بهترین و زیباترین تصویرسازی‌های علمی دانشمندان در سال 2012

هرساله رقابتی بین‌المللی برای انتخاب بهترین مفهوم بصری علمی- مهندسی سال برگزار شده تا بهترین ترکیب هنر و طراحی از جنبه علمی انتخاب شود. به تازگی برندگان سال 2012 معرفی شدند و درمیان کارهای این برندگان، مناظر بدیعی وجود دارد.

0

فارنت: هرساله رقابتی بین‌المللی برای انتخاب بهترین مفهوم بصری علمی- مهندسی سال برگزار شده تا بهترین ترکیب هنر و طراحی از جنبه علمی انتخاب شود.
به تازگی برندگان سال 2012 معرفی شدند و درمیان کارهای این برندگان، مناظر بدیعی وجود دارد. جایزه بهترین اثر به Emmet McQuinn از مرکز تحقیقاتی IBM برای عکس زیر تعلق گرفت. این تصویر، شبیه سازی ارتباطات عصبی یک میمون را نشان می‌دهد (البته مطمئنا درنگاه اول متوجه این امر نخواهید شد).

Connectivity of a Cognitive Computer Based on the Macaque Brain

دراین تصویر 4000 مرکز اتصال عصبی که هرکدام به صورت یک نقطه برروی حلقه به نمایش درآمده اند را خواهید دید. این مراکز به وسیله تعدادی بیش از 320739 عدد قوس، به یکدیگر متصل شده اند.این تصویر واقعا زیباست.
اما اثرهای زیبای دیگری راباهم نظاره می‌کنیم. تصویر میکروسکوپیکی که در زیر مشاهده می‌کنید در قسمت عکاسی، جایزه نخست را به خود اختصاص داده است.

sea urchin's tooth

این تصویرکه توسط Pupa Gilbert و Christopher Killian از دانشگاه Wisconsin-Madison گرفته شده، تصویری میکروسکوپی از دندانهای یک خارپشت دریایی است.تصویری بدیع که جایزه بهترین عکس از دیدگاه مردم عادی را نیز به خود اختصاص داد.

cerebral_infiltration_lg

وبالاخره تصویری از قلب انسان که توسط تیمی در یک مرکز تحقیقاتی دربارسلونا تهیه شده و بواسطه اطلاعات بدست آمده از اسکن‌های MRI تهیه شده و باجزئیات کامل، انقباض‌های ترکیبی قلب را به تصویر کشیده است.

Source : Gizmodo

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.