قاتل بزرگ آی‌پد!؟/ تمام چیزهایی که باید در مورد تبلت «نکسوس10» بدانیم!

به نظر می‌رسد تبلت «نکسوس 10» بیش از نام خود به عنوان یک تبلت بزرگ مدعی باشد. این تبلت پتانسل آن را دارد تا تکانی به بازار تبلت‌ها بدهد دقیقا شبیه به گوشی‌های سری نکسوس که روندی را آغاز کردند که سرانجام طراحی آیفون را بالاجبار تغییر دادند.

3

فارنت: زمان زیادی به طول کشید اما سرانجام از راه رسید. پاسخ بزرگ گوگل به آی‌پد، تبلتی که مطمئنا بازار را فرا خواهد گرفت، تبلتی که صفحه نمایشی بهتر از رتینا و طراحی با انحنای زیبا و سرعتی بی‌نظیر را با خود به همراه دارد. نام این تبلت نکسوس 10 است و 100 دلار ارزان‌تر از آی‌پد به بازار عرضه خواهد شد. در این مطلب تمام چیزهای لازم را در مورد این تبلت خواهید دانست.

به قطعات نگاهی می‌اندازیم:

به نظر می‌رسد تبلت «نکسوس 10» بیش از نام خود به عنوان یک تبلت بزرگ مدعی باشد. صفحه نمایش آن شارپ‌تر و شفاف‌تر از آی‌پد است و تراکم پیکسلی 300 پیکسل در هر اینچ را در خود جای داده است. این تبلت پتانسل آن را دارد تا تکانی به بازار تبلت‌ها بدهد دقیقا شبیه به گوشی‌های سری نکسوس که روندی را آغاز کردند که سرانجام طراحی آیفون را بالاجبار تغییر دادند.

قدرت:

این تبلت از نیروی پردازش یک پردازنده دو هسته‌ای 1.7 گیگاهرتزی سامسونگ Exynos برخوردار است در حالی‌که خود تبلت نیز ساخته شده توسط سامسونگ است این چیپست شامل یک پردازنده گرافیکی 4 هسته‌ای در داخل خود است که نمایشی روان را در صفحه نمایش به ارمغان خواهد آورد. این تبلت 2 گیگابایت رم دارد ک شما نظیر آن را در تبلت‌های رقیب «نکسوس 10» نخواهید یافت و در دو مدل با حافظه‌های داخلی 16 و 32 گیگابایتی عرضه خواهد شد.

صفحه نمایش:

صفحه نمایش «نکسوس 10» 10 اینچی و با وضوح و رزولوشن 2560 در 1600 است که از این لحاظ بسیار بهتر از صفحه نمایش رتینا آی‌پد عمل کرده است. این میزان شفافیت در واقع برای یک تبلت در این اندازه فوق‌العاده عالیست. در نظر بگیرید: 4 میلیون پیکسل در یک صفحه نمایش 10 اینچی!. این رکورد یعنی 300 پیکسل در هر اینچ به راحتی آی‌پد را با تراکم پیکسل 264 پیکسل در هر اینچ پشت سر می‌گذارد و اگر چه نزدیک اما از عهده رقیب نزدیک خود یعنی کیندل‌فایر اچ.دی 8.9 اینچی هم بر می‌آید.

ارتباطات:

«نکسوس 10» با درگاه‌های میکرو یو.اس.بی و میکرو اچ.دی.ام.آی به‌علاوه امکان اتصال وای‌فای عرضه خواهد شد و البته هنوز هیچ خبری از شبکه 3G‌یا شبکه LTE نیست و شاید مانند نکسوس 7، گوگل برای آن نقشه جدیدی در چند ماه آینده کشیده است.

دوربین:

مانند آی‌پد 4، «نکسوس 10» هم دو دوربین دارد: یک دوربین 5 مگاپیکسلی در قاب پشتی و یک دوربین 1.9 مگاپیکسلی در قاب جلویی دارد که البته در دوربین قاب جلویی از همتای اپلی «نکسوس 10» یعنی آی‌پد بهتر است.

صدا:

«نکسوس 10» دو بلندگوی استریو در قاب جلویی دارد که گوگل با این تئوری ان را با این طراحی قرار داده که تجربه صدای بهتری را نسبت به آی‌پد به ارمغان خواهد آورد.

عمر باطری:

گوگل ادعا می‌کند که باطری «نکسوس 10» 9 ساعت عمر باطری مفید را در هنگام پخش ویدئو به همراه دارد. این در مقایسه با آنچه که در تبلیغ آی‌پد اپل عنوان می‌شود یعنی 10 ساعت، خوب نیست.  اما معمولا عمر باطری را نمی‌توان بر اساس آنچه که شرکت‌ها خود عنوان می‌کنند به حساب آورد و باید کاربران پس از تجربه دستگاه‌‌ها عمر باطری واقعی را اعلام کنند. پس ما هم منتظر می‌مانیم.

استفاده چندکاربره:

برخلاف آی‌پد- و مانند سرفیس مایکروسافت- «نکسوس 10» می‌تواند بین چند نفر مثلا اعضای یک خانواده به صورت کاملا اختصاصی برای هر نفر مورد استفاده قرار بگیرد. به لطف اندروید 4.2 کاربران خواهند توانست چندین اکانت کاربری متفاوت را در این تبلت ایجاد کنند و به راحتی و در صفحه قفل دستگاه بین آنها جابجا شوند.

قابلیت ایرپلی مانند فناوری انتقال ویدئو:

«نکسوس 10» همچنین از فناوری میراکست پشتیبانی می‌کند که به شما اجازه انتقال ویدئوها مانند فیلم، نمایش‌های تلویزیونی و تمام چیزهایی که بر روی صفحه نمایش تبلت خود می‌بینید به‌صورت بی‌سیم به هر تلویزیونی می‌دهد. شاید در مورد این فناوری باز هم در فارنت خواندید.

قطعات فیزیکی:

«نکسوس 10» از آی‌پد سبک‌تر است  و تنها 604 گرم وزن دارد که خب نسبت به آی‌پد با وزن 652 گرمی تقریبا 48 گرم سبک‌تر است.

قیمت و در دسترس بودن:

قیمت شاید شگفت‌آورترین قسمت این مطلب است: 400 دلار برای مدل 16 گیگابایتی و 500 دلار برای مدل 32 گیگابایتی. این دقیقا یعنی 100 دلار ارزان‌تر نسبت به آی‌پد شرکت اپل. این موضوع وقتی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد که تفاوت‌ها‌و برتری‌های «نکسوس 10» در قسمت‌های مختلف را می‌بینیم. گوگل زمان عرضه «نکسوس 10» را یازدهم نوامبر و در فروشگاه گوگل پلی و البته در آمریکا، بریتانیا، استرالیا، فرانسه، آلمان، اسپانیا، کانادا و ژاپن اعلام کرده است.

Source: Gizmodo

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. رضا می‌گوید

    این مدل انحنا واقعا خیلی چیپه.

  2. بهرام می‌گوید

    خوشم اومد از xperia tablet s که دو ماه پیش حالت دسترسی چند کاربر یا guest mode رو معرفی کرد و الان گوگل روی تبلتهاش ازش استفاده میکنه.

  3. بهرام می‌گوید

    همه چیش خوبه غیر از طراحی و کیفیت ساخت که از پلاستیکه.
    صفحه نمایش هم بر خلاف فکر همه lcd هست.
    واقعا طراحی های سامسونگ ضعیفه. این همه حاشیه دور صفحه نمایش دیگه چیه.