اپل در اندیشه استفاده از اثر انگشت برای بازکردن آیفون جدید شما!

iPhone 5S و iPhone 6 نام‌های احتمالی هستند که برای گوشی هوشمند جدید اپل در نظرگرفته شده‌اند و البته هیچ کس از صحت این نام‌ها اطلاعی ندارد، بنابراین اگر درادامه مطلب از این گوشی با نام iPhone 5S یادکردیم به ما خرده نگیرید.

0

تاکنون شایعات زیادی درباره این گوشی شنیده شده اما به تازگی ادعایی مبنی بر مجهز بودن iPhone 5S به سنسور تشخیص اثرانگشت مطرح شده است. گفته می‌شود که این سنسور تشخیص اثرانگشت درزیر دکمه Home کارگذاشته خواهد شد. این قابلیت می‌تواند برتری برای اپل نسبت به رقبای دیگر باشد.

new-iphone-fingerprint-sensor

اما برخی معتقدند بکارگیری این قابلیت در اندروید و ویندوزفون کمی سخت خواهد بود. Ming-Chi Kuo یک تحلیلگر امنیتی شرکت KGI در این خصوص می‌گوید: اضافه کردن Authen Tì به زیرمجموعه اپل باعث شده انتظار داشته باشیم ایده مبتکرانه استفاده از سنسور تشخیص اثرانگشت در اپل iPhone 5S به کارگرفته شود.

AuthenTec یک شرکت مطرح درزمینه طراحی و ساخت اسکنرهای اثر انگشت است که به تازگی تکنولوژی سنسورهوشمند جدیدی را توسعه داده و به نظر می‌رسد اپل این شرکت را تنها به قصد استفاده از این تکنولوژی برای بدست آوردن برتری در بازار به استخدام خود درآورده باشد.

باید اشاره کنیم که Kuo تحلیلگری است که مجموعه‌ای از پیش‌بینی‌های درست درباره محصولات آینده اپل درکارنامه خود دارد و سال پیش مجموعه کاملی از محصولات پاییزی اپل را پیش‌بینی کرد.

استفاده از سنسور تشخیص اثر انگشت بدان معناست که کاربران نیازی به گذرواژه برای دسترسی به دستگاههای خود ندارند. این تکنولوژی با بهبود برنامه‌های مرتبط می‌تواند توسعه پیدا کند و کارایی بیشتری را هم شاهد باشیم.

Kuo همچنین معتقد است استفاده از چنین سنسوری آن هم بدین شکل، منحصرا دراختیار اپل خواهد بود زیرا دستگاه‌هایی که از پلتفرم‌های دیگر استفاده می‌کنند معمولا چندین دکمه در پایین صفحه نمایش دارند و کلید هوم آنها هم شبیه کلید هوم اپل (شکل ظاهری) نیست.

اخیرا هم اخباری مبنی برعرضه یک نسخه ارزا‌نتر از آیفون 5 منتشرشده بود. Kuo معتقداست نسخه جدیدی از گوشی آیفون، با بدنه پلاستیکی و طراحی جدید برای کاهش قیمت عرضه خواهدشد. به نظرشما استفاده از سنسور تشخیص اثرانگشت دریک گوشی موبایل ایده خوبی است؟ شاید اپل با این گونه اقدامات بتواند انتقادات .ارد شده به خود در زمان عرضه آیفون 5 را بهبود بخشد!

Source :phonesreview

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.