنده بهش وصله که هنگ نکنه.
    یه دکمه یه کاره هم بیشتر نداره که اون وسطشه، تو صفحشم که یه مربع مزاحم هست.
    بازی هارم اگه برای ios منتشر میکنن یعنی برای اپل از سرشون باز کردن و میخوان با باگ های کمتر و بهینه تر برای اندروید بدن چون برنامه و بازی هرچی دیرتر بیاد یعنی بیشتر روش کار شده.
    کلی دلیل دیگه هم دارم…

  9. ماهان می‌گوید

    سلام
    چرا از خودتون حرف در میارین؟!
    کی مالک ایفون گفته اندروید بهتره؟!
    ببین دوست من تو یا پولشو نداری یا سوادشو!!
    قسم میخورم از این دو حالت خارج نیست
    من ثروتمند نیستم
    سالهاست ایفون دارم البته اندروید رو هم تجربه کردم زمانی که a50 رو با ۵s مقایسه کردم
    واقعا خجالت اوره که ۵ اس یه سر کردن روون تر قوی تر و …
    گوشی که متعلق به ۲۰۱۳ هستش!
    الان ۶ اس دارم
    واقعا بی رقیبه
    حتی ایفون ۶ اس رو با ۱۱ پرو مقایسه میکنن تو یوتیوب بینید!!!
    واقعا سخت افزار اندرویدی یا اپل قابل قیاسه!؟
    تا زمانیکه اندروید داری یعنی یه تیکه پلاستیک دستته که خیلی زود به هنگ و نیاز به رسیت فکتوری دارید اما ایفون چی؟؟؟
    جنس بدنه جنس الومینیوم ۷۰۰۰
    یعنی جنس بدنه هواپیما!!!
    یعنی کالای لوکس!!!
    درضمن کسیکه ایفون داره واسه بازی نمیخره 😉
    ایفون بی نظیر بوده و هست و خواهد بود!
    از هر نظر
    حتی زیبایی…
    سرعت
    دوربین
    سخت افزار
    امنیت
    حتی کلاس و پرستیژ !!!!
    لااقل جنس امریکایی دستته نه چینی!!! نه پلاستیک
    شما که از درگاه حافظه گفتی عشقم مهمترین شعار اپل امنیته!!!
    الان گوشیتو زدن با سه دکمه رسیت میشه و قابل استفاده
    و رم و عکسها توی ایران پخش!
    اما ایفون چی؟
    تهش باید تیکه تیکه بشه بفروشن!!!
    با احترام به همه دوستان با شخصیت مرسی که خوندین

  10. محسن می‌گوید

    وقتی مدیر شرکت اپل گفته اندروید بهترین سیستم عامل دنیاست آخه ما چی می تونیم بگیم.
    برید تحقیق کنید تو اینترنت هست

    1. محمد می‌گوید

      مدیر شرکت اپل گفته ولی کنفرانس جهانی موبایل گلکسی نوت۲۰ اولترا رو از اردیبهشت اعلام کرده قرار شهریورماه به عنوان بهترین گوشی جهان معرفی بشه. خوندی گوشی موبایل بگیر مطلبو😏

  11. امیر می‌گوید

    اندروید خییییییلی بهتره من هم سامسونگ a50 دارم هم پیکسل ۴ و هم آیفون ۶ با قدرت می تونم بگم حتی a50بهتر از آیفون ۶

    1. ماهان می‌گوید

      عزیزم همون a50 اثر انگشتش از ده بار ۸ بار خطا داره
      مگه با تشخیص چهره باز کنی
      اصلا قابل قیاس نیستن.. حتی با ۵ اس

  12. امیر می‌گوید

    آیفون اشغاله من آیفون 5sداشتم داغ میکرد وزود شارژ خالی میکردتعمیرکارهم نتونست کاری بکنه گفت آیفون ذاتش همینه بعد فروختم وایفون 6sخریدم متاسفانه اونم شارژ خوب نگرنمیداشت این منو عصبی کرده بود الان که می ۹تی پرو شیائومی دارم خیلی راحتم کسانی که میگن آیفون بهتره برن تست سرعت این گوشی که گرفتم وایفون xsmax proروتواپارات ببینن اونوقت متوجه میشن که شیائومی بهتره یا ایفون اندروید خیلی بهتره اگه نبود امریکاهواوی روتحریم نمی‌کرد آیفون بامحدودیتهای عجیب و غریبش برکنار نگهداری شارژش مصیبته حالا هرکس تعصبیه بره پولشو بده آیفون با مشکلاتشان کناربیاد به خودش مربوطه یاعلی

