چگونه منوی استارت را آبرومندانه به «ویندوز 8» خود بازگردانیم!

ویندوز 8 به تازگی عرضه شده! این ویندوز فوق‌العاده است! امکانات و قابلیت‌های این ویندوز فوق‌العاده هستند، اما برخی اعتقاد دارند این ویندوز یک مشکل بزرگ نسبت به نسخه‌های قبلی خود دارد، آن هم نبود منوی استارت است. این موضوع باعث شده تا برخی شرکت‌ها خودشان دست به کار شده و در محصولاتشان منوی استارت را قرار دهند اما این موضوع فراگیر نیست و همچنان کاربران عادی از این منو محروم هستند.

18

در عین حال خوشبختانه برنامه‌های زیادی برای بازگرداندن این منو وجود دارد که در این مقاله سه تا از این برنامه‌ها را معرفی می‌کنیم!

استارت 8 مناسب برای ویندوز 8

استارت 8 محبوبترین و بهترین برنامه برای بازگرداندن منوی استارت به ویندوز 8 است، شما با پرداخت 5 دلار می‌توانید تم تخت ویندوز 8 را از بین ببرید و منوی استارت ویندوز 8 را مانند ویندوز 7 کمی انحنا دهید! شما همچنین می‌توانید نسخه‌ی کوچکی از منوی استارت را در صفحه آغازین ویندوز داشته باشید.

استارت 8 فوق‌العاده قابل انعطاف و تغییر است و می‌توانید آن را هر طوری که خواستید شخصی‌سازی کنید، شما همچنین می‌توانید سایز آیکون‌ها را تغییر دهید و همچنین بر قرارگیری برنامه‌ها در منوی استارت نظارت داشته باشید. همچنین می‌توانید بعضی امکانات خاص ویندوز 8 مانند نوار Charms را غیرفعال کنید که البته شخصا آن را دوست دارم. شما حتی می‌توانید ویندوز 8 را به حالت دسکتاپ ببرید.

در یک جلمه می‌توان گفت که این برنامه همه‌کاره است و همه نیاز های شما را برآورده می‌کند.

برای دانلود این برنامه به اینجا بروید.

Classic Shell فوق‌العاده قابل تغییر است!

اگر فقط به داشتن منو استارت بسنده نمی‌کنید و می‌خواهید منوی استارت خود را هرگونه که دوست دارید شخصی‌سازی کرده و در آن تغییر ایجاد کنید، Classic Shell بهترین انتخاب برای شماست. منوی استارت این برنامه به صورت پیش‌فرض شبیه ویندوز ایکس‌پی است اما شما می‌توانید آن را شبیه به ویندوز 7 کنید.

با مراجعه به تنظیمات برنامه به راحتی می‌توانید هر قسمتی از منوی استارت را که می‌خواهید شخصی‌سازی کنید، از باز شدن منوی استارت با کدام آیکون گرفته تا نمایش آیکون برنامه‌های خاص، شکل آیکون‌ها چگونه باشد، باکس جستجو به دنبال چه چیزی بگردد، چه فونت‌هایی نمایش داده شوند و قابلیت‌های بسیار زیاد دیگر. اگر شما بدنبال یک برنامه فوق‌العاده و مجانی هستید این برنامه متن باز مناسب‌ترین گزینه برای شماست.

با Classic Shell شما می‌توانید صفحه‌ی آغازین و استارت ویندوز را از بین ببرید و همچنین مانع اجرای بعضی برنامه‌ها مانند ویندوز اکسپلورر، اینترنت اکسپلرورر و برنامه‌های دیگر شوید. همچنین می‌توانید چندین قابلیت از ویندوز ایکس‌پی را نیز وارد ویندوز 8 کنید!

برای دانلود این برنامه به اینجا بروید.

StartMenu8 به سادگی هر چه تمام‌تر

اگر نمی‌توانید از دو برنامه بالا به دلیل پیچیدگی نسبی آنها استفاده کنید، من به شما استارت منو 8 را پیشنهاد می‌کنم. استفاده از این برنامه بسیار ساده است، شما برنامه را نصب آنرا اجرا می‌کنید و دوباره منوی استارت شما بازمی‌گردد. البته خیلی نمی‌توان به این برنامه منوی استارت گفت و بیشتر شبیه یک افزونه ساده است و کمی ممکن است برای شما غریبه باشد.(به عنوان مثال دکمه‌ای به عنوان Send Feedback را در منوی خود جای داده که خیلی جالب نیست.) اما در هر صورت کار خود را خیلی آسان انجام می‌دهد.

شما در ابتدای آغاز ویندوز دکمه استارت را فشار می‌دهید و منوی برای شما نمایش داده می‌شود، این آپشن بسیار خوب و ساده است و نیازهای روزانه شما را برطرف می‌کند.

