نوکیا با «Here» برای اندروید و «iOS» نقشه می‌کشد!

این شاید بهترین خبر برای کاربران iOS باشد که فعلا از سرویس نقشه مناسبی از سوی شرکت اپل برخوردار نیستند و حالا علاوه بر سرویس نقشه گوگل، خواهند توانست از سرویس نقشه نوکیا بهره بگیرند.

0

فارنت: شرکت نوکیا همزمان با اعلام رسمی تغییر نام سرویس نقشه خود به Here (به معنای اینجا) که قرار است تحت این نام و در آدرس Here.com با برخی قابلیت‌های جدید فعالیت کند، از عرضه نسخه‌های ویژه این سرویس تحت سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS خبر داد.

بله! نوکیا تائید کرده که سرویس نقشه این شرکت در کنار عرضه در پلتفرم ویندوزفون برنامه‌های ویژه اندروید و iOS خود را نیز عرضه خواهد کرد و همچنین نسخه تحت وب را که از سیستم عامل فایرفاکس، که در سال آینده عرضه خواهد شد، پشتیبانی خواهد کرد.

این شاید بهترین خبر برای کاربران iOS باشد که فعلا از سرویس نقشه مناسبی از سوی شرکت اپل برخوردار نیستند و حالا علاوه بر سرویس نقشه گوگل، خواهند توانست از سرویس نقشه نوکیا بهره بگیرند. بنابر اعلام نوکیا، نسخه iOS سرویس نقشه نوکیا امکاناتی همچون جهت‌یابی سو به سو (turn-by-turn) و اطلاعات حمل و نقل عمومی را در بر خواهد داشت و به زودی و البته پس از تائید اپل در آی‌تونز قرار خواهد گرفت.

نسخه اندروید سرویس نقشه نوکیا هم به طور همزمان به صورت SDK نیز عرضه خواهد شد که به برنامه‌نویسان اجازه می‌دهد برنامه‌های خود را مبتنی بر سرویس نقشه نوکیا نوشته و از اطلاعات موجود در این نقشه‌ها در برنامه‌ها و دستگاه‌های اندرویدی بهره گیرند. به هر حال نوکیا در این سیستم عامل از حریف قدرتمندی مانند سرویس نقشه گوگل روبروست که به صورت پیش‌فرض بر روی این سیستم عامل نصب است.

اطلاعات بیشتر از سرویس نقشه Here نشان می‌دهد که نوکیا در این سرویس نقشه جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا با اکانت نوکیا خود وارد شده و نقشه‌های شخصی‌سازی شده‌ای را از روی هر دستگاهی ایجاد کنند. این سرویس همچنین ابزار جدیدی با نام Map Creator اضافه شده که به بهبود نقشه‌ها همچون شناسایی اماکن محلی، خیابان‌ها و اطلاعات محلی مانند علائم ترافیکی به کمک اطلاعات اضافه شده توسط کاربران را می‌دهد تا نهایتا نوکیا این اطلاعات را در کنار هم قرار داده و به نقشه‌های رسمی خود اضافه کند. در سرویس نقشه جدید همچنین شاهد قابلیت نقشه‌های 3 بعدی با استفاده از مدل‌های سه‌بعدی ساختمان‌ها هستیم.

Source: TheVerge

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.