    1. ماهان می‌گوید

      کلی خندیدم!!! بازم نظر بده لذت ببریم لعنتی جذاب
      😂😂😂😂

      *** ایفون واسه بازی نیست

      بعد شیائومی؟؟؟؟٫!!!
      بازم نظر بده 😂😂

  13. امیر می‌گوید

    سلام بنظر من آیفون اشغاله من آیفون۵sداشتم زودشارژخالی میکرد خیال کردم مشکل پیداکرده بردم تعمیرکار ببینه گفت آیفون همینجوریه فروختمش 6sخریدم اونم زود شارژ خالی میکرد فروختمش الان می ۹ تی پرو شیائومی دارم نمیدونی چقدراحتم بخدا آیفون پول مارکشو میخوره اینا همش حرفه اگه بعضی ها به سرعت آیفون مینازن برن تست سرعت همین گوشی روباایفون ایکس مگس پرو تواپارات ببینن تااونوقت ببینن که آیفون چجوری کم میاره بهرحال این تجربه من بود حالا هرکس دوست داره بره پولشو بده آیفون من از آیفون فقط اذیتشو دیدم و محدودیتهای عجیب و غریبش یاحق

    1. Arsham می‌گوید

      واقعا راست میگی

  14. mohad می‌گوید

    سلام من نه اندروید کار کردم نه ای او اس میخوام ببینم کدوم یکی بهتر ؟امنیت کدوم بیشتر ؟باز شدن همه فایل اندروید به ای او اس رو داره؟نظرتون راجب اپل8 چیه
    ؟ شماها کار کردین میدونین ؟

    1. ماهان می‌گوید

      فقط ایفون 👌

  15. مجید می‌گوید

    کسی که با ios کار کرده باشه اصلا به این مطالب توجه نمیکنه . با گذشت زمان اندروید براتون خسته کننده میشه و دیگه هیچ جذابیتی نداره

    1. حمید می‌گوید

      اصلا هم اینطوری نیست فقط طرفدارای اپل محدودیتهای سیستم عاملش رو کلاس میدونن و خودشون‌ رو‌باهاش وفق دادن

  16. نسیم می‌گوید

    ios بهترین نرم افزار را داره حتی مقایسش با اندروید هم مسخره هست

    1. ماهان می‌گوید

      👌👌🙏🙏👏👏👏👏👏

  17. مليكا می‌گوید

    من سالها از اندروید استفاده کردم لیس تَر از یکی دو سال هم از گوشی استفاده نکردم چند وقتی هست که از سیستم عامل iOS استفاده میکنم از نظر اسمی جلب توجه بالایی داره اما بعضی کاراییش توی ذوقم میزنه و App Store هم چند وقته خوب کارایی نمیده الان بین دو راهی گیر کردم که android بگیرم یا همین iOS کار کنم

  18. علیرضا راوند می‌گوید

    من میخوام اپل بخرم بنظرتون چیکار کنم

    1. محمد می‌گوید

      اگه امکانات وکارایی وکیفیت و زیبایی راحت بودن هنگام استفاده رو می خواهی از نوت5 بگیر
      اگه کیفیت،کلاس و زیبایی وکمی خاص بودن(البته با محدودیت)می خوای آیفون بگیر
      هردوشون هم عالی هستند

  19. امیر می‌گوید

    سلام آقا ios خیلی بهتر از اندروبد هستش کسایی که هر دو رو استفاده کردن میفهمن من الان یدونه اس ۷ یدونه هم ۶اس پلاس آیفون خیلی عالی تره

    1. معین می‌گوید

      تو اطرافیان من هم افرادی هستند که از اندروید به ios رفتن وهم کسانی هستند که از ios به اندروید رفتن نظر اکثرشون اینه که اینا سلیقه ایه و نمی شه گفت کدوم برتره
      باید هرکس طبق نیاز وعلاقه خود از هر کدوم که مایله استفاده کنه

  20. پارسا می‌گوید

    من میگم iosبهتره چون بازی بدون دیتا دانلود می کنه و حجمش نسبت به اندروید خیلی زیادتره