برای دانلود این برنامه به اینجا بروید.

حرف آخر:

در بین تمامی این برنامه‌ها، برنامه محبوب من استارت 8 است، البته بقیه برنامه‌ها نیز بسیار خوب هستند. ناگفته نماند که شما می‌توانید با کمی گشت‌وگذار در وب برنامه‌های بسیار دیگری نیز در این مورد بیابید اما این سه بهترین آنها هستند. بهتر است خودتان هم این سه برنامه را امتحان کنید و گزینه‌ی مناسب خود را انتخاب کنید.

Source: LifeHacker

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

18 نظر برای این مطلب
  1. دانیال می‌گوید

    سلام. ویندوز خوبیه هم شارژ کمتری مصرف می کنه هم سرعت بهینه تری داره . برای نگاش متن بالا باید بگم بسیار هوشمندانه درست شده تا کاربر از بازگشت به استارت قبلی صرف نظر کنه!!! بنده قانع شدم که مترو بهتر از استارت به اصطلاح کلاسیک است :) موفق باشید

  2. مهدیه می‌گوید

    سلام. من ی مشکلی توی ویندوز 8 در لب تاپ دارم. آیکون بلوتوث از notification area حذف شده چیکار باید بکنم تا دوباره بیاد؟ از اون آیتمهای costomize هم زیاد تغییرات دادم ولی برطرف نشده. لطفا راهنمایی بفرمایید. حالا این اتفاق توی کامپوترم هم در ویندوز 7 افتاده. اینجا کلا آیکونها اکثرشون حذف شدن و نشون نمیده.

  3. فرشته می‌گوید

    سلام اگه فایل آموزشی ازclassic shell دارید حتما واسم بفرستید متشکرم ضروری هست

  4. KaZeM می‌گوید

    به نظرمن منوی خودش مشکلی نداره ودرجواب بعضی از دوستای عزیزمون که میگن ویندوز8 به دردنخوره وبعضی از برنامه ها روش نصب نمیشه باید بگم کاملا دراشتباه هستند! هیچ برنامه ای نیست که روی ویندوز8 نصب نشه مگراینکه ورژن برنامه خیلی پایین باشه.(واقعا مایکروسافت یه شاهکاردرست کرده) تازه ویندز8 برنامه ی راه انداز netframework4.5 روداره که ویندوز7 ازون بی بهره است. درپاسخ به “دریاسافت”گلمونم که میگه”یه ساعت باید بری روی ستینگ و اینا بگردی که shut down رو پیدا کنی”باید بگم که اگه یه کم دقت کنی و روی صفحه ی دسکتاپ Alt+F4 وسپس Enter رو فشار بدی میبینی که در نیم ثانیه میتونی سیستمو خاموش کنی!

  5. امیر می‌گوید

    هر کاری کردم نتونستم استور فعال کنم

  6. BijaN-R می‌گوید

    Start Is Back هم گزینه خوبیه من ازش راضیم خیلی سبک و کم حجمه و برخلاف Start8 هیچ سرویس اضافه ای هم نصب نمیکنه.
    Classic shell مشکلش اینه که نتیجه سرچشو توی یه منوی جدا نشون میده اگرم نتایج جستجو زیاد باشه باید منو رو دستی بازش کنی تا نتایج ببینی.
    دوستانی که میگن بوت 8 از 7 سریعتر لطفا گول نخورید 8 سیستم رو Turn off نمیکنه بلکه به طرز موذیانه ای به اسم Hybrid turn off سیستم Hibernate میکنه.

  7. محسن امیدوار می‌گوید

    عــآقا کلی زحمت کشیدن و این منو رو برداشتن حالا چه کاریه دوباره برگردونیم .. مترو به این خوبی ..

  8. Omid می‌گوید

    اتفاقا خیلی هم خوب و نرم کار میکنه.هم KM3.3 نصب میشه هم نرم افزارهای دیگه.تنها مشکلی داشتم من با این ویندوز این بود که Alcohol120% نصب نمیشد که دیروز ورژن جدید دانلود کردم و درست شد.به نظرم هم سرعت کار و هم سرعت بوت 8 نصب به 7 بالاتره . من که خیلی راضیم.مشکل .Netframwork هم که بعضی ها داشتن حل شده.کرک هم که کامل میشه.در کل این 3 هفته که نصب اصلا دلم نمیخواد برگردم به 7

  9. ولی رجنی می‌گوید

    سلام . من یک کاربر ساده ام . درحدی که مشکلاتمو یه جوری حل میکنم (مثلا فلشی که فرمت نمیشه و…) .
    باید بگم که ویندوز 8 با همه نرم افزار ها سازگار نیست مثلا به km player ورژن 3.3 ارور میده اما ورژن نفتی
    رو نصب میکنه .
    دی وی دی هم کپی و رایتی نیست . نظرم اینه که دوستان اول تحقیق کنن و روی سیستم دیگران ببینن بعد
    اگه خواستن بخرن . یا دانلود ونصب کنن .
    البته اگر دوستان راهنمایی کنن تا نظرم عوض بشه ممنون میشم.

