کدامیک از این 5 تبلت برتر اندرویدی مطرح بازار را انتخاب کنیم؟

اگر این روزها جای خالی یک تبلت را در کنار خود احساس می‌کنید و به دنبال خرید یک تبلت خوب اندرویدی هستید گزینه‌های زیادی در بازار هستند که می­توانید از بین آنها انتخاب کنید. در این مطلب قصد داریم پنج تبلت برتر اندرویدی بازار را به شما معرفی کنیم.

6

در این مطلب راهنمای خرید تبلت به همراه قیمت قصد داریم پنج تبلت برتر اندرویدی بازار را به شما معرفی کنیم. دقت کنید که قیمت‌های درج شده به زمان انتشار مطلب یعنی 14 آذر 1391 تعلق دارد و مطمئنا بهتر است قیمت‌های موجود را با توجه به گذشت زمان به‌روزرسانی کنید.

1- گوگل نکسوس 10 / Google Nexus 10

 Nexus 10 هرگز به اندازه عضو کوچکتر خانواده­اش مورد توجه رسانه­ها واقع نشد، اما این مسئله باعث نمی­شود آن­­را تبلتی ضعیف بدانیم. این تبلت با بهترین‌های گوگل چه در قسمت سرویس ابری چه قابلیت‌های صوتی تصویری عرضه می­شود.

این قابلیت‌ها شامل Google Now، پشتیبانی از قابلیت ذخیره موسیقی، فیلم، و کتاب‌های الکترونیکی خریداری شده از Google Play یعنی بازارچه  گوگل در فضای مجازی ارائه شده می‌باشد. این دستگاه ساخت شرکت سامسونگ است و از صفحه نمایش 10 اینچی با رزولوشن 2500 در 1600 پیکسل بهره می­‌برد.

603 گرم وزن دارد و از پردازنده 2 هسته‌ای ARM Cortex A15 در کنار پردازنده گرافیگی 4 هسته­ای Mali T604 بهره می­برد. این تبلت در دو نسخه 16 و 32 گیگابایتی عرضه شده و دارای دوربین 5 مگاپیکسلی در پشت و دوربین  1.9مگاپیکسلی در جلو است و با استفاده معمولی تا 11 ساعت باتری دارد. مدل 16 گیگابایت وای­فای این تبلت در بازارهای جهانی به قیمت 399 دلار و مدل 32 گیگابایتی وای­فای به قیمت 499 دلار عرضه می‌شود و البته همچنان در برابر قیمت این محصول در بازراهای داخل ایران عبارت «به‌زودی» به چشم می‌خورد.

2- سامسونگ گلکسی نوت 10.1 / Samsung Galaxy Note 10.1

گلکسی نوت 10.1 اینچی سامسونگ گل سر­سبد تبلت­های سامسونگ است و واقعا ساخته­شده تا شما را تحت تاثیر قرار دهد. این تبلت به همراه قلم مخصوص سامسونگ یعنی S-Pen عرضه می­شود و با برخورداری از برنامه‌ها و ابزارهای نصب شده بر روی این تبلت می­توانید استفاده راحتی از تبلت داشته باشید و یادداشت‌برداری کنید هیچ فرقی هم ندارد که شما فردی خلاق باشید و مایل به خلق آثار هنری باشید یا فقط از یادداشت‌برداری بر­روی تبلت لذت ببرید.

گلکسی نوت 10 با سیستم عامل آندروید 4.0 (بستنی حصیری) ارائه می‌شود (و قابلیت ارتقا به نسخه 4.1 لوبیا ژله‌ای را هم دارد) و از رابط کاربری تاچ ویز استفاده می­کند. این تبلت از یک درگاه کارت حافظه برای افزایش فضای ذخیره­سازی در کنار صفحه نمایش 10 اینچی با رزولوشن 1280 در 800 پیکسلی، پردازنده 4هسته‌ای 1.4 گیگاهرتزی Exynos  بهره می‌برد. از قابلیت­های دیگر این تبلت دوربین 5 مگاپیکسلی در پشت و دوربین 1.9 مگاپیکسلی در قاب جلوئیست و با استفاده عادی 9 الی 10 ساعت باتری دارد. محدوده قیمت این تبلت‌ها اکنون در بازار ایران به این ترتیب است: مدل 16 گیگابایتی 1889000 تومان، مدل 32 گیگابایتی 2099000 تومان و مدل 64 گیگابایتی هم 2350000 تومان.

