نوکیا لومیا 510: ویندوزفونی ارزان برای همه

مایکروسافت با عرضه ویندوزفون 7.5 محدودیت سخت‌افزاری ویندوزفون ها را برداشت و جای عرضه ویندوزفونی‌های ارزان قیمت را فراهم کرد. امروز نوکیا یک ویندوزفون جدید از سری لومیای خود با نام Lumia 510 را معرفی کرد که احتمالاً ارزان‌ترین ویندوزفونی این کمپانی خواهد بود.

0

فارنت: همان‌طور که می‌دانید مایکروسافت با عرضه ویندوزفون 7.5 محدودیت سخت‌افزاری یک گیگاهرتزی پردازنده و 512 مگابایتی رم را برداشت و جای عرضه ویندوزفونی‌های ارزان قیمت را فراهم کرد. امروز نوکیا یک ویندوزفون جدید از سری لومیای خود با نام Lumia 510 را معرفی کرد که احتمالاً ارزان‌ترین ویندوزفونی این کمپانی خواهد بود.

لومیا 510 دارای یک صفحه‌نمایش بزرگ 4 اینچی با وضوح WVGA یعنی 480 در 800 پیکسل است که تراکم پیکسلی معقول 233 پیکسل بر اینچ دارد اما خبری از فناوری ClearBlack نوکیا نیست. این ویندوزفون ارزان قیمت 11.5 میلی‌متر قطر و 129 گرم وزن دارد.

پردازنده لومیا 510 طبق سایت نوکیا یک پردازنده Qualcomm S1 است که مشخصات دقیق آن معلوم نیست اما حدس ما معماری قدیمی Cortex-A5 با فرکانس 800 مگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 200 است. رم این گوشی هم تنها 256 مگابایت است اما با شناختی که از ویندوزفون داریم می‌توانیم بگوییم که برای کاربری معمولی هیچ مشکلی در استفاده روزانه وجود نخواهد داشت.

دوربین درنظر گرفته شده نیز 5 مگاپیکسلی بوده اما تنها توان فیلم‌برداری با وضوح VGA یعنی 640 در 480 پیکسل را دارد و نوکیا یک فلش ناقابل LED را نیز از آن دریغ کرده است. اگر قصد خرید Lumia 510 را دارید باید تنها به چهار گیگابایت حافظه داخلی آن قناعت کنید چرا که خبری از اسلات کارت حافظه هم نیست؛ البته اگر به اینترنت پرسرعت کم محدودیت دسترسی دارید 7 گیگابایت فضای ابری اسکای‌درایو مایکروسافت می‌تواند کمی از این محدودیت را جبران کند.

لومیا 510 از ابتدا با ویندوزفون 7.5 عرضه خواهد شد و در آینده نزدیک آپدیت ویندوزفون 7.8 را نیز دریافت خواهد کرد. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به وای‌‌فای، بلوتوث 2.1، جی‌پی‌اس و نرم افزار مخصوص مسیریابی Nokia Maps اشاره کرد.

قیمت اعلام شده بدون مالیات و عوارض 200 دلار است و از آنجایی که در گوشی‌های اندرویدی در این محدوده قیمتی نمی‌توان یک گوشی با پردازنده یک گیگاهرتزی، دوربین 5 مگاپیکسلی و صفحه نمایش 4 اینچی پیدا کرد می‌توان به فروش لومیا 510 امیدوار بود.

Source: GSMArena

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.