حقایقی جالب درباره نوکیا که احتمالا نمی‌دانستید؟

تمام آنچه که درباره نوکیا می‌دانید مطمئنا همه تاریخچه نوکیا نیست. در این مطلب با هم به مرور حقایقی جالب از این شرکت فنلاندی خواهیم پرداخت که خواندنشان خالی از لطف نخواهد بود.

9

نوکیا از جمله شرکت‌هایی است که تاریخی پرفراز و نشیب را پشت سرگذاشته است. در تاریخچه نوکیا این شرکت برای سال‌های متمادی پیشتاز بازار گوشی‌های همراه و ارتباطات همراه بوده است اما با افزایش تولیدات شرکت‌های دیگر در زمینه گوشی‌های هوشمند، نتوانست جایگاه خود را حفظ کند. تلاش نوکیا برای بازگشت به واسطه سیستم عامل‌های مختلف هم نتیجه‌بخش نبود تا اینکه نوکیا بالاخره تصمیم گرفت ویندوزفون را برای ادامه راه و بازگشت به مکان قبلی انتخاب کند.

history-of-nokia-company

اما این همه تاریخچه نوکیانیست. باهم به مرور حقایقی جالب از این شرکت فنلاندی خواهیم پرداخت که خواندنشان خالی از لطف نخواهدبود:

  • – نام لومیا از شکل جمع کلمه Lumi که در زبان فنلاندی به معنی برف است مشتق شده است. جالب است بدانید این کلمه در زبان اسپانیایی اصلا معنای خوبی ندارد!
  • – نوکیا قدیمی‌ترین شرکت در حوزه تولید گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. این شرکت درسال 1865 تاسیس شد و کارش را به عنوان کارخانه کاغذسازی در نزدیکی شهر نوکیا در فنلاند آغاز کرد و درنیمه دوم قرن 19 کارخود را با تولید لاستیک ادامه داد. در دهه اول سال 1900، این شرکت تولید تلگراف و کابل‌های تلفن را آغاز کرد.
  • – نوکیا در طول سال‌های مختلف، گستره عجیب و غریب از محصولات تولیدی داشته است. تعدادی از این محصولات شامل لاستیک‌های مخصوص برف، چکمه‌های لاستیکی، ماسک گاز، تلویزیون، شمارنده، رایانه و لپ‌تاپ، سخت افزارهای شبکه و حتی نیروگاه‌های برق- آبی است.
  • – نوکیا اولین شبکه گوشی‌های همراه را در فنلاند توسعه داد و فنلاند را به عنوان اولین کشور دنیا که برای شهروندان پوشش کامل شبکه را ایجاد کرده به دنیا شناساند. این فرایند از سال 1971 آغاز شد و تا سال 1978، فنلاند توانست به پوشش 100 درصدی شبکه دست یابد. تصور کنید که درسال 1978 می‌توانستید تلفن‌های خودرویی را در هرکجای این کشور بدون مشکل استفاده کنید.

نوکیا در زمینه‌های مختلفی جزو مبدعین تکنولوژی‌ها بوده و به توسعه ساختارهای ارتباطی بسیاری از نواحی دنیا کمک کرده است. اگر شما هم حقایقی درباره نوکیا می‌دانید درقسمت نظرات بیان کنید.

Source : Wpcentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

9 نظر برای این مطلب
  1. erfan می‌گوید

    سلام دوستان
    به این لینک برید و نزارید نوکیا ایرانو از لیست پشتیبانیش در بیاره
    کلا20ثانیم طول نمیکشه فقط رای بدین
    اگه هم خواستین نظرم براشون بنویسین،مهم نیست ازچه سیستم عامل یا برندی استفاره میکنین مهم اینه که نذاریم این اتفاق برعلیه کشور و هموطنانمون بیفته،لطفا اگه امکانش رو دارین پخش کنین، باتشکر
    http://windowsphone.uservoice.com/forums/101801-feature-suggestions/suggestions/4881623-adding-iran-to-supported-countries

  2. محمدرضا می‌گوید

    در اینکه زبان سختیه شکى نیست, منم نگفتم که یاد نگرفتم, شما از کجا متوجه شدى که من یاد نگرفتم؟
    اگه با زبان فنلاندى آشنایى داشته باشین متوجه منظورم میشین.

  3. دیار می‌گوید

    دوست عزیز چرا داری الکی از خودت میگی زبان فنلاندی چه لغات زشتی داره که به فارسی معنیش بده ؟؟؟؟

    شاید یکی از سخت ترین زبان ها باشه ولی هیجوقت زشت نیست نظر خودتون رو علمی نکینید زبان فنلاندی زبان رسمی اتحادیه اروپاست . شاید شما چند سال فنلاند هستی ولی نتونستی یاد بگیری داری گیر میدی و الکی نظر میدی .

    حداقل فنلاندی ها اینقدر شجاعت دارند با 5 میلیون ادم برای خودشون زبان خودشون رو داشته باشند ایران باین همه تاریخ و نمدن نصف بیشتر زبان فارسی لغاتش عربی است.

  4. محمدرضا می‌گوید

    در فنلاند اکثر مردم از لاستیک های نوکیا استفاده میکنند. ماشین خودم هم لاستیک زمستونی و هم تابستونی، نوکیاست.
    در ضمن زبان فنلاندی جزء زشتترین زبان دنیاست که پر از لغاتیه که در زبانهای دیگه معنیه زشتی داره، مخصوصا به فارسی.

  5. علیرضا می‌گوید

    لومیا تو زبان اسپانیایی معنی بدی داره البته فکر کنم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      بله شما درست می‌فرمائید اصلاح شد.
      متشکرم

  6. محمدهادی می‌گوید

    نمیشه باور کرد نوکیا چکمه لاستیکی تولید میکرده.البته این چیزی از ارزشهای نوکیا کم نمیکنه

  7. فرهاد می‌گوید

    نمیدونستم نوکیا لاستیک خودرو هم تولید میکرده ! شاید توهمون صنعت می موند موفق تر بود!

    1. هادی می‌گوید

      اگه تو همون زمینه فقط فعالیت میکرد الان چیزی به نام گوشی همراه تو دستتون نبود !!!!