نکسوس وان گوگل مغز متفکر جدیدترین ماهواره آماده ارسال به فضا

تیم عملیاتی این ماهواره اعلام کرده که تست‌های انجام شده بر روی این گوشی و قرار دادن آن در معرض دماهای بسیار بالا و بسیار پایین یا قرار دادن در شرایط مکش و همچنین لرزش و تشعشات، بسیار مثبت بوده است.

1

فارنت: تیمی از دانشمندان دانشگاه Surrey انگلستان موفق شدند جدیدترین ماهواره خود با نام STRaND-1 را برای پرتاب درتاریخ 7 اسفند آماده کنند. تا اینجا، شاهد انتشار خبری تکراری هستیم اما وقتی به قسمت فنی این ماهواره نگاهی بینداریم با دستگاهی عجیب و در عین حال آشنا روبرو می‌شویم: یک دستگاه گوشی نکسوس وان گوگل!

satellite-powered-by-a-google-nexus-one

این ماهواره که ابعاد 12 اینچی داشته و 10 پوند وزن دارد برای مقاصد خاصی استفاده خواهدشد. دکتر Chris Bridges سرپرست این پروژه می‌گوید:
استفاده از یک گوشی هوشمند بر روی یک ماهواره بدین نحو، تاکنون عملی نشده بود، اما تست‌های ما برروی این گوشی و قرار دادن این گوشی در معرض دماهای بسیار بالا و بسیار پایین یا قرار دادن در شرایط مکش و همچنین لرزش و تشعشات، بسیار مثبت بوده است. امیدواریم این گوشی در عمل نیز نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد، هرچند که همواره در زمینه ابتکارات جدید، نیاز به ریسک کردن داریم و STRaND از آن جهت دوست داشتنی است که امکان این ریسک را برای ما فراهم می‌آورد.

google-nexus-one

البته در عمل تکنولوژی فضایی در زمینه رایانه‌ای همواره یک گام از همتای زمینی خود عقب بوده، زیرا پایداری و قابلیت اعتماد بالای دستگاه‌های بکار گرفته شده در این شاخه از علم بسیار مهم است.
STRaND-1 از چندین برنامه نصب شده بر روی گوشی همراه خود برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده می‌کند و این گوشی همراه، کنترل اکثر قابلیت‌های این ماهواره را نیز برعهده دارد. اما ای کاش حداقل از موجودی باهوش‌تر مانند نکسوس 4 در این ماهواره استفاده می‌شد.

Source : Gizmodo

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. پسر کرمونی می‌گوید

    کَــفـِـمــان برید!!!!