رونمایی از بلک‌بری Q10؛ ترکیب خوب کیبرد فیزیکی با یک سیستم‌عامل تازه

ما همیشه گوشی‌های خاص بلک‌بری را با کیبرد سخت‌افزاری مشهور آن می‌شناسیم و حالا که RIM سابق (بلک بری کنونی) تصمیم به عرضه یک گوشی تمام لمسی با نام Z10 گرفته دلیل نمی‌شود که علاقمندان به کیبرد سخت‌افزاری را مأیوس کند. بلک‌بری Q10 کیبرد معروفش را با سیستم‌عامل بلک‌بری 10 به همراه دارد.

1

فارنت: ما همیشه گوشی‌های خاص بلک‌بری را با کیبرد سخت‌افزاری مشهور آن می‌شناسیم و حالا که RIM سابق (بلک بری کنونی) تصمیم به عرضه یک گوشی تمام لمسی با نام Z10 گرفته دلیل نمی‌شود که علاقمندان به کیبرد سخت‌افزاری را مأیوس کند. بلک‌بری Q10 کیبرد معروفش را با سیستم‌عامل بلک‌بری 10 به همراه دارد.

BlackBerry-Q10

BlackBerry Q10 دارای یک صفحه‌نمایش 3.1 اینچی مربعی با وضوح 720 در 720 پیکسل و از نوع AMOLED است که تراکم پیکسلی 330 پیکسل بر اینچ دارد. این گوشی دارای یک فریم استیل در دور گوشی به همراه شیشه از لب تا لب در جلوی گوشی است.

BBQ10

پردازنده Q10 درست مانند Z10 دوهسته‌ای با فرکانس 1.5 گیگاهرتز و از نوع Snapdragon S4 است که با هسته‌های Krait و پردازنده گرافیکی Adreno 225 جوابگوی همه نیازهای کاربرا است. همچنین همان 16 گیگابایت حافظه داخلی با اسلات کارت حافظه و دو گیگابایت رم برای Q10 نیز در نظر گرفته شده است. ظرفیت باتری این مدل مشخص نیست اما به ادعای سازنده یکی از قوی‌ترین باتری‌های اسمارت‌فون در دنیا را دارد.

RIM-BlackBerry-Q10

دوربین این مدل نیز 8 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری فول اچ‌دی بوده و این گوشی خاص قرار است در دو رنگ سفید و مشکی کمتر از سه ماه دیگر به صورت جهانی عرضه شود. سیستم‌عامل بلک‌بری 10 در ابتدا با بیش از 70 هزار اپلیکیشن عرضه خواهد شد که این تعداد بیشترین تعداد در شروع هر سیستم‌عامل جدید محسوب می‌شود.

RIM-BlackBerry

در میان این اپلیکیشن‌ها نام‌های آشنایی مانند اسکایپ، WhatsApp، پرندگان خشمگین، Rdio، SoundHound، آب من کجاست و کیندل آمازون نیز به چشم می‌خورد.

Source: PhoneArena, TheVerge, GSMArena

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. ...farzad می‌گوید

    be nazaram ke fogholadast man chand sale az gooshihaye blackberry estefade mikonam va vaghean aslan nemitoonam gooshie digeie ro jaygozin konam inam be nazaram saramade gooshihashe