    1. احمد می‌گوید

      اندروید رابط کاربری راحت تر واکثرا امکانات بیشتری داره

  21. ذلالتنت می‌گوید

    خیلی عالی بود

  22. میثم می‌گوید

    همه میدونن که IOS سریع ترین سیستم عامل دنیا هستش
    گوشی های آندرویدی از هر برندی که باشن بعد گذشت حداقل یک سال اونم در خوشبینانه ترین حالت کند میشن
    هم پردازنده کند میشه هم تاچ و غیره
    ولی تنها گوشی گه حتی بعد از دو سال کارایی روز اولشو داره و میتونیم از برنامه هایی که داره بدون هیچ کندی استفاده کنیم IOS هست

    1. مهران می‌گوید

      مدل به مدل و گوشی به گوشی فرق می کنه
      یه سرچ تو آپارات بکن فیلم های مقایسه سNote5 وآیفون6پلاس رو ببین، نوت5 یک کم سریع تره
      و هر گوشی ای هم کند نمی شه فقط بعضی گوشی های معمولی اونم از بعضی مارک ها ،بعضی مدل ها تاچهار سال هم هیچ اتفاقی براش نمی افته
      تو پیج اینستای حقایق عجیب برو اونجا نوشته که اپل بعد از مدتی به عمد گوشی های خودش رو کند می کنه تا کاربرانش احساس کنن وقت خرید گوشی جدید رسیده

      1. مهدیار می‌گوید

        من هر کی رو که دیدم بعد از 2 یا 3 سال گوشی اندرویدیش کند شده یا لگ گرفته . ولی چند وقته هر کسی رو میبینم میگن ایفونشون بعد از چند سال هم کند نشده

    2. ماهان می‌گوید

      👌👌👌

  23. milad می‌گوید

    من از همراه بانک خیلی استفاده می کنم و عاشق برنامه های متنوع هستم و کیفیتم واسم مهمه. به نظر شما گلکسی اس4 یا آیفون 5اس واسم بهتره؟لطفا راهنمایی کنید
    با تشکر

    1. مهرداد می‌گوید

      تمام بانک ها نسخه اندروید همراه بانک دارن وفقط یک بانک تو ایران نسخهios داره

      1. نسیم می‌گوید

        اصلا هم اینطور نیست همه بانک ها دارن بدون اطلاع مطلب ننویسید

        1. وحید می‌گوید

          رسالت موبایل بانک ios نداره.

  24. بهزاد می‌گوید

    بی نظیر بود

  25. sirQ می‌گوید

    قابلیت پشتیبانی از یو اس بی و اتصال اسان به کامپیوتر و پشتیبانی از کارت حافظه زا فزاموش نکنید

    1. نسیم می‌گوید

      خیلی بی اطلاع صحبت میکنید ios هم usb متصل میشه هم به کامپیوتر

  26. mk می‌گوید

    هم ios دارم هم اندروید اما ios با وجود سدیا واقعا معرکست و بدون اون فاجعه
    دوست عزیز اصلا اینجوری که شما میگی نیست تقریبا تمام برنامه های پولی سدیا رو میشه کرک شدش رو داخل همون سدیا پیدا کنید و نیاز به پرداخت هیچ پولی نیست لطفا اطلاعات غلط ندین
    گرافیک برنامه های ios و اندروید هم اصلا قابل قیاس نیست اندروید حرفی برای گفتن نداره
    اما در مورد روونی ios با نصب سدیا هرگز دیگه از اون روونی اولیه خربی نیست و هر چی برنامه های بیشتری از سدیا نصب بشه کندی بیشتر

  27. iosdroid می‌گوید

    اپل چند خصوصیت داره اول اینه که میتونی هر قدر دلت خواست برنامه نصب کنی بدون اینه حافظه گوشیت پر بشه.دوم هم گرافیکش خوبه وهم کارهاشو به خوبی و به موقع انجام میده.سوم سرعت بوت.شماره گیری.صفحه کلید خیلی زیاده…..

    بر خلاف اپل آندروید در مدلهای زیر 700هزار تومن که حافظشون حتی به 512mb هم نمیرسه با نصب چند اپلیکیشن پر میشه وبرای اینکه برنامه جدیدی نصب کنی باید برنامه های دیگه رو پاک کنی.دوم در آندروید یا باید از سرعت گوشی بگذری یا از گرافیک.سوم صفحه کلید.شماره گیری در اندروید خیلی کنده.

