برنامه اطلس جامع کالینز برای آیفون و آی‌پد

اطلس کالینز برای آیپد و ایفون اطلاعات بین المللی از بیش از 200 هزار مکان در جهان را گردآوری کرده است که شما می‌توانید اطلاعات جامعی در مورد این اماکن بدست آورید و این اطلس نه تنها یک ابزار بسیار عالی برای یادگیری افراد است بلکه می‌تواند در کلاس درس و سخنرانیها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

0

شما در نسخه دریافتی برنامه اطلس جامع کالینز برای آیفون و آی‌پد از فروشگاه اپ استور تنها حجم کمی از اطلاعات را دریافت می‌کنید و برای اینکه تمامی نقشه‌های ممکن را داشته باشید با یک اتصال وای فای یا اینترنت پرسرعت میتوانید به به‌روزترین اطلاعات و همچنین اطلاعات تکمیلی دست پیدا کنید.

شما در برنامه اطلس جامع کالینز برای آیفون و آی‌پد می‌توانید به اطلاعاتی همچون:

نقشه ماهواره‌ای: یک نقشه بسیار جامع ماهواره‌ای از زمین از فضا که دارای جزئیات بسیار خوبی است.

نقشه فیزیکی: نقشه‌های 3 بعدی با نمایش عواملی همچون اقیانوس ها،کوه‌ها و بیابان‌ها

نقشه سیاسی: تمامی قلمروها و مرزها ،اتحادهای سیاسی و اقتصادی و نقشه های تاریخی که اثرات اکتشاف،استعمار و درگیری‌ها را نشان می‌دهد.

محیط زیست: تاثیر زندگی بشر در جهان طبیعی و اینکه کشورها چه اقداماتی در مورد مسائل زیست محیطی از قبیل الودگی ها و از دست رفتن جنگل‌ها انجام داده‌اند.

جمعیت: آمار در مورد افراد ساکن در کره زمین و عواملی همچون روند رشد یا کاهش جمعیت،مهاجرت،نرخ مرگ میر و تولد

ارتباطات: جهان فناوری چگونه به همدیگر متصل است و عواملی همچون پوشش تلفن همراه استفاده از اینترنت و تعداد خطوط تلفن مشخص شده‌اند.

انرژی: توزیع منابع انرژی که در کنار آن الگوهای تولید و مصرف انرژی در جای جای نقاط جهان نمایش داده میشوند.

هر نقشه در ابتدا به صورت یک جهان نمایش داده می‌شود و شما میتوانید بر روی آن زوم کرده و اطلاعات بیشتری در مورد ان بدست اورید و نقاط مورد علاقه که بیشتر در مورد انجا بررسی انجام داده اید توسط یک آیکون به شما نمایش داده میشود و در ضمن میتوانید اطلاعات بیشتر را با یک کلیک بر روی دکمه اطلاعات در مورد محل سکونت خود بدست اورید.

یکی از نکات جالب برنامه رنگ آمیزی خاص آن است بدین معنی زمانی که شما نقشه جمعیت را بررسی میکندی هر نقطه از جهان با رنگ خاصی به نمایش درمی آیند و در پایین نقشه نیز ذکر شده است که هر رنگ نشانه چه موردی است .

متاسفانه نقشه های موجود امکان زوم کردن بیش از حد را ندارند و در صورت زوم زیاد شما به سرویس نقشه های اپل هدایت میشود که بالطبع کامل نبوده و بسیاری از نقاط در جهان هنوز بر روی نقشه های اپل کامل نیستند و ای کاش برنامه امکان زوم بیشتر را بر روی سرویس نقشه گوگل امکان پذیر میکرد.

به طور کلی عملکرد اطلس کالینز بسیار عالی است و ما با انبوهی از اطلاعات فراوان همراه با هر نقشه روبرو میشویم و پیمایش بر روی نقشه ها نیز به خوبی صورت میگیرد و در صورت داشتن کوچکترین مکس بر روی هر نقطه سریعا اطلاعات در مورد آن نقطه برای شما به نمایش در می اید.

خوب:

اطلس جهان با نقشه های رنگی بسیار عالی و اطلاعات به روز شده از پوشش تلفن همراه به همراه منابع انرژی و تهدیدهای زیست محیطی

-نمایش نقشه به صورت آفلاین در مقیاس 1 به 2 میلیون به علاوه زوم بیشتر با سرویس نقشه اپل

-کاوش ماهواره ای نقشه های فیزیکی و سیاسی بسیار دقیق و به روز شده

-پژوهش در عمق تاریخ هر کشور به همراه اطلاعات فراوان رد مورد جزئیات ان

-کشف بیش از 200 هزار شهر کوچک،شهرهای بزگ به صورت فوری و با سرعت بسیار بالا از طریق جستجو حتی زمانی که آنلاین نیستید.

-در زمانی که آنلاین هستید میتوانید به صورت آنی به بروز ترین اطلاعات در این اطلس دست پیدا کنید.

دارای سیستم یکپارچه بین آیفون و آی پد برای جلوگیری از دست دادن اطلاعات لازم

-به زودی نقشه های اقتصادی ،آب و هوا،توسعه جهانی ،میراث جهانی یونسکو و.. به ان افزوده خواهد شد.

بد:

-هر چند برنامه مذکوردارای سرعت بارگذاری بالایی است ولی اگر در یک مکان مکث زیادی کنید و بالافاصله بخواهید به مکان بعدی بروید برنامه دچار کندی و لگ خواهد شد.

-اگر شما زوم زیادی بخواهید انجام دهید به سرویس نقشه اپل هدایت میشود و این اتفاق با توجه به اینکه این سوریس هنوز کامل نشده است برای کاربران ناخوشایند خواهد بود.

نتیجه گیری:

اطلس کالینز یک برنامه جغرافیایی بسیار عالی است که اطلاعات طبقه‌بندی شده را به شما ارائه میدهد و برای افرادی که به طور معمول دارای اطلاعات جغرافیایی چندانی نیستندیک گزینه و گنجینه بسیار ارزشمند است و با افزوده شدن نقشه های بیشتر به طور یقین این بهترین برنامه اطلس برای بستر  iOS است.

لینک فروشگاه آی‌تونز

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.