اپل 21 میلیون دلار به راه‌آهن سوئیس خسارت پرداخت کرده است

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به نقل از یک روزنامه سوئیسی اعلام کرده که اپل به خاطر این استفاده بدون اجازه، مجبور به پرداخت 21 میلیون دلار و خرید مجوز استفاده از طرح این ساعت نمادین شده است.

2

فارنت: چندی پیش خبر دادیم که راه‌آهن سوئیس شرکت اپل را متهم کرده است که بدون اجازه از طرح ساعت ایستگاه‌های راه‌آهن این کشور در طرح ساعت سیستم عامل iOS6 تبلت‌ آی‌پد کپی‌برداری کرده است. پس از این موضوع شرکت اپل در واکنش به این موضوع حاضر به پرداخت خسارت بخاطر کپی‌کاری ازطرح ساعت راه‌آهن سوئیس شد.

حالا خبرگزاری فرانسه در گزارشی به نقل از یک روزنامه سوئیسی اعلام کرده که اپل به خاطر این استفاده بدون اجازه، مجبور به پرداخت 21 میلیون دلار و خرید مجوز استفاده از طرح این ساعت نمادین شده است.

راه‌آهن سوئیس تاکید دارد که این طرح ساعت نمادین از سال 1944 و توسط هانس هیلفایکر طراحی شده و از آن زمان در تمامی ایستگاه‌های راه‌آهن سوئیس مورد استفاده قرار گرفته است.  این طرح هیلفایکر از سوی موزه هنرهای مدرن نیویورک و موزه طراحی لندن مورد تقدیر قرار گرفته و به عنوان یکی از نمادهای سوئیس شناخته می‌شود و البته پیش از این از سوی شرکت ساعت‌ساز سوئیسی مونداین مورد استفاده قرار گرفته بود.

راه‌آهن سوئیس که ماه گذشته از پذیرفتن پرداخت غرامت از سوی اپل خبر داده بود از اعلام مبلغ این توافق خودداری کرده بود اما حالا و با فاش شدن مبلیغ این توافق ظاهرا باید بگوئیم که اپل برای کپی‌کردن طرح ساعت ظاهرا بهای پائینی را نپپرداخته چرا که به هر حال از سرزمینی که به ساعت‌هایش مشهور است کپی کرده است! راستی از دادگاه‌های سامسونگ و اپل چه خبر!؟

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. علی می‌گوید

    به نظرم بعضیا می خوان سوء استفاده کنن!
    21 ملیون دلار بابت یک کپی برداری؟
    مگه چه خبره؟اگه خیلی مشهوره که همه میشناسن این که کپی برداری نیست
    عجب آدم هایی پیدا میشن

  2. mohammad می‌گوید

    دست بالای دست بسیار است .
    نه ؟؟؟