  28. آرمین می‌گوید

    ios بهترین سیستم عاملی هست که تا به حال باهاش کار کردم.من با آندرویید 1 سال و ios 2 ساله کار کردم .ios خیلی شاخ تره.ولی خوب…گرونتر هم هست و شاید اگه آندرویید به بازار نمی آمد میلیون ها نفر کلا” از smart phone بی خبر می موندن!!!

  29. مهدی می‌گوید

    واقعا شما 2 میلیون پول داشته باشه باشید میرید اپل میخرید یا گلکسی
    شما نرم افزار های اپل رو با اندروید مقایسه میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    بدنه و ظرافت اپل رو با این گوشیا مقایسه میکنید؟؟؟؟؟
    دوربین اپل رو با گلکسی مقایسه میکنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    سرعت پردازنده درسته که بیشتره ولی برید کلیپ های مقایسه اپل رو با شاخ اندروید ببنید 4 هسته ای گلکسی به 2 هسته ای اپل نمیرسه از خودم نمیگم برید ببینید

  30. حامد می‌گوید

    همه اینها درسته ، و به یک نکته ی ساده بر میگرده : اندروید منحصر به یک شرکت و یک برند نیست، مثل لینوکسه که هر کس میتونه هر برداشتی که میخواد ازش داشته باشه .

  31. مصی می‌گوید

    واقعا اندرویدبهتره اصله ایفون شکشم ضایس

  32. رامین می‌گوید

    گربه دستش به گوشت نمی رسه میگه اه اه بو میده! اپل کجا و اندروئید کجا! یک بار کار کنید با اپل بعد نظر بدبد. نرمی کار با سیستم و زیبایی طراحی مثل اینه که روی ابر راه میرید. ویندوز و اندروئید آنقدر ایرور و… داره که آدم دیوانه میشه. خوب به هر حال آیفون گرونه و خیلی ها توان خریدن آن را ندارند.

  33. مهدی می‌گوید

    دلایلی که تو این تاپیک ذکر شده نادرست و حتی بعضا عکس اونا صادقه !
    الان ios سیستم عامل برتر موبایل در دنیاست و تعداد کل گوشی های اندرویدی نصف مال اپله.این یعنی محبوبیت قاطع اپل .بازار نرم افزار ها در اپ استور بسیار پویا و جذابه و کیفیت گوشی های اپل بسیارر بالاست.
    ایده های اپلی راه گشای صنعت سیستم های handheld هستند به نحوی که بسیاری از شرکت های بزرگ به شکل صریح و کامل از اونا تقلید می کنن مثل تبلت که ایده ی اپله

    1. علی می‌گوید

      دوست عزیز این عامل برتر رو از کجاتون درآوردین ؟
      لینک منبع دارید ؟
      بد نیست بدونید دستگاه های ios فقط به موبایل و تبلت (اکثراً) خلاصه میشن اما اندروید از تلویزبون گرفته تا دوربین دیجیتال سیستم عامل بوده
      پس اصن نیازی به فکر کردن در مورد شمارش تعداد دستگاه ها نیست با توجه به اینکه تعداد دستگاه های ios رقمی نیست

      1. محسن صحافی می‌گوید

        ممنون از اینکه این همه با دقت مطالب ما رو می‌خونید اما فکر کنم منظورتون غلط تایپی باشه که گاهی اوقات گریزناپذیره!

      2. نسیم می‌گوید

        به خاطر همینه که راحت هک میشه و دم دسته همه هست. ios خیلی امنیت بالایی داره شما درست اطلاعات از اپل ندارید

    2. reza_1st می‌گوید

      الان سهم بازار آیفون دو برابر اندرویده؟
      تبلت ایده اپله؟ واقعاً!؟

  34. محسن می‌گوید

    یک – تنوع گجت ها الان مزیته؟
    سه و چهار و پنج و هفت – شخصی یازی روی دستگاهای اپل با جیلبریک کاملا قابل انجامه و شما تم ها و ویدجت های خودتون رو میتونید روی دستگاهتون بذارید. اگرچه ٩٠ درصد اپلی ها شکل و قالب خود اپل رو میپسندن. قفل های بهتر و زیبا و خیلی چیزها همه با جیلبریک دستگا و از سیدیا قابل انجامه.

