مخفی‌ترین قابلیت جیمیل که احتمالا از آن خبر ندارید!

مطمئنا برای شما هم پیش آمده که خواسته باشید تنها به قسمتی از یک ایمیل طولانی پاسخ بدهید. مثلا به قسمت کوتاهی از یک ایمیل که برای شما ابهام دارد. در اینگونه موارد معمولا کاری که می‌کنیم این است که..

5

 در این تردیدی نیست که پست الکترونیکی شرکت گوگل یا همان که همگی آن را با نام جیمیل می‌شناسیم برترین سرویس ایمیل در جهان است که هنوز هیچکدام از دیگر غول‌های دنیای آی تی نتوانسته‌اند برای آن حریفی درست و حسابی دست وپا کنند.

در این میان جیمیل از امکاناتی برخوردار است که روز به روز بر برتری آن بر دیگر سرویس‌های موجود اضافه می‌کند این امکانات تا آنجا پیش رفته که شاید گوگل علاقه‌‌ای به سر و صدا کردن و در اصطلاح رسانه‌ای کردن آنها ندارد. حتی شاید امکاناتی وجود دارند که مدت‌هاست وجود دارند اما کمتر کسی از وجود آنها با وجود کارآیی بالا خبردار است که رسانه‌ها را به این فکر می‌اندازد که آیا نباید گوگل در مورد این امکانات خبر رسانی می‌کرد! امروز می‌خواهیم به یکی از این امکانات یعنی بهترین امکان مخفی , قابلیت جیمیل اشاره‌ای کنیم.

مطمئنا برای شما هم پیش آمده که خواسته باشید تنها به قسمتی از یک ایمیل طولانی پاسخ بدهید. مثلا به قسمت کوتاهی از یک ایمیل که برای شما ابهام دارد. در اینگونه موارد معمولا کاری که می‌کنیم این است که پاسخ خود را می‌نویسیم و تنها دکمه ریپلای را می‌زنیم تا گیرنده دوباره مجبور به دریافت متن طولانی باشد. حالا چاره کار چیست و گوگل در جیمیل چه امکانی در این خصوص برای ما تدارک دیده است:
خب در این گونه موارد کافیست تنها ابتدا همان قسمت از متن ایمیل دریافتی را که قصد پاسخ به آن داریم علامتگذاری (هایلایت) کنیم.

در گام دوم دکمه ریپلای را می‌زنیم. خب خواهید دید که تنها قسمتی را که مشخص کردید به صورت نقل قول و برجسته و جدا از کل متن در ایمیل ارسالی شما ظاهر می‌شود.

این قابلیت حتی اگر در سایر سرویس‌های ایمیل هم وجود داشته باشد فکر نکنم افراد زیادی از آن خبردار باشند. حالا که از وجود آن در جیمیل خبردار شدید کافیست در پاسخ ایمیل دوستانتان از آن استفاده کنید تا بقیه هم از وجود آن آگاه شوند.

Source: Gizmodo

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. maryam می‌گوید

    با سلام،خسته نباشید
    سایتتون عالییییییییییییییییه…
    بازم ممنون.

  2. مهران می‌گوید

    مطلب جالبی بود که عنوان کردید بسیار کاربرد دارد البته برای من اما شاید موارد دیگری نیز باشد که باز گو کردن آن خالی از لطف نباشد مثلا چگونه میشود ایمیل های ارسالی یا دریافتی را دسته بندی کرد و یا سرچ کرد و یا اینکه فقط ایمیل های یک شخص خاص را دید و اینکه ایمیل های فرد خاصی اصلا پاک نشود یا ایمیل های فرد خاصی همیشه پاک شود و یا ایمیلهای تبلیغاتی همیشه اسپام شود یا اینکه ایمیل های افراد خاصی بر روی ایمیل دیگری که تعریف کردیم اتوماتیک فوروارد شود یا اینکه …… این موضوعات خیلی برای افرادی که به تازگی ایمیل باز می کنند و یا اینکه مدتها ایمیل دارن ولی از آن خبر ندارن و امکانات آ» بی خبر هستند در مورد این موضوعات اگر توضیحاتی دارید درج کنید خیلی خوشحال خواهیم شد با تشکر

  3. محمد حسین می‌گوید

    من اصلا هیچی رو نمی تونم دانلود کنم چرا این جوری شده
    بی زحمت برام بفرستید مرسی

    1. محسن صحافی می‌گوید

      چی رو بفرستیم بی‌زحمت؟

  4. kazem می‌گوید

    خیلی سایتتون عالیه خسته نباشید.باتشکر