  10. DamavandSoft.com می‌گوید

    ” این ویندوز فوق‌العاده است! امکانات و قابلیت‌های این ویندوز فوق‌العاده هستند ” با این جمله موافق نیستم :( !!! به نظر من ویندوز 8 ، باعث میشه تجربه تلخ ویستا برای مایکروسافت تکرار بشه ! من آدم منطقی هستم و نمی خوام بگم ویندوز 8 کاملا بدرد نخوره ! اما دلایلم برای شکست خوردن 8 :
    ———————————————————————————–
    1. رابط کاربری این ویندوز هم برای دستگاه های لمسی و هم برای کامپیوتر های دسکتاپ طراحی شده ! که باعث می شه دو طرف عذاب بکشن ! (لمسی ها دوست ندارند با پنجره های متعدد و فسقلی این ویندوز دست و پنجه نرم کنند ، کاربران دسکتاپ هم دوست ندارند یک ساعت ماوس را ببرن گوشه سمت راست و بالای مانیتور و صبر کنند یه منو مسخره باز بشه و بدش یک ساعت برن روی setting کلیک کنند بعد روی power کلیک کنند و بعد روی Shutdown کلیک کنند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! )
    ———————————————————————————–
    2 . شرکت های نرم افزاری هنوز آمادگی لازم را برای ورود ویندوز 8 نداشتند ، مثلا من رفتم نرم افزار wampserver را نصب کردم بعد دیدم نرم افزار به این معروفی هنوز با ویندوز 8 سازگار نیست (هی وای من) ، بعد رفتم Visual Studio 2008 را نصب کردم که اونم با ویندوز 8 صد در صد سازگار نبود (بازم هی وای من)
    ———————————————————————————–
    3 . کاربرانی که ویندوز 7 دارن ، الان از ویندوز شون راضی به نظر می رسن و لزومی نداره که اونو ارتقا بدن(دقیقا همین اتفاق برای ویستا افتاد ، مردم حاضر نبودن اکس پی را ول کنند :) )
    ———————————————————————————–
    4. رابط کاربری (GUI) این ویندوز در عین زیبایی بسیار ناکارآمد شده (به قول ما اصفانیا : آخه دیونه ، ورداشته ی استارتا پاک کردی چی کار ؟ عصاب نذاشته س برامون ، می خیم بریم تو کنترل پنل هی باید بریم اون گوشه سمت راست بالا)
    ———————————————————————————–
    5. هنوز پر باگه !!!!!!!!!!!!!!!!! (یادمه رئیس شرکت اینتل بود انگار که گفت مایکروسافت قبل از عرضه نهایی باید فکری به حال این باگ ها بکنه ! که نکرد !!!! )
    ———————————————————————————–
    8 شکستی دوباره برای مایکروسافت (بی بین کی گفتم دادا)

    من هم برنامه نویس کوچک دماوندسافت هستم پیش بینی من یادتون نده !

    1. سعید شعبانی می‌گوید

      به نظر من هیچ نرمافزاری با ویندوز 8 مشکل ندارد من مدت زیادی است که از ویندوز 8 استفاده می کنم و تمام نرمافزار هایی را که در ویندوز 87 نصب می کردم دواره اینجا نصب کردم از جمله wampserver و هیچ مشکلی هم وجود ندارد.

  11. هرمز می‌گوید

    زنده باد سون

  12. Reza می‌گوید

    دردسر بعدی مترو مبتنی بودن بر فناوری لمسی بودن صفحه نمایشه که خب وقتی نباشه قشنگ معلومه یه چیزی کمه

  13. ميترا می‌گوید

    آقا خیلی ممنون. از یه دردسر بزرگ من رو نجات دادید. این همه سال با این دکمه استارت کار کردیم الان اصلا نبودنش یه دردسری بود

  14. A می‌گوید

    همه جای ویندوز 8 منوی استارت منوی استارت رو میخوایین چی کار ….

    1. مهرداد می‌گوید

      دقیقا شاید انقدر بزرگ و راحت شده که برای بعضیا سخت شده

      1. سعید شعبانی می‌گوید

        مایکروسافت انقدر وقت گذاشته و فکر کرده که چکار کنه کاربراش راحت باشند حالا که کار ساده شده بریم و کار خودمون رو سخت کنیم؟!

  15. bm می‌گوید

    با سلام
    حالا چه اصراریه که استارت منو رو رو ویندوز 8 بیاریم
    در وهله اول درسته شاید دچار مشکل بشیم ولی وقتی با محیط مترو کار می کنی میبینی خیلی بهتره.