شما این تصاویر ماهواره‌ای قبل وبعد از طوفان سندی آمریکا را باور نخواهید کرد

سازمان نقشه‌برداری ایالات متحده تصاویری هوایی را از مناطق بحران‌زده این کشور پس از این طوفان تهیه کرده و در کنار تصاویر ماهواره‌ای این مناطق پیش از بروز این طوفان هولناک قرار داده است.

14

فارنت: طوفان سندی هشتم آبان ماه پس از یک هفته از پیدایش خود در دریای کارائیب با سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت به سواحل ایالات متحده در نیویورک و نیوجرسی رسید تا با خسارت تخمینی 50 میلیارد دلاری پس از توفان کاترینا بدترین و بیشترین آمار تلفات را در تاریخ آمریکا به‌جای بگذارد.

بنابر گزارش‌ها این طوفان تاکنون زندگی 50 میلیون نفر را مختل کرده و یک میلیون نفر را مجبور به تخلیه خانه‌های خود کرده است.

سازمان نقشه‌برداری ایالات متحده تصاویری هوایی را از مناطق بحران‌زده این کشور پس از این طوفان تهیه کرده و در کنار تصاویر ماهواره‌ای این مناطق پیش از بروز این طوفان هولناک قرار داده است.

این تصاویر هوایی مناطقی در نیوجری مانند کیپورت، سی‌برایت، منتولوکینگ، ساحل نورماندی و سی‌ساید هیت را به تصویر می‌کشند

همانطور که گفتیم تصاویر قبل از این طوفان از سرویس نقشه گوگل ارث برداشته شده و تصاویر بعد از این طوفان نیز به وسیله هواپیماهای سازمان نقشه‌برداری از ارتفاع 1.5 کیلومتری از سطح زمین گرفته شده است. این هواپیماها به دوربین‌های مخصوص کنترل از راه دور مجهز بوده‌اند که هزاران تصاویر با کیفیت و وضوح 17 سانتیمتر در هر پیکسل را به ثبت رسانده‌اند.

پیش از این تصاویر قبل و بعد از سونامی مهیب ژاپن نیز منتشر شده بود که به خوبی عظمت خشم طبیعت در سرزمین آفتاب تابان را نشان داده بود.

Source: AllThingsD

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

14 نظر برای این مطلب
  1. masoud می‌گوید

    بابا حالا عسل یه حرفی از سر نادونی زد شما برا خودتون نذارید…….

  2. خودم می‌گوید

    خدا بدکسی رو نمی خواد مهمتر ازهمه همه مردم جهان برادروخواهرهمدیگه اند .گناه همه جا هست ایرانوآمریکانداره.

  3. فرشاد می‌گوید

    عذلب الهی ؟!؟؟؟؟!!!!!
    چی میگی بابا با منطق حرف بزنید لطفا :|

  4. جمال می‌گوید

    سلام
    قرار نیست ما بچه های ایران کاسه کوزه ها رو سر هم بشکنیم دوستای خوب من اینطوریها هم که می گید نیست از اول تا آخر زلزله بوده طوفان بوده من نه حزب اینورم نه حزب اونورم و به سیاستهای غلط جامعه خودمون هم یقین دارم ولی زلزله و طوفان و گرد باد همه می دونیم که از عذابهای الهیه حالا چه در ایران باشه یا در آمریکا
    فرقی نمی کنه همه ی بندگان خدا هستن و اگر دیدید که مردن یک نفر از بنده های خدا که به نا حق کشته می شه ناراحتتون نمیکنه بدونید که خوی انسانیت در شما داره از بین می ره ولی لازمه بگم این فرق می کنه با کشتن کسی که یه قاتله و یا جانی آدمکشه یا هر کسی از این قبیل…
    در کل تمام اینها نشانه هایی از قدرت خداست و این نشانه رو هم هر جایی که اراده کنه به اثبات می رسونه و این که بگیم مردم آذربایجان کناه کردن یا مردم عزیز بم یا هر جایی از وطن عزیزمون در عذاب باشن بگیم دچار غفلت شدن پس عذاب نازل می شه. شاید دوستای خوب من خداوند ما رو از بقیه بنده هاش بیشتر دوست داره و اونها رو فدای ما میکنه تا نشون بده کارهایی که انجام می دیم درست نیست و ممکنه همین بلاها بعدها برای ما اتفاق بیفته برای عبرت گرفتن دیگران واین فرصت رو خدا به ما می ده تا ببینه بندهایی مثل من اصلاح می شن یا نه.
    در ضمن من به عنوان یه برادر کوچیک از شما دوستای عزیز خواهش می کنم در صدد خراب کردن دیگران و توهین و کوچیک کردن بر نیاییم.چه فرقی میکنه هر کسی می تونه نظر شخصیه خودش رو بده غیر از اینه.
    در ضمن کشور ما واقعا” چیزی کمتر از کشورهای بزرگ دنیا نداره فقط چیزی که کم داره کار بلد بودن و مدیریت صحیحه یعنی به نظر من هیچ یک از نیروها درست در جاشون قرار نگرفتن سو تفاهم نشه ولی به عنوان مثال کسی لیسانس کشاورزیه رفته شده سر پرسته صنایع فلزات یا پلاسیتیک یا لیسانس کامپیوتر شده بازرس موتوری شهرداری یا کسی که سواد آنچنانی نداره در قسمت حسابداری شرکتی استخدام شده مشکل ما اینه.

