رونمایی از تبلت آی‌پد مینی 7.9 اینچی اپل با وزن 308 گرم!

این تبلت 7.9 اینچی از رزولوشن 1024×768 بهره می‌برد که گرچه از رزولوشن نکسوس 7 که 1280×800 می‌باشد کمتر است اما دقیقا مانند رزولوشن آیپد 2 در قابی کوچکتر با طراحی تازه‌تر قرار گرفته است. این محصول فقط 7.2 میلیمتر نازکی دارد و استفاده از بدنه آلومینیومی باعث شده تا 53 درصد سبک‌تر از آی‌پد نسل چهارم باشد.

4

فارنت: بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار و شایعه‌پراکنی های مختلف که بعضا بسیاری کاملا درست از آب درآمده‌‌اند، آی‌پد مینی در سالن کنفرانس سن‌خوزه  کالیفرنیا معرفی شد. امروز فیل شیلر این محصول را معرفی کرد و برای توصیف کوچک‌تر شدن این محصول این جمله را به کار برد: این آی‌پد فقط کوچک نشده، بلکه کاملا تر و تازه شده است!

این تبلت 7.9 اینچی از رزولوشن 1024×768 بهره می‌برد که گرچه از رزولوشن نکسوس 7 که 1280×800 می‌باشد کمتر است اما دقیقا مانند رزولوشن آیپد 2 در قابی کوچکتر با طراحی تازه‌تر قرار گرفته است. این محصول فقط 7.2 میلیمتر نازکی دارد و استفاده از بدنه آلومینیومی باعث شده تا 53 درصد سبک‌تر از آی‌پد نسل چهارم باشد.

مطمئنا عرضه این محصول کاملا برای رقابت با رقیبان اندرویدی 7 اینچی بوده و فیل شیلر نیز از مقایسه آی‌پد مینی و نکسوس 7 کم نگذاشت و حسابی این دو را به جان یکدیگر انداخت. شیلر به این نکته اشاره کرد که آیپد مینی با وجود اینکه یک اینچ بیشتر از نکسوس 7 است اما از وزن کمتری معادل 308 گرم بهره می‌برد. همچنین شیلر به بزرگ‌تر بودن لبه‌های پلاستیکی نکسوس در مقابل کوچک‌تر بودن لبه‌های آلومینیوم آی‌پد مینی اشاره کرد.

آی‌پد مینی سخت‌افزار متوسطی دارد  که با سیستم عامل iOS6 تبدیل به تبلتی مناسب می‌شود. این آی‌پد از یک پردازنده دو هسته‌ای A5 بهره می‌برد، این تبلت در کنار پشتیبانی از Wi-Fi به صورت جدا از شبکه مخابراتی LTE نیز بهره خواهد برد، این محصول همچنین از یک دوربین 5 مگاپیکسلی iSight استفاده می‌کند.

همانطور که می‌دانید کانکتورهای محصول اپل نیز کوچک‌تر شده و آیپد مینی نیز از این قائده مستثنا نیست و از کانکتور لایتنینگ استفاده می‌کند و اپل ادعا می‌کند این تبلت باطری با عمر 10 ساعت را دارا خواهد بود. فیل شیلر برای توصیف محصول جدید اپل به این امکانات بسنده نکرد و این تکه کلام را تکرار کرد: این محصول هر اینچش یک آی‌پد است.

پایین‌ترین رده این محصول یعنی نسخه 16 گیگی Wi-Fi این محصول با قیمت 329 دلار عرضه خواهد شد. طبق معمول این آی‌پد در دو رنگ سفید و مشکی عرضه خواهد شد.

تصاویر بیشتر از بخش رونمایی از آی‌پد مینی در مراسم امشب اپل را اینجا می‌توانید ببینید.

Source: TheVerge

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. سینا می‌گوید

    باسلام به نظر من این یک تبلت ایده آل هستش همه نیاز های ماروانجام میده درسته اپل در این ۀیپدسنگ تمام نذاشته ولی مد بسیار خوب وکاملی است راحت وسبک ودربیشترمواقع عملکرد خوبی را ازخود نمایش داده

  2. love farnet می‌گوید

    فارنت جان دمت گرم مراسم دیشب رو خیلی خوب اومدی به غیر از جزئیات اول مراسم همه رو تو خبرات اوردی ممنونم ازت فارنت

  3. محمودرضا می‌گوید

    یک نکسوس هفت دارم که از دیشب آن را بیشتر دوست دارم. :))

  4. محمدرضا می‌گوید

    اصلا جلب توجه نکرد و هنوز نکسوس 7 تو سایز هفت اینچی ها سروره تو همه چی! ستاره اپل به شدت در حال افوله! کافیه به سهامش نگاه کنید..