به 150 هزار صدای مختلف از حیوانات گوناگون در این کتابخانه آنلاین گوش کنید!

دیگر آن وقت‌ها گذشته که از بین تمام صداهایی حیوانات دنیا به کودکانمان تنها صدای ماو ماو کردن گاو را یاد بدهیم. اکنون به لطف دیجیتالی شدن دانشمندان جهان می‌توانیم به کودکانمان بگوئیم که صدای katydid که نوعی حشره راست بال و شبیه جیرجیرک است شبیه مدوم‌های دایال آپ نوستالژیک کودکی خودمان است.

5

دیگر آن وقت‌ها گذشته که از بین تمام صداهایی حیوانات دنیا به کودکانمان تنها صدای ماو ماو کردن گاو را یاد بدهیم. اکنون به لطف دیجیتالی شدن دانشمندان جهان می‌توانیم به کودکانمان بگوئیم که صدای katydid که نوعی حشره راست بال و شبیه جیرجیرک است شبیه صدای مودم‌های دایال آپ نوستالژیک کودکی خودمان است.

کم یا زیاد، وب‌سایت کتابخانه مرکز پرنده‌شناسی Macaulay Library مجموعه‌ و یا بانک اطلاعاتی از 150 هزار صدای مختلف از حیوانات گوناگون را گرد هم آورده که چیزی قریب به 7500 ساعت صدا از 9 هزار حیوان مختلف را شامل می‌شود که البته همانطور که از یک دپارتمان پرنده‌شناسی انتظار می‌رود بر صدای پرندگان در آن تمرکز بیشتری شده است.

این کتابخانه 50 هزار تصویر ویدئویی را نیز گردآوری کرده و شما حتی می‌توانید صدا و یا ویدئو خود را نیز به این مجموعه اضافه کنید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید. این شاید زیباترین راه هوشمندانه برای یک ساعت وقت‌گذرانی و شاید 7 هزار روز وقت‌گذرانی باشد!

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. مجتبی می‌گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید.
    من چندوقتی میشه که به اینجا میام و مطالب زیباتون رو میخونم کارتون بسیار عالیه امیدوارم موفق و سربلند باشید
    اما من یه سوالی یا یه درخواستی داشتم: من فونت نوشتاری مطالبتون رو خیلی دوست دارم و حتی این خودش منو علاقه مند به خوندن مطالبتون تا انتهاش میکنه

  2. ALIREZA می‌گوید

    بسیارعالی بودممنون

  3. young206 می‌گوید

    خیلی بل حال و جالب بود.

  4. فراهانی می‌گوید

    سپاس گذار برای من بسیار کاربردی بود

  5. دیگو می‌گوید

    بسیار زیبا بود
    ممنون