پربازدیدترین صفحات فارسی ویکی‌پدیا در سال 2012 چه صفحاتی بودند؟

در لیست ده تایی پربازدیدترین صفحات فارسی نام یک خواننده زن ایرانی و همچنین ایالات متحده به همراه 4 عبارت جنسی به چشم می‌خورد.

1

فارنت: به پایان سال 2012 تنها چند روز دیگر باقی مانده است و این روزها اخبار دنیای دیجیتال هم به همین «ترین‌های» سال 2012 معطوف شده است. امروز در میان اخبار منتشر شده خبر پربازدیدترین صفحات ویکی‌پدیا در سال 2012 دیده می‌شد که برای اولین بار است که چنین گزارشی تهیه و منتشر می‌شود. البته این لیست توسط خود ویکی‌پدیا تهیه نشده اما این وب‌سایت اجازه دسترسی به فایل‌های گزارش (لاگ) خود را آزاد گذاشته تا نهایتا یک مهندس نرم افزار سوئدی این لیست را تهیه و گزارش آن را در اختیار وب‌سایت AllThingsD قرار دهد.

در لیست تهیه شده توسط این مهندس سوئدی برترین و یا همان پربازدیدترین صفحات ویکی‌پدیا به زبان‌های مختلف لیست شده‌اند که زبان فارسی هم در میان آنها دیده می‌شود. در جدول پربازدیدترین صفحات انگلیسی ویکی‌پدیا که پربازدیدترین زبان مرجع در ویکی‌پدیا به حساب می‌آید نام “Facebook”  (فیس‌بوک) در رتبه اول با 32.5 میلیون بازدید در یک سال گذشته به چشم می‌خورد. مقاله یا صفحه “Wiki”  (ویکی) با 29.5 میلیون بازدید در رتبه دوم قرار گرفته و عبارت “Deaths in 2012”  (مرگ در سال 2012) نیز با توجه به خرافه‌های موجود در این زمینه با 25.5 میلیون بازدید در جایگاه سوم قرار بگیرد.

Most-visited-English-pages-on-Wikipedia-2012

در میان ده رتبه اول لیست صفحات انگلیسی گروه موسیقی One Direction و نام فیلم‌های اکشن مانند “The Avengers” و”The Dark Knight Rises” و “The Hunger Games” به چشم می‌خورد. برای دیدن صفحات پربازدید انگلیسی ویکی‌پدیا می‌توانید به این آدرس بروید.

اما در این میان و در لیست پربازدیدترین صفحات فارسی موجود در ویکی ‌پدیا در رتبه اول صفحه فارسی ویکی‌پدیای تهران با 1060655  بازدید در یک سال گذشته به چشم می‌خورد و بعد از پایتخت کشورمان ایران، این نام خود ایران و صفحه فارسی آن در ویکی‌پدیا است که با  753277بازدید در یک سال گذشته در جایگاه دوم قرار گرفته است تا نوروز به عنوان یک آئین ایرانی بتواند جایگاهی مناسب را با 582 517 بازدید در یک سال گذشته به خود اختصاص داده و در جای سوم قرار بگیرد. صفحه فارسی ویکی‌پدیا هم در این لیست با 524607 بازدید در جای چهارم قرار بگیرد.

Most-visited-Persian-pages-on-Wikipedia-2012

در میان ده رتبه اول پربازدیدترین صفحات فارسی ویکی‌پدیا موضوعات جنسی بازهم وجود دارند که با وجود آمارهای قبلی مانند جستجوی کاربران در گوگل و .. به نظر طبیعی به نظر می‌رسد. در لیست ده تایی پربازدیدترین صفحات فارسی نام یک خواننده زن ایرانی و همچنین ایالات متحده به  همراه 4 عبارت جنسی دیگر به چشم می‌خورد. در میان تیم‌های ورزشی نیز نام تیم پرسپولیس در رتبه 31 و نام تیم استقلال در رتبه 33 به چشم می‌خورد. برای دیدن لیست پربازدیدترین صفحات فارسی ویکی‌پدیا می‌توانید به این آدرس بروید  که البته دسترسی به آمار سایر زبان‌ها نیز فراهم شده است.

Source: AllThingsD

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. یوسف می‌گوید

    این ….ها برخی صفحات ویکی رو هم فیلتر کرده اند