  35. mo30 می‌گوید

    من نزدیک 1 ساله که روی دیوایس ویندوزیم (htc hd2) اندروید نصب کردم.زودتر از آپدیت های رسمی ای هم که واسه گوشی های جدید میاد، رام جدید واسه گوشیم میاد.
    حاظر نیستم یک دقیقه هم سیستم عاملم ios باشه ، به خصوص الان که اندروید 4.2.1 اومده :)

    راستی شما گفتی میشه دوتا رام رو استفاده کرد (فقط توی گلکسی ها).
    من هم دوتا رام نصب کردم همزمان. چه وین فون با اندروید، چه دوتا اندروید با هم

  36. omid می‌گوید

    آخه …. نوشتی!!!!!!!!!
    همه این کارایی که گفتی رو تو سیدیا میشه برای IOS هم انجام داد از نظر ویجت ها هم که اصلا …. گفتی و notification اپل خیلی میتونه قوی تر بشه با ابزار های cydia فکر نمیکنم انقدر با cydia کار کرده باشی که بتونی قدرتشو برای کاربرا تعریف کنی پس الکی مطلب ننویس!

    1. علی ارغوان می‌گوید

      امید جان
      اول اینکه توی این مطلب سیستم عامل ها درست همون طوری که عرضه میشن با هم مقایسه شدن
      توی Cydia بعضی از این امکانات رو به صورت خیلی محدودتر از اندروید اون هم به صورت پولی می تونید داشته باشید
      من هم با Cydia آشنایی دارم می تونید این مطلب رو مطالعه کنید که نوشته خودم هست:
      http://yon.ir/cydia

      ویجت های قابل استفاده توی iOS بسیار محدود هست، برای بعضی قابلیت های ابتدایی اندروید توی iOS باید حداقل 3 دلار پول بدید، توی انتخاب کیبرد و اپلیکیشن های پیشفرض محدود هستید و بسیاری چیزهای دیگه

  37. پسر کرمونی می‌گوید

    آره واقعاً اندروید حرفه ای تره!
    اون پست رو هم من نمیدونم بر چه اساس تو فارنت نوشتن!! :|

  38. Abby می‌گوید

    به نظرم کلمه بسیار تیتر رو برمیداشتن بهتر میشد!
    اصلا هر کومشون ویژگی های منحصر به فردی دارن که باعث میشه این دوتا نزدیک بهم باشن!

  39. مجید می‌گوید

    0 دمکراسی
    ردیف صفرم در مورد اندروید دمکراسی است
    در حالی که اپی با ایفون یا ایپد داره مثل کومونیسم عمل میکنه
    من برام سوال شده کسی که از ایفون1 تا ایفون 5 داره استفاده میکنه چیزی به اسم سلیقه به گوشش خورده (بدون توهین)
    یعنی براش انتخاب شده با ماکزیمم یه کم تیز کردن لبه ها القا سلیقه میکنند

  40. عادل می‌گوید

    آخه مگه میشه سیستم عامل دیگه ای رو با اندروید مقایسه کرد ؟!
    اپل فقط یه اپله ولی گوگل واقعا گــــــــــــــــــــــــــــــــــوگله (منظور در معنی اسم شرکت ها است)

  41. sepehr می‌گوید

    ولی سرعت ios و مدیریت خوب منابع و حجم کمی که از منابع سخت افزاری اشغال میکنه باعث شده تا بر اندروید ترجیح داده بشه
    تازه اپلیکیشن ها وبازی های قشنگ تر و گرافیکی تر و بهتری داره اما اندروید همون چند تا بازی معروفی هم که داره از ios براش پورت کردن

  42. enigma می‌گوید

    دمتـــــــــــــــــــــــــــــ گرم علــــــــــــــــــــــــی مشت محکمی بر دهان زامبی ها زدی :))

  43. جلال می‌گوید

    عشق است اندروید و دیگر هیچ!

  44. مهرداد می‌گوید

    حالا موتورولا به کنار اما یکی به من بگه بین این همه سازنده گوشی اندروید یک شرکت باسابقه در زمینه ساخت تلفن همراه وجود داره اصلا؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله دوست عزیز
      سونی – CM-DX 1000 – سال 1997
      اچ تی سی – O2 XDA – سال 2002
      سامسونگ – SGH-250 – سال 1996
      اریکسون – GH 218 – سال 1994

      اپل – آیفون 1 – سال 2007

      1. ميرزاي عشقي می‌گوید

        دمت گرم خوشم اومد مستدل و مستند حرف میزنید

      2. عادل می‌گوید

        مرسی از این نظر بسیار عالی،البته LG را فراموش کردی !