وقتی مرسدس بنز نیاز یک راننده فرمول یک به خودرو سدان را درک می‌کند

مرسدس بنز به معرفی محصول جدیدی با نام E63 AMG S-Model 4MATIC پرداخت. خودرویی که درنگاه اول، استفاده از اصطلاحات و اعداد مختلف در نام آن ممکن است شما را گیج کند، اما مطمئنا از توان E63 AMG باخبر هستید.

1

مرسدس از موتور قدرتمند 5.5 لیتری AMG Biturbo V8 در زیر کاپوت این خودرو استفاده کرده که توان 557 اسب بخار و گشتاور 590 پوند- فوت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

این مدل سرعت 0تا 100 کیلومتر بر ساعت را در 3.5 ثانیه طی کند و نهایتا به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت برسد که البته به طور الکترونیکی محدود شده است. خودرویی با 7 دنده وسیستم تعویض دنده اتوماتیک که از تکنولوژی AMG برای تعویض سریع‌تر دنده بهره می‌برد.

مرسدس ادعا می‌کند که هیچ خودروی دیگری در این کلاس به طور همزمان توان بالا و مصرف کم سوخت این خودرو را ندارد اما هیچ توضیحی درمورد میزان مصرف سوخت این خودرو اعلام نکرده است.

2014-Mercedes-Benz-E63-AMG-4MATIC-cockpit

نسلهای قدیمی‌تر خودروهای پرقدرت مرسدس توان موتور را تنها به چرخ‌های عقب انتقال می‌دادند، بنابراین خودرو مجبور بود با مسئله کنترل افزایش اصطکاک و چسبندگی به جاده مقابله کند که این باعث می‌شد قسمتی از توان موتور صرف همین مشکل شود.

مرسدس این مشکل را با استفاده از به کارگیری 4MATIC یعنی سیستم پیشران 4چرخ به عنوان استاندارد مورد استفاده در E63 AMG برطرف کرده است. درواقع توان به جای انتقال به دوچرخ عقب، به هرچهار چرخ منتقل می‌شود و توازنی بین اصطکاک با سطح جاده و توان موتور برقرار می‌شود. در قسمت طراحی هم E63 AMG ظاهر دینامیک‌تری دارد که این مساله این خودرو را از بقیه محصولات این خط تولید و حتی E63 قدیم متمایز می‌کند.

مدل جدید 2014 از پنجره مشبک دو لبه در رادیاتور و یک بال مدل A جدید در سرستون جلویی AMG بهره می‌برد. مرسدس از E63 AMG  در خودروی باری کوچک خود نیز استفاده کرده که البته 0تا 100 کیلومتر در ساعت را در 0.1 ثانیه کمتر از نوع یاد شده درقسمت قبل طی می‌کند.

مسئله‌ای که احتمالا به طراحی آن مرتبط است. خودرویی که نه تنها فریاد می‌زند “به من نگاه کنید”  بلکه فریاد می‌زند: به من نگاه کنید، من 557 اسب بخار توان وفضای لازم برای حمل اسباب و لوازم کار شما در پشت را دارم”.

Source: DigitalTrends

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. یاسین می‌گوید

    ببینید چه جوری هرروز پیشرفت می کنن.