بلک بری Z10 رسماً رونمایی شد؛ شروع فصلی تازه‌ برای بلک بری

پس از درز مشخصات و تصاویر بسیار از اولین گوشی هوشمند تمام لمسی بلک بری حالا BlackBerry Z10 به صورت رسمی معرفی شد. این گوشی که به همراه Q10 اولین گوشی‌های با سیستم عامل جدید بلک بری 10 هستند سعی دارند شرکت ریم سابق (بلک بری کنونی) را دوباره به محبوبیت سابقش بازگردانند.

2

فارنت: پس از درز مشخصات و تصاویر بسیار از اولین گوشی هوشمند تمام لمسی بلک بری حالا BlackBerry Z10 به صورت رسمی معرفی شد. این گوشی که به همراه Q10 اولین گوشی‌های با سیستم عامل جدید بلک بری 10 هستند سعی دارند شرکت ریم سابق (بلک بری کنونی) را دوباره به محبوبیت سابقش بازگردانند.

RIM-BlackBerry-Z10

صفحه نمایش Z10 همان‌طور که مانند بیشتر مشخصات این گوشی درز کرده بود یک صفحه‌نمایش LCD با اندازه 4.2 اینچ و وضوح صفحه 1280 در 768 پیکسل است که تراکم پکسلی 356 پیکسل بر اینچ را باعث می‌شود. پردازنده پرچم‌دار جدید بلک بری کوالکام Snapdragon S4 دوهسته‌ای با هسته‌های سریع 1.5 گیگاهرتزی Krait بوده و دو گیگابایت رم آن را برای قابلیت‌های مالتی تسکینگ جدید سیستم‌عامل BB10 آماده می‌کند. بلک‌بری 16 گیگابایت حافظه داخلی را برای این مدل در نظر گرفته و خوشبختانه اسلات کارت حافظه را هم از کاربر دریغ نکرده است.

BlackBerryZ10

دوربین این مدل 8 مگاپیکسلی همراه با یک فلش LED بوده که قابلیت فیلم‌برداری Full HD 1080p را نیز داراست؛ دوربین جلو نیز 2 مگاپیکسلی با فیلم‌برداری مناسب HD است. از دیگر مشخصات بلک‌بری زد 10 می توان به NFC، پورت MicroUSB، پورت microHDMI، بلوتوث 4 و باتری 1800 میلی‌آمپری اشاره کرد.

BB10

قطر Z10 حدود 9 میلی‌متر و وزن آن 135 گرم بوده و در ابتدا به رنگ مشکی و سپس همچنین با رنگ سفید عرضه خواهد شد.

Black-Berry-Z10

سیستم‌عامل بلک‌بری 10 در ابتدا با بیش از 70 هزار اپلیکیشن عرضه خواهد شد که این تعداد بیشترین تعداد در شروع هر سیستم‌عامل جدید محسوب می‌شود. در میان این اپلیکیشن‌ها نام‌های آشنایی مانند اسکایپ، WhatsApp، پرندگان خشمگین، Rdio، SoundHound، آب من کجاست و کیندل آمازون نیز به چشم می‌خورد.

BlackBerry-Z10

آپدیت: قیمت قراردادی این گوشی در امریکا و کانادا 150 دلار (با قرارداد 3 ساله پرداخت) و قیمت آنلاک شده آن در امارات متحده عربی 2599 درهم اعلام شده است.

Source: TheVerge, PhoneArena, GSMArena

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. رضا می‌گوید

    درهم امارات امروز 11 بهمن 1010 تومن بود. با این آپدیت قیمت شما یعنی ما باید خودمون رو برای قیمت بالای 2 میلیون و ششصد آماده کنیم. به نظرتون می ارزه؟

    1. حمید می‌گوید

      نه