هشدار متخصصان امنیتی: کاربران حتما جاوا را در مرورگر خود غیرفعال کنند!

ناتوانی اوراکل برای حل سریع این مشکل امنیتی به این معنی است که کامپیوترهایی که از جاوا در مرورگرهای خود استفاده می‌کنند در معرض تهدید نفوذگرانی که قصد سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی، گذرواژه‌ها و انجام دیگر جرائم رایانه‌ای دارند، قرار دارند.

4

فارنت: شرکت اوراکل  بروز رسانی را برای برطرف کردن مشکل امنیتی که چند روز پیش باعث شد از طرف شرکت امنیتی Homeland  بیانیه‌ای مبنی بر نیاز مبرم برای غیرفعال کردن برنامه جاوا درمرورگرها صادر شود، منتشرکرد.

Virus-Detected

این مشکل امکان دسترسی به اطلاعات سیستم‌های کاربران را از طریق این خلا امنیتی برای نفوذگران فراهم می‌کند. ناتوانی اوراکل برای حل سریع این مشکل امنیتی به این معنی است که کامپیوترهایی که از جاوا در مرورگرهای خود استفاده می‌کنند در معرض تهدید نفوذگرانی که قصد سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی، گذرواژه‌ها و انجام دیگر جرائم رایانه‌ای دارند، قرار دارند.

Adam Gowdiak  محقق یک مرکز امنیتی لهستان که در چند سال گذشته چندین مشکل امنیتی را دراین نرم‌افزار کشف کرده، با تاکید بر اینکه: این به روزرسانی اوراکل همچنان مشکل چندین حفره امنیتی را برطرف نکرده است، می‌گوید:” نمی‌توان به جرات به کاربران گفت مجددا جاوا را در مرورگرشان فعال کنند.”

oracle

متخصصان امنیتی اعلام کرده‌اند که جاوا باید در کلیه مرورگرها غیرفعال شود و تنها برای کاربرانی که نیاز ضروری به این قابلیت دارند در دسترس قرار بگیرد. این متخصصان افزوده‌اند که تقریبا دو سال زمان خواهد برد تا اوراکل همه مشکلات امنیتی شناسایی شده در نسخه‌ای از جاوا که در مرورگرها استفاده می‌شود را برطرف کند.

اوراکل روز گذشته اعلام کرد که به روزرسانی منتشرشده دو حفره امنیتی تشخیص داده شده در جاوا 7 مخصوص مرورگرها را برطرف خواهد کرد و این شرکت به طور پیش فرض تنظیمات امنیتی را بر روی بالاترین درجه قرار داده تا اجرای برنامه‌های مشکوک بدون اجازه کاربر ممکن نباشد.

اوراکل می‌گوید مشکل امنیتی اعلام شده تنها جاوا 7 را که جدیدترین نسخه منتشر شده توسط این شرکت است را تحت تاثیر قرار می‌دهد. براساس گزارش موسسه امنیتی کسپرسکی، سال گذشته جاوا از ادوبی که نرم‌افزاری بود که بیشترین تعداد حمله نفوذگران را نصیب خود کرده بود پیشی گرفت و 50 درصد نفوذهای انجام شده به کامپیوترهای کاربران در سال گذشته از طریق جاوا اتفاق افتاده است.

در ادامه گزارش این موسسه امنیتی امده است که ادوبی ریدر با 28 درصد در مکان دوم قرار دارد و سیستم عامل ویندوز و مرورگر اینترنت اکسپلورر 3 درصد را به خود اختصاص داد‌ه‌اند.

موسسه امنیتی Homeland  می‌گوید نفوذگران از طریق سایت‌هایی که کاربران مشاهده می‌کنند می توانند سیستم‌های این کاربران را آلوده و آنها را درمعرض تهدیدات جدی قرار دهند.حتی بسیاری از سایت‌های معروفی که قبلا بدون مشکلی آنها را مشاهده می‌کردید ممکن است با بروز این مشکل امنیتی آلوده شده باشند.

مایکروسافت هم روز گذشته اعلام کرد به روزرسانی را برای برطرف کردن یک مشکل امنیتی تشخیص داده شده در نسخه های 6 ، 7 و 8 که به نفوذگران امکان کنترل از راه دور سیستم‌ها را می‌دهد منتشرخواهد کرد. مایکروسافت پیش از این نیز بروزرسانی برای برطرف کردن مشکل امنیتی این‌چنینی منتشر کرده بود.

آموزش/ چگونه جاوا را در مرورگر خود غیرفعال کنید؟

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. رونالدو می‌گوید

    فقط از فایرفاکس استفاده کنید
    بهترینه
    فایرفاکس21 عالیه
    ضمنا فایر فاکس خودش جاوا رو غیر فعال کرده
    البته من جاوا رو تو کامپیوتر نصب نکردم که بخوام غیرفعال کنم

  2. ممدآقا می‌گوید

    از کروم استفاده کنید که برای اجرای جاوا از شما اجازه میگیرد!

    1. رونالدو می‌گوید

      کلا موزیلا بهتره
      هم از نظر
      امنیت
      و
      هم از نظر سرعت

  3. امیر می‌گوید

    همین الان آپدیت جاوا اومد روی سیستمم، فکر کنم برطرف شد مشکل.