3- گوگل نکسوس 7 / Google Nexus 7

این تبلت، اولین تبلت با علامت تجاری نکسوس اندروید بود که توسط شرکت ایسوس ساخته­شد. این تبلت با اندروید 4.2 عرضه شد و برای استفاده از گوگل پلی بهینه شده بود. همگام‌سازی کتاب‌ها، ­موسیقی، ­فیلم­ها و سایر موارد دانلود شده از گوگل پلی در فضای مجازی ابری به صورت اتوماتیک از قابلیت­های این تبلت است و همچنین Google Now  ­و مرورگر کروم از پیش بر روی این تبلت نصب شده­اند.

از لحاظ سخت­افزاری دو نسخه 16گیگابایتی و 32 گیگابایتی موجود هستند. صفحه نمایش 7­اینچی با رزولوشن 1280 در 800 پیکسلی و دوربین 1.2 مگاپیکسلی در جلو و پردازنده 4 هسته‌ای انویدیا تگرا 3 از خصوصیات این تبلت است. این تبلت از وای­فای، بلوتوث و NFC پشتیبانی می­کند و با استفاده معمولی 10 ساعت باتری نگه می­دارد. در بازارهای جهانی مدل وای­فای 16 گیگابایتی 199 دلار و مدل وای­فای 32 گیگابایتی 249 دلار و مدل 32 گیگابایتی وای­فای سیم کارت­خور 299 دلار قیمت دارد. در بازار ایران هم ظاهرا فعلا تنها مدل 16 گیگابایتی در بازار به سهولت و با قیمت 1085000 تومان یافت می‌شود و البته ظاهرا از مدل سیم کارت خور 3G هم فعلا خبری نیست.

4- ایسوس ترانسفورمر پد اینفینیتی / Asus Transformer Pad Infinity TF700

اگر شما ایسوس ترانسفورمر پرایم را می­پسندید، ترانسفورمر پد اینفینیتی بهترین انتخاب برای شماست. این تبلت دقیقا یک به‌روز­رسانی برای پرایم است و تقریبا در همه زمینه­ها بهینه شده است. این تبلت از یک صفحه کلید QWERTY قابل اتصال و داک موبایل یعنی همان چیزی که باعث محبوبیت پرایم شد بهره می­برد. دو نسخه 32 گیگابایتی و 64 گیگابایتی از آن وجود دارد. صفحه نمایش 10.1 اینچی با رزولوشن1920 در 1200 پیکسل و پردازنده 4 هسته‌ای انویدیا تگرا 3 در مدل‌­های وای­فای (در نسخه 3G پردازنده دوهسته­ای Qualcomm Snapdragon) از دیگر خصوصیات آن هستند.

این تبلت دارای اندروید 4.0 نسخه بستنی حصیری است و از دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت و 2مگاپیکسلی در عقب بهره می­برد. درگاه کارت حافظه (بر روی داک موبایل) و توانایی 10 ساعت کار باتری در شرایط عادی و 14 ساعت کار درحالی‌که به داک متصل است از دیگر خصوصیات این تبلت است. همه تکنولوژی­های بی­سیمی که شما به دنبال آن هستید پشتیبانی می­شوند که شامل وای­فای و بلوتوث هم می­شود. در بازارهای جهانی نسخه 32 گیگابایتی 499 دلار و نسخه 64 گیگابایتی 599 دلار قیمت دارد و در بازار ایران هم ظاهرا فعلا یافت نمی‌شود.

5- سامسونگ گلکسی تب 2 هفت اینچی/ Samsung Galaxy Tab 2

این تبلت 7 اینچی تبلت اندرویدی اورجینال سامسونگ است و با یک مدل جدیدتر، بهتر که از اندروید 4 نسخه بستنی حصیری پشتیبانی می­کند ( و می تواند به نسخه لوبیا ژله‌ای استوک یا رام اندرویدی دیگری که شما انتخاب می­کنید ارتقا پیدا کند) و مجهز به رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ است و به قابلیت‌های جدیدی مجهز است به­روز­رسانی شده­است.