  5. ارش می‌گوید

    کدوم فسق فجور
    پس تو اذربایجان فساد خیلی زیاد بوده که زلزله اومده یا تو بم ظلم بی تقوایی بیداد میکرده که زلزله اومده

    1. محمد می‌گوید

      من اهل تبریزم
      روزهایی بخاطر زلزله مردم تو چادر میخوابیدن وسط ماه رمضان بود ولی خیلیها بساط صبحانه وناهارشون برپا بود اونم در ملا عام

      1. يك نفر می‌گوید

        آقای تبریزی
        اگه شما تبریزبودی
        من اهل اهوازم و برای کمکبه اهر رفتهبودم
        مهندس
        دهان روزه از صبح تا شب مرده جمع میکردیم
        و خونه میساختیم و…..هزارتا کار دیگه
        حالا شما اونجا بودی با این شرایط فک کنم باید میخوردی
        یه کمهم فکرکنید حرف بزنید
        شرایط فرق میکرد

  6. Hamid می‌گوید

    حوادث طبیعی علت مشخص داره
    پس زلزله اذربایجان چی بود؟بم؟خراسان؟اینا همه عذاب بود! خب پس چرا این عذاب نیازمند ها رو بدبخت تر کرد؟
    اونی که توی برج زندگی میکنه غمش هم نیست چون بهش اسیبی نمیرسه

  7. عسل می‌گوید

    این هم عذاب الهی.. تازه اولشه. آی اونایی که میگین خدایی نیست. اینم عذاب خدا. فسق و فجور. ظلم. بی تقوایی. بی تفاوتی به امور حکومت. بی تفاوتی به ظلم حکومت. این عواقب و نتایج و داره

    1. اعتدال می‌گوید

      خواب دیدی خوش باشه عسل خانم یا ببخشید خانم قاضی القضات

    2. هرمز می‌گوید

      عسل خانوم ….. من چند مثال میزنم
      زلزله بم چندین هزار نفر کشته داشت بخاطر سست بودن و فرسوده بودن خونه های مردم فقیر که میشد با رسیدگی به این افراد و ساختن خونه برای افراد ضعیف مانع از این عذاب شد که متاسفانه ……. مانع از این شد و نتیجش هم شد خرابی هایی که هنوزه تو شهر بم پابرجاس.
      طوفان کاترینا با اون همه خرابی و خسارت نتونست آمریکا رو از پا بندازه و دوباره خرابیها رو بطور کامل ساختن به غیر از اون قسمتهای خطرناک که از اول هم بهشون هشدار داده بودن که نسازن
      این طوفان آخر هم با اون عضمتش 70 نفر رو کشت و ار همین الان بودجه باسازی رو برای تعمیرات گذاشتن کنار عین خیالشون هم نیست .
      فسق و فجور تو مملکت ماست خانم دریچاه با اون عضمت دریاچه اورمیه با شکوه رو خشک کردن با بی برنامهگی مدیران .خوب اینا که میگی گناه نیست؟
      خوبه حالا آین طوفانها برای امریکا یه امر عادی در تاریخ کشورشون ثبت شده و تا دلتون بخواد از این بلایا بوده اونم نه از 300 یا 400 سال پیش بلکه ازهزاران سال پیش این طوفانها بوده و بوسیله زمن شناسها که از طریق تحقیق رویهه لایه های زمین مشخص میکنن کشف شده . بهرحال شما بهتره از توهم در بیایی و یکم دوررو وره خودتون رو نگاه کنی ببینی فسق و فوجور کجاس مطمئنم پیدا میکنی اما صداتم در نمیاد

    3. m...a...h...s...a می‌گوید

      عسل خانوم همش حوادث طبیعیه…………هیچ ربطی به دین و بی دینی هم نداره

    4. ashkan می‌گوید

      khoda hichvaght bandehasho ba injor chiza azyat nemikone….hala to mamlekate ma kheyli edalate? in tofan y amre tabiei hast…

  8. Reza می‌گوید

    سرعت باد= 140!! ووووووووووو
    اگر همچین طوفانی تو یکی از شهرهای ساحلی ایران رخ میداد فک کنم یه سالی رو تعطیل میکردن!