توافق ده ساله اپل و اچ.تی.سی برای استفاده آزادانه از پتنت‌های هر دو طرف

هنوز هیچ گزارش خاصی از شرایط قرارداد توافق میان دو شرکت که شامل توافق بر استفاده از تمامی پتنت‌های گذشته و آینده طرفین در ده سال آینده است اعلام نشده اما مدیران هر دو شرکت رضایت و خوشحالی خود را نسبت به ایجاد این توافق اعلام کرده‌اند.

0

فارنت: امروز شرکت اچ.تی.سی با اپل قراردادی ده ساله را منعقد کرد که پایانی بر تمامی دعواهای قضایی این دو شرکت است که از مارس سال 2010 آغاز شد و تا به حال نیز ادامه داشته است. این قرارداد شامل توافق بر استفاده از تمامی پتنت‌های گذشته و آینده طرفین در ده سال آینده است. البته هنوز هیچ گزارش خاصی از شرایط قرارداد توافق میان دو شرکت اعلام نشده اما مدیران هر دو شرکت رضایت و خوشحالی خود را نسبت به ایجاد این توافق اعلام کرده‌اند.

همانطور که گفتیم سابقه دعواهای حقوقی میان اچ.تی.سی و اپل به ماه مارس سال 2010 بر می‌گردد. در این تاریخ اپل شکایتی را از شرکت اچ.تی.سی مبنی بر نقض 10 پتنت مختلف توسط این شرکت آغاز کرد که البته فقط بررسی نقض دو پتنت از این ده پتنت مورد قبول دادگاه بودند.

دو ماه بعد نوبت اچ.تی.سی بود تا اپل را متهم به نقض پنج پتنت از مجموعه پتنت‌های متعلق به خود کرده و خواستار لغو فروش آیفون، آی‌پاد و آی‌پد شود. اچ.تی.سی در ماه آگوست سال 2011 همچنین ادعا کرد که اپل دو پتنت این شرکت در مورد قابلیت اتصال وای‌فای را بدون اجازه در مک‌بوک مورد استفاده قرار داده و حق این شرکت را نقض کرده است.

در دسامبر 2011 اپل در دعوای حقوقی بر سر یک پتنت از اچ.تی.سی پیروز شد که به قابلیت Data Tapping ارتباط داشت و مربوط به زمانی بود که یک پیام، ایمیل یا یک تماس تلفنی برقرار می‌شود و نوار کوچکی در صفحه ظاهر شده و پس از آن کاربر قادر به پاسخ دادن این پیام بود. این قابلیت ابتدا در محصولات اپل وجود داشت اما پس از حکم دادگاه، اچ.تی.سی این قابلیت را از گوشی‌هایش حذف کرد.

در ادامه این روند به تازگی اپل در دادگاهی دگیگر که البته در ان به عنوان خوانده حاضر شده بود باز هم بر اچ.تی.سی پیروز شد و قاضی دادگاه اپل را از اتهام نقض پنج پتنت شرکت اچ.تی.سی مبرا دانسته و از این شرکت رفع اتهام کرد. می‌توان گفت تمامی این دادگاه‌ها فقط باعث شد که اچ.تی.سی به خاطر پتنت Data Tapping چند ماه عرضه One X و Evo 4g LTE را به تاخیر بیندازد و بعد از چند ماه دوباره به آمریکا عرضه کند.

باید منتظر ماند و دید که شرایط و تعهدات شرکت ها در این قرارداد چه بوده است اما به نظر می‌رسد با افزایش سقوط هر روزه اچ.تی.سی در بازار تلفن همراه شاید این توافق و استفاده ازادانه از پتنت‌های شرکت اپل بتواند به این شرکت حداقل برای رقابت در بازار اندرویدی‌ها کمک کند امتیازی که حداقل سامسونگ خواب آن را هم نمی‌تواند ببیند!

Source: Cnet

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.