تنها شش هفته طول می‌کشد تا به طراحی جدید «ویندوز 8» عادت کنید

جولیا لارسن گرین مسئول تیم توسعه محصولات ویندوز مایکروسافت در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که بیش از 90 درصد کاربران ویندوز 8 در همان وحله اول صفحه استارت را پیدا می‌کنند و تنها شش هفته طول می‌کشد که به ویندوز 8 عادت کنید.

0

فارنت: بعد از اینکه سینکوفسکی مایکروسافت را ترک کرد، جولیا لارسن گرین مسئول تیم توسعه محصولات ویندوز مایکروسافت شد. وی در مصاحبه‌ای که با MIT Technology Review انجام داده به برخی تغییرات و دلایل ایجاد آنها در جدیدترین نسخه سیستم‌عامل مایکروسافت اشاره کرده است.

اگرچه برخی از ما معتقدیم که تغییراتی که در صفحه آغازین ویندوز ایجاد‌شده ممکن است برای بعضی کسل‌کننده باشد اما لارسون معتقد است ارزش واقعی مترو وقتی مشخص می‌شود که تصور کنید همه‌چیزهایی که برای شما اهمیت دارند درکنار هم باشند و امکان دسترسی سریع به آنها در یک نگاه سریع امکان‌پذیر باشد.

 اگر ماهم با این قابلیت موافق باشیم عده زیادی هستند که به مترو معترض هستند که اکثرا هم اعتراض‌های منطقی‌ دارند. یکی از این مخالفت‌ها می‌تواند عدم وجود انسجام میان منوی استارت ویندوز 8 با دسکتاپ ویندوز باشد.لارسن تقاوت‌های موجود بین این دو را می‌پذیرد اما معتقد است صفحه استارت مترو راحتی کار با ویندوز را بهبود می‌بخشد.

وی با تاکید بر اینکه این یک انتخاب قاطعانه برای استفاده از دو محیط درکنار هم است. ما نمی‌خواستیم کاربران برای انتخاب بین این دو در تنگنا باشند، می‌گوید: بعضی کاربران در نگاه اول مترو را نامطلوب می‌بینند ولی به تدریج به آن عادت می‌کنند.

وقتی که از وی درباره تمرکز ویژه ویندوز 8 برروی قابلیت‌های لمسی سوال شد، وی تصریح کرد: آینده متعلق به قابلیت‌های لمسی است. لمس کردن ، طبیعی‌ترین و مستقیم‌ترین راه برای ارتباط با رایانه‌هاست.

وی با اعلام اینکه رویایی از آینده در سر دارد که در آن همه دستگاه‌ها (شامل رایانه‌ها) قابلیت لمسی دارند، می‌افزاید: خودم را موظف می‌دانم که به کابوس بالقوه‌ای که به واسطه رایانه‌های شخصی ایجاد خواهد شد اشاره کنم اما منکر جذابیت این دستگاه‌ها نیستم (جذابیتی که آینده هر دستگاه دارد).

اما آیا ایده تکیه صرف بر قابلیت‌های لمسی! انتظار زیادی از آینده است؟ وی این موضوع را تصدیق می‌کند که انگشت دست هیچ‌گاه به دقت موشواره نمی‌رسد و صفحه کلید مجازی برروی صفحه هم هیچ‌گاه به خوبی نوع سخت‌افزاری آن نخواهد بود اما درعوض مردم به کارکردن با انگشتانشان عادت می‌کنند.

مایکروسافت تحت برنامه‌ای با نام“Living With Windows”  برای مدت چندین ماه به مشاهده و بررسی گروهی که از ویندوز 8 استفاده می‌کردند پرداخت. لارسن در خصوص عکس‌العمل این افراد با اعلام اینکه: تا اینجای کار عکس‌العمل‌ها، بسیار دلگرم‌کننده بوده‌اند، می‌افزاید:

بنابر اطلاعات ما بیشتر از 90 درصد کاربران ویندوز 8 از  charm استفاده می‌کنند و درهمان وحله اول صفحه آغازین را پیدا می‌کنند. اگر شما از رایانه‌‌های رومیزی هم استفاده می‌کنید، به مرور زمان و در حدود 6 هفته شاهد ایجاد تغییراتی خواهید بود که این تغییرات جایگزین مواردی می‌شود که قبلا به آن عادت داشته‌اید.

Source: TechSpot

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.