صفحه­‌نمایش 7 اینچی با رزولوشن 1024 در 600 پیکسل شاید کوچک باشد ولی تبلت را کاملا قابل­ تحمل کرده است. این تبلت از دوربین 3مگاپیکسلی در پشت، پردازنده دو­هسته­ای TI OMAP بهره­ می­برد و با 8 و 16 گیگابایت حافظه داخلی ارائه می­شود. این دستگاه دارای درگاه کارت حافظه با پشتیبانی تا 32 گیگابایت است. این تبلت برای مدتی عرضه شد و اکنون در ایران در مدل 16 گیگابایتی با قیمت 1258000 تومان به فروش می‌­رسد. درست است که این تبلت به اندازه تبلت‌های دیگر مجهز نیست اما با این قیمت، تبلت خوبی است.

بهتر است در اینجا اشاره­ای هم به تبلت اچ.پی تاچ‌پد /HP Touchpad داشته­باشیم که هنوز هم امکان دسترسی به آن در بعضی نقاط وجود دارد و افراد زیادی به­خاطر انعطاف­پذیری بالای آن از این تبلت نام می­برند که می­توانید سیستم عامل WebOS را بر روی آن بوت کنید و سپس دستگاه را روت کنید و نسخه دلخواه اندروید را روی آن به طور همزمان نصب کنید این تبلت را به دستگاهی تطبیق­پذیر تبدیل می­کند.

خب این 5 محصول مطرح بازار تبلت‌های اندرویدی بود که به آنها اشاره‌ای داشتیم. همانطور که در ابتدای مطلب هم گفتیم باید در­نظر داشته باشید که ما قیمت­ها را به تاریخ انتشار مطلب و به صورت محدوده قیمت در نظر گرفتیم و البته مطمئنا در بیشتر تبلت‌های قیمت‌های متفاوتی برای برخی امکانات و تجهیزات اضافی مانند مدل‌های سیم کارت خور وجود دارد و ما بیشتر قیمت‌ها را برای مدل‌های وای­فای اعلام کردیم  و نسخه‌های دیگر مانند مدل‌های 3G (سیم­کارت‌خور) هم در بازار یافت می­شوند که قیمت­های متفاوتی دارند.

شما هم اگر نظر و یا تجربه‌ای در این خصوص دارید حتما پای همین مطلب با ما و سایر دوستانتان در میان بگذارید تا این راهنمای خرید مفیدتر واقع شود.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. Mahdi می‌گوید

    تبلت ایسوس بهتره قیمت مناسب کیفت عالی داره و من ازش راضی هستم

  2. hamid می‌گوید

    سلام!
    خوب بود!ولی آخه چرا باید ما قیمت یک میلیون بدیم واسه نکسوس 7؟؟؟؟
    مگه دلار چنده که بازاریا اینقد حسابش میکنن!
    واقعا که…!!!!!!!!!!!!!

  3. علی می‌گوید

    خنده دار بود. تبلت نکسوز 10 واقعا افتضاح طراحی شده. تبلت فقط xperia tablet s.
    بینظیره. کاش سونی هم چندتا سایتو واسه تبلیغات میخرید

  4. حسن کریمی می‌گوید

    سلام
    ممنون از نظرتون دوست عزیز ولی این مطلب بر اساس رای گیری از کاربرا هست برای مشخص کردن تبلت های برتر آندرویدی،نه مقایسه آنها. انشاالله به طور تخصصی تر هم بررسی خواهیم کرد تا نظر شما هم لحاظ بشه.

  5. usef می‌گوید

    سلام

    این مطلب فقط شامل مشخصات تبلت ها بود. این ها رو از سایت های داخلی و خارجی معرفی محصولات هم می توانستیم پیدا کنیم. اگر کمی مطلب را با نقد بیشتر می نوشتید و از بنچ مارکهای مدل ها برای انتخاب بهتر و دقیق تر کاربران ارائه می کردید بهتر می بود.
    کمی متفاوت تر از دیگر سایت ها بنویسید. خلا خلاقیت به شدت در مطالبتان احساس می شود.

    با تشکر

    1. محمدرضا می‌گوید

      افراد کمی تو بازار پیدا می شن که انقدر تخصصی به مساله نگاه کنن. من خودم تو بازار روزانه شاهد افرادی هستم که فقط دنبال برند یا مدل خاصی هستند و یک بررسی کوتاه مثل همین خیلی به کارشون میاد. البته این به این معنا نیست که نباید تخصصی به مساله نگاه کرد و ما منتظر یه بررسی تخصصی تر در همه موارد از فارنت هستیم. ممنون فارنت جان